Az egykori Renault luxusmodell 2000-es visszavonulása után azt hittük, soha többé nem találkozunk új autón a Safrane típusjelzéssel, de tévedtünk. A franciák most előhozakodtak egy második autóval ezen a néven, igaz, egyelőre Európába nem hoznak belőle.
A régi Safrane nem volt különösebben sikeres. Bár nyolc évig volt piacon, sem a minősége, sem a külseje nem tette igazán emlékezetessé. A Renault most bemutatkozó nagykocsija talán épp ezért kapta meg a Safrane nevet. Nem is szánják többnek, mint ami az elődje volt: kényelmes, tágas, de arctalan járműnek. Az autó lényegében nem is Renault, hanem egy átcímkézett Samsung SM5, amelyet Dél-Koreában gyártanak a Renault számára, és csupán néhány apró részletében módosították, hogy a franciák sajátjukként forgalmazhassák. Ráadásul az SM5 sem más, mint egy licenc alapján gyártott első generációs Nissan Teana. Szerencse, hogy az autó családban marad, hiszen a Samsung Motors és a Nissan is a Renault irányítása alatt működik.
Az új Safrane kifejezetten a közel-kelet számára készül, talán az egyetlen olyan piacra, ahol még mindig olcsó a benzin, és népszerűek a nagy méretű személyautók. Az új Renault is V6-os motorral, és automata váltóval kerül majd forgalomba, a típus takarékosabb, négyhengeres változatait nem veszik át a koreai leányvállalattól.