Minden idők egyik legszebb Ferrarija és sokak szerint ott a helye a legjobbak között is a Dinonak, ami hiába nem viselte a Ferrari nevet, a szoros kötődés miatt mégis ezt tartják a márka első középmotoros autójának. Enzo 1956-ban meghalt fia, Alfredo Ferrari után kapta nevét a teljesen önálló, belépő szintű márka, melynek a Pininfarina stúdiónál dolgozó Aldo Brovarone és Leonardo Fioravanti adott csodálatos formát.
Elgondolkodtató felvételt tett közzé Facebook-oldalán az Országos Mentőszolgálat. A videóban látható, ahogy viszonylag nagy sebességgel halad a kék villogós jármű, azonban a szembejövők közül egy opeles úgy dönt, neki ott és akkor muszáj megfordulnia.
Első hallásra jelentéktelen problémáról van szó: a motor felett elhelyezett műanyag elem kilazulhat. Csakhogy ekkor olyan forró felületekhez is hozzáérhet, amelyek megolvasztják. A legrosszabb esetben az olvadék meg is gyulladhat, és a tűz továbbterjedhet az autó éghető elemein.
A PSA csoportra – beleértve az Opelt is – az utóbbi években szigorú szabványosítás volt a jellemző: minden autójuk ugyanarra a két szabvány padlólemezre épült, ugyanavval a négyféle motorral. A Fiat Chryslerrel való egyesülés ugyan újabb padlólemezek érkeztek a kínálatba, de a terv az, hogy a következő évek során ismét négyre csökkentik a felhasznált platformok számát.
A Porschék elektromos átalakításáról sokat tudna mesélni Karotta, rengeteg meló van Grétában, a tűzkárból feltámasztott 912E-ben. Ha nem is 911-est és nem is ugyanilyen hajtással, de az Electric Classic Cars csapata is hasonló projektet hozott össze: egy 944-esbe építettek Tesla-hajtást.
Ahogy sejthető volt, a Toyota Gazoo Racing bemutatta legújabb sportmodelljét, a Corolla alapjain. A motor ugyan a GR Yarisból már ismert 1,6 literes turbós háromhengeres, de itt néhány ügyes trükkel tovább növelték a teljesítményét, és a hajtásrendszerében is van néhány különleges megoldás.
A BMW elsősorban arra koncentrált az elmúlt években, hogy a benzinesnek fejlesztett modelljeiből alakítson ki elektromos változatokat. Az i4 után, amely egy elektromos 4-es Gran Coupé, nem meglepő, hogy az azonos műszaki alapú 3-as sorozatból is készítettek elektromos kivitelt.
Megmutatták az első Lotus luxusbatárt
Európába is eljön az ötméteres Kia SUV
Tudják, mire való az új Lotus SUV?
Leállt egy Mercedes-gyár, az ok: egy leopárd
A gyárban kell aludniuk a VW dolgozóinak Sanghajban
Kis híján tömegbalesetet okozott egy leszálló hattyú az M1-esen
Mindenki kirepült a szalagkorlátnak csapódó BMW-ből
Hihetnénk, hogy páncélozott autó kizárólag hatalmas limuzinokból vagy nagy szabadidő-autókból lehet, de valójában nem csak akkor lehet szükség a magas fokozatú védelemre, ha komplett biztonsági személyzet kísér, ezért akár Aston Martin Vantage is lehet golyóálló.
Az Alfa Romeo márkaigazgatója szerint szükség lenne nagyobb autókra, ha valódi globális prémiummárkává szeretne válni az Alfa Romeo. Elvileg lenne is lehetőség ilyeneket készíteni, bár eddig egészen más volt a stratégia.
Dacia Dusterrel ütközött egy Ferrari SF90 Szlovákiában, a D4-es autópályán. Az ütközés következtében a Dacia megpördült tengelye körül, és menetiránnyal szemben állt meg az úttesten, míg a Ferrari az árokban kötött ki.
A címben szereplő kérdésre a válasz: életre. Mert hogy ezt a magyar szót kezdték emlegetni az új Lotus Eletre nevének eredetijeként.
Korábban jó, ha évente egy F1-es futamot rendeztek az Egyesült Államokban, de a sorozat jelenlegi, amerikai gazdája, a Liberty Media ennél nyilván többet szeretett volna. És úgy tűnik, el is érik a céljukat: a Texas és Miami mellett Las Vegas utcáin is tartanak egy versenyt 2023-ban.
