Ennél többet talán nem is tehetett volna azért a sofőr, hogy kivívja a törvény haragját, gyakorlatilag mindent bedobott, amit csak tilthat a törvény az autósoknak. Ráadásul mindezt megspékelte azzal, hogy még hazudott is.
Noha a frissebb problémák miatt egy ideje nem beszélünk róla, a chiphiány és a COVID-19 okozta akadozások még mindig itt vannak velünk. Sok nagy autógyártó küzd ezekkel a problémákkal, köztük a Toyota is, aki az utóbbi években többször is világelső tudott lenni, bőven 10 millió fölötti legyártott autóval, szoros versenyben a Volkswagen-csoporttal. Most viszont már egyértelműen látszik, hogy idén nem fog teljesülni a 10 milliós határ, a realitásoknak megfelelően 9,7 millióra állították az új célt a 2023-as pénzügyi évre vonatkozóan.
Huszonkét év telt el Luc Besson Taxi-szériájának második része óta, melyben Franciaország büszkeségei, a Peugeot 406 és 605 a japán maffia, a jakuzák Mitsubishi Evo VI-jai ellen küzdöttek. Ahhoz képest, hogy elvileg japán importok, a filmben használt fekete Evók balkormányosak voltak, ám ez részletkérdés.
Mindenki kedvence, a fehér Peugeot 406-os marseille-i taxi mellett a második Taxi-film sztárja a matt fekete 605, melynek képességeit a nagyszerű Gibert főfelügyelő ecsetelte. Ez az autó pedig most végre eladósorba került, úgyhogy eljött a mi időnk, hogy azt ordibáljuk egy fekete Peugeotnak: Ninja!
A 700 MPS 75 rendszámú, a protokollvendégek védelmére épített szedán elvileg a fantom-bevonatnak, valamint többrétegű titán karosszériájának hála bármilyen kaliber ellen véd. Nyolc rendkívül érzékenyre hangolt légzsák belül is garantálja a biztonságot, míg a 12-szelepes motort duplaturbós, kompresszoros egységként álmodták meg, 320 km/h végsebességet és 900 km hatótávolságot ígérve. Ezen felül a Kobra távvezérelhető, elöl-hátul rakétadetektorokkal operál, a már említett "ninja" vezényszóra indul, a Giberthez illően kissé offenzív japóra leáll. Természetesen állandó összeköttetésben áll az ATLAS műholddal is.
És akkor jöjjön a valóság. Az ezen a linken elérhető aukció szerint ez az ép tetejű nagy Peugeot 1998-as, tehát már a modellfrissítés utáni 605. A háromliteres V6-tal az orrában, 70,000 kilométerrel várja új gazdáját, teljesen abban a formában, ahogy a filmvásznon is láttuk.
Most látszólag egyenesen a Peugeot raktárából eladó, kissé rozsdás padlóval és évek óta nem indított motorral, 7500-10500 eurós becsült áron, forgalmi nélkül. Ha olcsón cserél gazdát, egy igazi filmes ritkaság bő hárommillió forintért. A 605 a V6-tal pedig maga a francia prémium életérzés, a Citroën XM platformján, a Pininfarina formáival.
Kobra, ninja, fantom, és tengernyi gall őrület, amibe jó beleülni.
Gyakori tévhit, hogy az elektromos autók könnyen kigyulladnak, ezzel ellentétben egy hagyományos belső égésű motorral szerelt autónál sokkal nagyobb a valószínűsége egy tűzesetnek a villanyhoz képest. Az viszont tény, hogy elektromos autónál a tűzesetek jellemzően sokkal nehezebben olthatók, és az akkumulátor felől nagyon mérgező gázok szabadulnak fel, tehát mindenféleképpen érdemes elkerülni a bajt, az Audi pedig egy akkumulátorpakkba épített poroltó szabványával kísérletezik.
A Carbuzz szúrt ki három rendkívül ritka, lenyűgözően szép Chrysler Ghiát a Bonhams aukcióján. Mindhárom autó a legritkább Chryslerek között van, ennek megfelelően igen értékesek is, a becslések szerint együtt akár 2,4 millió dollárt is adhatnak értük, ami aktuális árfolyamon közel 997 millió forintot jelent.
A nemrég bemutatott Yaris Cross után újabb taggal bővült a Toyota sportosított hangulatú, GR SPORT modelljeinek listája. Ezúttal a RAV4 kapott új, sportosabb megjelenést biztosító kiegészítőket, illetve keményebb futóművet.
A BMW 50 éve alapította M részlegét, aminek élére Jochen Neerpasch került. Neerpasch vezetése alatt készült el 1978-ban a BMW legendás sportautója, az M1. A BMW M1-ből összesen 399 utcai példányt készítettek, így eleve ritka típusról van szó, az RM Sotheby's aukcióján most eladósorba került példány viszont több szempontból is különleges.
Egyre gyakoribbak az olyan ellenőrzések, amikor a rendőrök drónnal figyelik a közlekedőket, a szabálysértőket pedig a közelben várakozó járőrök egyből félre is állítják. Legutóbb a Zalai Megyei Rendőr-főkapitányság ilyen akciójáról számoltunk be.
Harmincnál is több autó sorolt ki a leállósávba gyors egymásutánban a szerda reggeli csúcsforgalomban az Egyesült Államok egyik legforgalmasabb autópályáján, a California 405-ösön. Mint kiderült mindegyik autó defektet kapott, amit valószínűleg lehulló szögek okozhattak.
