A Yamaha évtizedeken át tartotta napirenden az autógyártás lehetőségét, de úgy néz ki, az aktuális vezetőség nem lát fantáziát a négykerekű járművek piacában.
A Skoda fejlesztői képtelen tempóra kapcsoltak: az idén nem csak az Octavia bemutatója várható, de egy újabb hobbiterepjáró, a Kamiq GT premierjét is megtartják még novemberben.
Egyelőre csak tanulmány, de akár egy közeli széria szabadidőautó elődje is lehet a Nissan Tokióban bemutatott újdonsága, az Ariya Concept, ami egyben a két éve bemutatott IMx letisztult utóda. A Leaf után az SUV-zásban is villanyoznának már a japánok.
Egy V6-ossal az orrában az az autó lehetne, amivel már évekkel ezelőtt oda lehetett volna állni a Mercik, Audik, Volvók és uram bocsá', Mazda 6-osok mellé a parkolóban. De ez itt nagyon nem V6-os, sőt, dugattyús motorja sincs. Ugyanis tüzelőanyagcellás.
A forma természetesen az új Kodo szerinti, a test nem nagy, alig 4,4 méteres, a fajta meg SUV, naná. A tokiói szalon egyik nagy szenzációja az első, sorozatgyártású, villamos hajtású Mazda, az MX-30 nevű. Egy Mazda-bálon nem ez kapná a koronát, de azért csinos, a belseje meg tele van parafával.
Otthon, a Tokiói Autószalonon mutatta be az új generációs Jazzt a Honda. Rögtön egy új emelt túraváltozatot is lelepleztek az amúgy nem sok újdonsággal szolgáló bemutatón.
Az Audi 15 milliárd eurós (5025 milliárd forint) költségcsökkentési programot hajt végre 2022-ig - mondta a német autógyártó társaság vezetője a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak (FAZ). A lap keddi összeállítása szerint a megszorítások főleg a vállalat két hazai gyárát érinthetik.
Egyelőre csak némi előzetest közöltek a HDC-6 Neptune tanulmányról, amely a hosszú távú teherszállítás megújítására vonatkozó elképzelést testesít meg.
Az Audi A6 55 TFSI E Quattro-nak hívja az A6-os legújabb, benzin-elektromos változatát. A típusjelzésben nem sok utalás van az autó műszaki megoldásaira, de négyhengeres turbómotor köré épített hibrid rendszert alkalmaznak benne, 367 lóerős összteljesítménnyel.
Két-három éve mindenki erről beszélt, ha a villanyautókról esett szó, de az ígéretek eredményét eddig nem láttuk működés közben.
Igazi meglepetés, hogy a Renault üzemanyagcellával oldja meg elektromos furgonjai hatótáv-növelését. Ez a megoldás ugyanis kifejezetten drága és komplikált, ugyanakkor károsanyag-kibocsátása nincsen, és a töltési ideje is rövid.
Nem tudni, hogy minek köszönhető, hogy a Nissan XTerra tulajdonosát nem itt érte a vég, de valószínűleg centiken múlt az élete.
Eddig elsősorban olyan feltöltőrendszereket küldtek gyártásba, ahol a hagyományos turbófeltöltő és egy villanymotoros hajtású centrifugál-kompresszor dolgozott együtt. A Garrett rendszere azonban nem ilyen: itt a turbófeltöltő tengelyére építették az elektromos hajtást.
Nem ritka az ilyesmi: a Skoda már jelezte, hogy az Octavia következő változatának premierje már nagyon közel van, és ilyenkor nyilván már készülnek a bevezető kampányra, amihez egy csomó gyári képet és információt juttatnak el a világ számos pontjára.
Az utóbbi években sok elektromos átépítés készült nagyon régi autókból. Nyilván ezzel együtt az a kérdés is felmerült, hogy az átalakított járművek a továbbiakban is megőrzik-e a veterán-státuszt, és adott esetben az ezzel járó előnyöket.
Egy újabb villanyautós startup-cég vette fel, és igyekszik leporolni a Morris márkajelzést, bár láthatóan építenének a hagyományokra is. A J-Type nevű, 1946-os furgon modern, elektromos változatával próbálnak újra betörni a piacra.
Most még nincs szó tömeges jelenségről, de a korai Model S-eknél már fel-felbukkan a probléma: az elektronika mindenféle előjel nélkül megszűnik működni. Az is kiderült, hogy miért, de mivel az elhasználódás a használattal arányos, nem is egyszerre állnak meg a kaliforniai gyártó villanyautói.
A Fiat Chrysler Automobiles Amerikától kapta a csinos büntetést, méghozzá azért, mert a 2017-es modellévű autóik túl sok üvegházhatást okozó gázt bocsátottak ki.
A környezetvédelemmel kapcsolatos indokok túl kevésnek bizonyultak ahhoz, hogy meggyőzzék a német parlamentet a sebességkorlátok bevezetéséről.
Ahogy kezdenek szép lassan terjedni a villanyautók, úgy áldozik le egyre jobban a belső égésű motorral hajtott autóknak. A vérpezsdítő hangorkán és a benzinszag megszűnésével az autógyártóknak kreatív eszközökre lesz szükségük, ha fenn akarják tartani a szenvedélyes rajongók érdeklődését. A Mini úgy tűnik tényleg elég komolyan vette a kihívást.
Nincs tíz éve, hogy megszűnt a korábban sokáig csak pénzt vivő terepjárómárka, máris úgy hírlik, hogy visszatérhet, méghozzá elektromos autókkal.
Leépítésekbe kezd a Brose német autóipari beszállító, a Magyarországon is tevékenykedő társaság csütörtöki közleménye szerint 2000 munkahelyet szüntet meg Németországban.
A vállalat elnökének, Oliver Blume-nak legalábbis nem jön be a helyzet, ami a Porsche első villanyautójának érkezése óta tart az autós közbeszédben.
Az így hangzik találóbb lenne, mert képben nagyon gyenge, hangban ellenben erős videót adott ki a Koenigsegg friss világrekordjáról. Ilyen volt belülről a 31,49 másodperces 0-400-0 a Regerának.
A napokban a Hyundai megosztotta, hogy mivel készülnek a SEMA Show-ra, a világ egyik legnagyobb tuning-rendezvényére. A széria Velosterből átalakított Grappler valódi terepjárónak látszik, amivel bármikor letérhetünk a járt útról, sőt, ha éppen az erdő közepén érne minket az éjszaka, a benne elhelyezett kiegészítőknek köszönhetően akkor sem kell aggódnunk.