Kína egyes nagyvárosaiban a koronavírus-járvány újabb hullámával küzdenek. Ennek kapcsán Sanghaj városában területenként vezetnek be kijárási tilalmat, de hogy ettől ne álljon a földbe a gazdaság, egyes, nagyobb üzemeknek megengedik a hatóságok az úgynevezett zárt láncú működést.
Az autógyártókat manapság az ág is húzza: csiphiány, kigyulladó szállítóhajó és szigorodó kibocsátási normák. Erre tett rá egy lapáttal egy kíváncsi leopárd, aki beszökött egy indai Mercedes-gyárba. A fiatal, de azért így is megtermett, nagyjából hároméves ragadozó akkora riadalmat keltett, hogy az üzemet hat órára le kellett állítani.
A Kia kitörési kísérletei a prémium kategória felé eddig nem jártak nagy sikerrel. Hiába dicsérte agyon a sajtó, a Stinger csupán rétegmodell maradt, és bár a Sorento nem sikertelen, azt is inkább a prémium SUV-k olcsóbb alternatívájaként veszik.
A BMW-specialista tuningmárka az elmúlt években azzal szerzett magának vásárlókat, hogy sok esetben kiegészítette a gyári kínálatot. Sosem készült például hivatalos BMW M7-es, de kapható volt az Alpina B7, amely azt a dinamikát és stílust hozta, amit egy sportos csúcsmodelltől elvárhatott a közönség.
A szén-dioxid-kibocsátási szabályok szép csendben kiszorítják a piacról a haszonjármű-alapú személyautókat, hiszen nem lehet velük annyit keresni, amennyivel többe kerül az átlagnál magasabb szén-dioxid-kibocsátásuk. Ennek fényében a Mercedes újdonsága várhatóan üres piacra érkezik, igaz, egészen biztosan megkérik az árát.
A wokingi eladó egy négyezer mérföldes, azaz több, mint hétezer kilométeres, Európát átszelő, a Gumball túrák nyomán Gumbalkanra keresztelt, vad utazásra készítette a BMW-t. Az autó átalakítását nem vitték túlzásba, a stratégiailag fontos pontokon nyúltak hozzá: 4-5 centivel megemelték a hasmagasságot, 15 colos lemezfelnikre szerelt terepgumikat raktak alá és két nagy, kiegészítő fényszórót is felszereltek. Most már állja a sarat.
Sose voltam hattyú, így nem tudom, hogy a repülés valójában mennyire fárasztó. Mindenesetre ornitológiai előképzettség nélkül úgy tűnik, hogy komoly izommunka lehet egy ilyen nagy testet a levegőben tartani, így biztos jólesik nekik is a pihenés alkalomadtán. Nemrég Komárom környékén döntött úgy egy fáradt hattyú, hogy beiktatna egy pihenőt.
Lába kelt két balesetben összetört autónak is a XIV. és a IV. Kerületből. A rendőrség azonosította a feltételezett elkövetőt, egy 30 éves férfit, aki ellen elfogatóparancsot adtak ki. Végül a gyanúsított önként feladta magát a rendőrségen.
A gyári közlemény szerint a RAV4 és a hibridként újabban itthon is kapható Highlander közé érkezik a hülye nevű Toyota villanyautó, az ára alapján azonban egyértelműen a csúcsmodell szerepére jelentkezik be, a Supra és a Land Cruiser mellé.
Nem titkolják többet a Lotus jövőjének zálogát, a sportos vonalvezetésű SUV-t, amelyről a legfontosabb új információ talán az, hogy hatalmas, és a méreteihez képest nem kifejezetten célszerű jármű.
A Porsche eddig szigorúan Európában gyártotta az autóit, de most kiderült, hogy ez is csak egy félretehető megszokás, és nem valamiféle elv. Most, a versenyképesség javítása kedvéért indítottak el egy összeszerelő üzemet maláj partnerük, a Sime Darby Berhad autógyárában.
Az Év Autója tesztnapok kapcsán már belefutottunk a SAIC brit nevű márkájába, nem is egyszer, az azonban újdonság, hogy hazánkban is megjelenik a márka.