Sokan hazánkban is felháborodtak, amikor a BMW a még 2020-ban bejelentette, hogy előfizetéses konstrukcióban értékesítene a vásárlóinak többek között olyan extrákat, mint az ülésfűtés vagy a radaros tempomat. Ezt a szokást azóta többen átvették, a GM például így árulja a Super Cruise nevű fejlett vezetéstámogató rendszerét az Egyesült Államokban.
Egy éjszaka alatt két autót is megpróbált elkötni egy marcali férfi – így kezdődik a Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság közleménye. Az írásból kiderül, hogy az 50 éves férfi szerda este bement egy családi ház nyitva felejtett kapuján, majd az udvaron parkoló Renault Thaliával elhajtott.
Körülbelül 80 százalékkal tisztább üzemet tudnak elérni találmányukkal az ausztrál kutatók, akik azt remélik, hogy a következő egy évben akár már gyártásba is kerülhet a fejlesztés: a hidrogén-dízel hibrid.
Különleges, egyedi autót mutatott be a Porsche: a 911 Carrera Panamericana tisztelgés a márka motorsportmúltja előtt, és nem véletlenül a latin-amerikai, valamint a mexikói részleg kezdeményezésére készült el. Idén éppen hetven esztendeje, 1952-ben álltak rajthoz a Carrera Panamericanán, méghozzá egy 356 S Cabriolet-vel. Sokak szerint az volt az ötvenes évek egyik legkeményebb autóversenye.
Gyakori téma manapság, hogy mennyit is kell valóban várni egy új autóra. Az elmúlt hetekben megkérdeztünk mindenkit, ál-leveleket írtunk, hogy végre fény derülhessen az igazságra.
A Gazoo Racing égisze alatt születnek napjaink legforróbb Toyotái, ezek közül is az egyik legfrissebb a GR Corolla, az utolsó rendes sportkompaktok egyike. 1,6-os, turbós háromhengerese 340 lóerőt és 370 Nm-t tud, kapott hozzá egy intelligens kézi váltót, de ez amúgy is tipikusan az az autó, amely nem a számoktól jó, hanem mert bődületes élményt ad.
Sok év távollét után visszatér Pécsre a legértékesebb magyar oldtimernek tartott jármű, egy Ikarus 556-os. Az emeletes busz gyakorlatilag csak a baranyai megyeszékhelyen volt szolgálatban aktív évei alatt.
A folyamatosan emelkedő energia- és üzemanyagárak miatt pár napja a miskolci városvezetés úgy döntött, hogy a tulajdonában lévő közlekedési vállalat (MVK Zrt.) leállítja CNG buszainak túlnyomó részét. Az ok, hogy az elmúlt két évben majdnem négyszeresére (265 forint/kg helyett ma 900 forint/kg) emelkedett a sűrített földgáz kilogrammonkénti ára. További gondot jelent, hogy a gázolajjal szemben a CNG-nél nincs jövedékiadó-visszatérítés a közlekedési cégek számára. Ráadásul egy kilogramm CNG mindössze 0,6-0,7 liternyinek felel meg. Mindezt tetézi, hogy a környezetbarát üzemanyagot a magyar állam nem támogatja. Csak a sűrített földgáz áremelkedése miatt idén az MVK Zrt. 750 milliós pluszköltséggel számol. Így összességében az energiahordozók drasztikus emelkedése miatt 1,7 milliárd forint többletköltséggel kalkulálnak a miskolci közlekedési cégnél.
Nem a levegőbe beszéltek az oroszok a jelek szerint, amikor tavasszal belengették, hogy a Renault-tól átvett gyárban újraindítják a Moszkvics gyártását. Szergej Szobjanyin, Moszkva polgármestere ugyanis bejelentette, már idén decemberben elkezdődik a termelés a fővárosban.
Évtizedek óta feküdt a kocsi hátsó ülésén az egykori házi kedvenc, pontosabban a múmiája. A Trabant 601-et most vette meg az egyik legnagyobb németországi veterános, ő fedezte fel a kocsiban szerencsétlen állat földi maradványait. A meglepő képeket a kocsiról és a múmiáról ITT lehet megnézni.
Bemutatta az elektromos Sierra EV pickupot a GMC, az újdonság Denali Edition 1 kivitelben lesz először elérhető. Természetesen elég szoros a rokonság a Chevy Silverado EV-vel, mindkettő a General Motors Ultium platformjára épül, ám a külsőségek azért jól megkülönböztethetővé teszik a két modellt.
Közúti ellenőrzést végeztek a miskolci rendőrök, amikor az egyik megállítani kívánt autó sofőrje kivonta magát az intézkedés alól, és gyorsítva, több szabályt megszegve gyorsítani kezdett. Az egyik egyenruhás felismerte, hogy a sofőr egy hónappal korábban is őt kikerülve hajtott tovább egy igazoltatásnál. Az eset még márciusban történt, és súlyos balesettel végződött.
A 2017-ben bemutatott Alfa Romeo Stelvio a gyártó várakozásaival ellentétben nem lett gyors kasszasiker, cserébe hosszú életciklust várnak tőle, és csak jövőre, 2023-ban adnak ki rá egy modellfrissítést, amivel további három-négy évig megtolhatják a létezését.
1997 október 21-én az első generációs Mercedes A osztály egy svéd jávorszarvas-teszt során felborult. A gyors elkerülési manőver nem jött össze a legkisebb Mercedesnek, az esetnek pedig az egész világsajtóban óriási visszhangja lett. A gyártó 25 év távlatából sem titkolja ezt el, sőt konkrétan a saját biztonsági rendszerei köré épített belőle egy évfordulót.