A hobbiterepjárók pár év alatt letaroltak mindent: gyakorlatilag az összes márkának van már, ráadásul szinte minden méretben elérhetők. A népszerűségük egyébként érthető, hiszen optikailag nagyok és masszívak, sőt, még úgy is néznek ki, mintha jól elboldogulnának terepen is.
Időről időre előkerülnek meredek felvételek olyan rolleresekről, akik épp valami nem megfelelő helyen mennek. Most is született egy ilyen egy rolleres arcról, aki az M5-ös autópályán tolta neki az autók között. A tempó ahhoz nagyon karcsú volt, hogy felvegye az autók sebességét, de ahhoz biztosan elég, hogy egy esésnél nagy baj legyen belőle.
Nem gyakori vendég körözött a Ferrari saját tesztpályáján Fioranóban: egy Lamborghini Huracán STO-t filmeztek le itt. Furának tűnhet, hiszen a pályán leginkább csak Ferrarik szoktak közlekedni, de erre is van logikus magyarázat.
A svájci autóversenyző-lány elképesztő rekordot tart, kocsijával több mint 500 km/h sebességre gyorsult fel, ráadásul mindössze 4 másodperc alatt. Különben nem csak azért nincs oka szégyenre, mert jól nyomja a gázt.
Az Európai Unió nullára szeretné csökkenteni a teljes autópark károsanyag-kibocsátását. Ennek az első lépése, hogy 2035-től nem lehet majd belső égésű motorral szerelt új autókat értékesíteni az EU-ban. Erről már elég régóta lehet tudni, most azonban megszületett a hivatalos tervezet.
Tavaly januárban jelentették be, hogy 40 év után visszatér az ikonná vált DMC-12, de legalábbis DeLorean Motor Company néven megpróbálják meglovagolni a retró-hullámot és felhasználni a névben rejlő potenciált - augusztusban Alpha 5 néven be is mutattak egy sirályszárnyas elektromos modellt. Az autó elég messze áll az eredetitől, de a cég névhasználata is kérdéses.
Alig egy hónapja számoltunk be az eddigi legsportosabb Opel Astráról, a GSe-ről. Ugyanezt a kezelést kapta most meg a németek legnagyobbja, a Grandland SUV. A nagyobb teljesítmény elmarad, a csomag exkluzív kiegészítőket és sportos hangolást tartalmaz.
A most is futó típust 2020-ban mutatták be, egyes források szerint pedig akár már idén megérkezhet az újrafésült kisautó. Egyelőre csak pár apróságot tudott meg a külföldi szaksajtó is a megújuló Swiftről, az biztos, hogy markáns változásra nem kell számítani.
A Monocell Woking kompozit büszkesége 2009-ből, egyben kisebb-nagyobb módosításokkal minden modern McLaren alapja azóta is. Most pedig végre a tiéd lehet egy.
A Honda európai modellpalettája egészen egyszerű, átfedésektől mentes, a legnagyobb szedánjukat, az Accordot 2015-ben vezették ki az itteni piacról, miután nem tudott értékelhető eladásokat felmutatni a német riválisokkal szemben. Jövőre új generációt kap, ami szintén nem jut el hozzánk, most friss képek alapján dönthetjük el, hogy ez baj-e.
Emlékeznek még a Teslára, amelyik szeptember elején gurult be a Dunába a Tököl-Százhalombatta kompkikötőnél? Talán nem túlzás azt mondani, hogy egy csapásra az ország legismertebb Teslájává vált, pláne, hogy a süllyedést még fotósorozaton is megörökítette egy arra járó.
Az orosz-ukrán konfliktus nyomán a Renault és a Nissan is felszámolta a helyi működését, de más autógyártók is sorra jelentettek be hasonló lépéseket. Múlt héten a Toyotáról derült ki, hogy eladja a helyi gyárát, most pedig a Mercedes jelentette be, hogy elhagyja az orosz piacot.
Az olasz csendőrség már 1951 óta használ Alfa Romeókat. Az elmúlt évtizedekben, nem is volt olyan sorozatgyártott Alfa Romeo típus, amelyen ne jelent volna meg a Carabinieri egyenruha. Olyannyira elkötelezett a csendőrség az olasz márka iránt, hogy a járműállományuk több mint hetven százaléka Alfákból áll. Tavaly például 1770 darab Guilát vásároltak . Most pedig a legújabb Alfából, a Tonale SUV-ból, rendeltek egy nagyobb kontingenst.
A Fiesta összeladásait tekintve a harmadik legnépszerűbb Ford az Escort és az F-sorozat után, 1976-os bemutatása óta 16 millió példányban kelt el. Ennek a karriernek lesz vége 2023 közepén, mivel az elmúlt években komolyat zuhant a típus iránti kereslet.
Ilyen a világon nincs, hihetnénk, de Lengyelországban mégis megtörtént: egy motorosoktató szabályosan kilökte tanítványa alól a kétkerekűt egy kereszteződésben a kocsijával.
Az első Gymkhana a Youtube hőskorának egyik meghatározó videója volt, de a további részek is stabilan hozták a 10 milliós nézettségeket. Az első subarus időszakot a fordos szponzoráció váltotta fel, ami a Fiestától, az Escort Mk II-n át egészen a Hoonicorn Mustangokig terjedő flottát jelentett, tavaly azonban az Audi lépett a képbe, a legújabb Gy... Elekctrikhana videóban is az övék, no meg Las Vegas-é a főszerep.
A Toyota villanyautós lemaradásán a nemrég bemutatott bZ4X nevű elektromos crossovere (menetpróbánkat itt olvashatod) sem segített sokat, specifikációi alapján a mezőny közepébe érkezik, nemrég pedig a leeső kerekek miatt sújtotta visszahívási akció. Egy új elektromos szedán, a bZ3 köszörülheti a csorbát, egyelőre Kínában.
Beindult a Bentayga EWB gyártása Creweben, a sofőrrel járók legnagyobb örömére. A Bentley SUV vásárlóinak negyven százaléka a hosszított luxusterepjárót választja a bejelentés óta, hiszen ha már malac, legyen kövér is.
Örvendezzünk, hiszen még a Brembo féknyergek is piros festést kapnak, már amennyiben a kétliteres csúcsmodellt választjuk a manuális váltóval.
Legalábbis a kormánykeréken, mert a vásárlók utálják a kapacitív gombokat, ők pedig figyelnek a nép dühös hangjára. Thomas Schäfer, a VW vezérigazgatója már a jövőbe tekint.
A motorosok a közlekedés igencsak sérülékeny résztvevői, még akkor is - sőt, olykor ez épphogy rátesz egy lapáttal - ha éppen villogva, szirénázva érkezik. A magyar motoros rendőrök tudása nemzetközi viszonylatban is kimagaslónak számít, most készítettek egy videót arról, hogy milyen helyzetekkel találkoznak az utakon.
Továbbra is két motorral és 500 kilométeres hatótávval a WLTP mérési módszere szerint, ám immár nagyobb puttonnyal. Remélhetőleg ez is megy majd úgy, ahogy egy tisztességes RS Škodától elvárjuk.
Egyre fogy azoknak a településeknek a listája, ahol ingyen lehet parkolni zöld rendszámmal. A plakett azoknak az autóknak jár, amik vagy tisztán elektromos hajtásúak, vagy olyan hibridek, amik önerőből meg tudnak tenni legalább 25 kilométert elektromos üzemben. Szóval ha Zalában valaki az ingyen parkolás miatt választ ilyen autót, mostantól ne tegye.