A harmadik generációs hibrid Toyotát már most, a forgalmazás megkezdése előtt csaknem egy hónappal 40 ezren rendelték meg Japánban. Ekkora érdeklődésre még a gyártó sem számított, hiszen az előző generációból a teljes tavalyi év során 73 ezer példányt adtak el, és most, hogy a Honda Insight már kapható, a Toyotánál már attól féltek, hogy a drágább Prius elveszítheti piacvezető szerepét.
Pedig az Insight is erősen kezdett: a havi ötezer példányról szóló előrejelzés ellenére az első 30 napban több, mint 18 ezret sikerült eladni az új hibrid Hondából, amely ugyan valamivel kevésbé takarékos, erős és tágas, mint az új Prius, viszont jóval olcsóbban került piacra. A Toyota azonnal árcsökkentéssel reagált , pedig a harmadik generációs Prius forgalmazása még be sem indult - és valószínűleg épp ennek köszönhető, hogy a vásárlók megrohanták a szalonokat. Egyelőre az sem biztos, hogy a Toyota az első hónapokban képes lesz elegendő Priussal ellátni a piacot, így elképzelhető, hogy a késői megrendelők, csak a májusi piaci bevezetés után hosszú hónapokkal juthatnak hozzá az autójukhoz.
Az Insight-Prius csatában így egyelőre a Toyota áll nyerésre, de az igazán nagy falat, az észak-amerikai piac meghódítása még meg sem kezdődött: ott dől majd el, hogy a két, hasonló vonalvezetésű és használati értékű hibrid közül az olcsóbb, vagy a hatékonyabb bizonyul-e népszerűbbnek.