Alig egy nappal a hivatalos bemutató előtt valahogy nyilvánosságra kerültek az új brit luxusautó fotói. Az új XJ valóban szakít minden konvencióval, igaz, elölről talán túlságosan is hasonlít kisebb testvérére, az XF-re.
A Jaguar csúcsmodellje korábban a konzervativizmus legerősebb bástyájának számított. Az első generációt még 1968-ban mutatták be, és bár azóta két teljes modellváltáson, és négy kisebb frissítésen esett át a típus, a jellegzetes, klasszikus szedán-arányokon nem változtattak szinte semmit. Pedig az utolsó, már a Ford pénzéből fejlesztett és 2003-ban bemutatott XJ-nek már semmi köze nem volt az elődmodellhez: teljes egészében alumíniumból készült, az akkortájt a Fordnál elérhető legjobb motorokkal. A régi forma azonban maradt, és ez meg is bosszulta magát: az XJ - néhány, a kastélyában terpeszkedő vidéki nemest és a brit minisztériumokat leszámítva - a kutyának sem kellett.
Az új generációval talán épp ezért nem csak a márka, de a kategória hagyományait is felrúgták a Jaguar tervezői. Az XJ-ből hatalmas, kupé-tetejű négyajtós lett, nyúlánk, áramvonalas, sportos, de ugyanakkor tágas belterű bálna, amely a maga kategóriájában egyedülállónak mondható, legalábbis egyelőre. Hasonló fazonnal csak az Audi próbálkozik, de az A7-es 2010 vége előtt aligha kerül gyártásba, így az angoloknak jó másfél évük lesz tarolni azon vásárlók közt, akik egy 7-es BMW-t vagy egy S osztályú Mercedest túl konzervatívnak, egy Mercedes CLS-t vagy egy Porsche Panamerát viszont túl szűkösnek tartanak.
Az XJ eleje ismerős lehet, pontosan ugyanúgy néz ki, mint az XF egykori tanulmány-változatáé, a C-XF-é. A szűkre szabott, mandulavágású fényszórók, a hűtőrács, de még a motorháztető domborulatai is egy az egyben a koncepció mintáit követik, ami persze nem feltétlen baj, hisz sokak szerint a C-XF volt az elmúlt évtized legszebb Jaguarja. Hátul azonban teljesen új a formaterv. Ha nagyon szépen akarjuk megfogalmazni, az XJ-t hívhatjuk négyajtós kupénak is, de igazából egy hatalmas, csapott hátú ötajtósra hasonlít, ötödik ajtó nélkül, röviden hátranyúló csomagtartóval. Valószínűleg azért is került fekete műanyag betét a hátsó tetőoszlopra, amely vizuálisan összeköti az oldalsó ablakokat a hátsóval, hogy ez utóbbi hasonlóságot valamelyest elfedjék.
Az új Jaguar bemutatására ma este kerül sor, így hamarosan megismerhetjük a típus lényegesebb adatait is, bár a piaci bevezetésre csak az év végén kerülhet sor.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
