Hírek

2016. március 2., 15:47 Módosítva: 2016.03.09 11:14
72

Nem kis meglepetést okozott a Volkswagen a Genfi Autószalonon, amikor egy tőle szokatlan stílusú koncepcióautót állított ki városnegyednyi standja közepén. A T-Cross Breeze nem véletlenül kapott erős reflektorfényt, formáiból és bizonyos műszaki megoldásaiból ugyanis hamarosan egy egész sor új SUV születik, vagy születik újjá, sőt, az autózás közeljövőjét is ebben villantja fel a cég.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 2., 14:47 Módosítva: 2016.03.07 13:27
106

Ferruccio Lamborghini az idén lenne száz éves, és ezt az alkalmat nem szalaszthatta el az olasz sportkocsigyártó: készítettek egy autót, amelyet hajmeresztő áron adhatnak el. A Reventónhoz hasonló extremitások után azonban többet is mutathattak volna egy tessék-lássék átöltöztetett Aventador SV-nél, különösen 1,75 millió euróért.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 2., 12:26 Módosítva: 2016.03.08 15:43
198

Genfben a Toyota is a szokásos séma szerint építi fel a standját. Az érkező általában egy hibrid autó metszetébe botlik, középtájt pedig mindig van egy lökött autó, ami nem jó semmire, de vicces. Az idén egy Kikai nevű buborékot hozott össze a cég barkácsszakköre, három üléssel, tolóajtókkal, hátulra pedig befaragták a hibrid Yaris hajtásláncát az 1,5-ös benzinmotorral. Nagyjából ennyit ér a dolog, a lényeg teljesen más. A fontos modellek egy részét viszont kissé eldugták.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 2., 11:47 Módosítva: 2016.03.11 06:32
402

Tűnődöm, hogy a vadonatúj Bugatti Chiron mai világpremierje után tíz évvel vajon megint rászánják-e magukat a németek, hogy világrekorder sportkocsit készítsenek az olasz-francia Bugatti emblémájával, de nem tudok dönteni. Egy ilyen jármű megalkotása ugyanis rendkívüli előkészületekkel jár, tudtommal a márka tulajdonosa, a Volkswagen csoport korábbi elnöke, Ferdinand Piech megalomániája biztosított lendületet és sok-sok pénzt a Veyron és az utódmodell fejlesztésének is.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 2., 06:19 Módosítva: 2016.03.09 11:14
464

Hogy milyen a csúcsmodell, a napalmot köpő, 510 lóerős, biturbó V6-os csoda, már sejtjük, hiszen – paradox, ám jól kitervelt módon – először azt mutatta meg az Alfa, meg is haltunk tőle egy kicsit. Sokkal jobban érdekelt a hétköznapi, civil változat, mint a BMW M3 direkt ellenfele. 

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 1., 19:27 Módosítva: 2016.03.07 14:12
476

Nem tudom, hogy végül a gyártókapacitás-hiánya és a részvényárfolyamok szánkázása fogja-e legyűrni a minden trapézon egyszerre hintázó zseni, Elon Musk cégét, a Teslát, vagy fordítva: ő győzi le az összes kihívást. Mindenesetre most még talpon a világ leghíresebb villanyautó gyártója, és itt vannak Genfben is.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 1., 17:40 Módosítva: 2016.03.07 14:12
1660

A Ferrari bemutatta a GTC4 Lussót, a Maserati a Levantét, a Bugatti a Chiront, a Mercedes a C63 AMG-t és akkor még nem beszéltünk a sok ezer tuner-lóerőről ilyen-olyan csomagolásban. Szépek, csillogóak, de a Ferrarit már láttuk valahol az utóbbi pár évben, a Levante egy tizenkettő egy tucat SUV, a Chiron olyan, mint egy Veyron, a C63 AMG pedig meglepőt nem hoz. Olyan, mint vártuk.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 1., 17:28 Módosítva: 2016.03.09 11:06
96

Egyre érdemesebb odafigyelni a városban is elsősorban csak két személy számára ajánlható miniautókra, amióta az összes nagy gyártó beszállt ebbe a kategóriába. A Volkswagen Up! évek óta létezik, már a Totalcar is több változatát próbálta, kapható belőle villanyváltozat is, de sajnos a modell mégsem vált a magyar utcakép részéve.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 1., 15:42 Módosítva: 2016.03.09 11:14
246

Nagyon büszkék a C osztály kabriójára és joggal - mint minden, ami a C-ből születik mostanában, ez is csinos, harmonikus, kellemes cucc. Akkora körülötte a tömeg, hogy lefotózni csak láthatatlanná tevő kamerával lehetne rendesen. Nézelődőket láthatatlanná tevő kamerával. 115-től 367 lóerőig mindenféle van belőle, még légrugós is. Lehet elővenni a pénztárcákat, számolgatni a húszezreseket, mert nyártól már rendelhető lesz.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 1., 15:07 Módosítva: 2016.03.06 14:39
2715

Azon túl, hogy az idei Genfi Autószalonon a Volvo-standot szavaztuk a leginkább újságíróbarát helynek (kényelmes fotelek, vezetékes net, működő wifi, aljzatok tömkelege) egyben az egyik legfrekventáltabb is, hiszen az XC90-es óriás SUV-val közös platformra épített felső középkategóriás szedán és kombi is itt mutatkozik be Európában.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 1., 13:58 Módosítva: 2016.03.08 15:43
866

A Vision S egyik ajtaja mindig nyitva van, mert valaki mindig ki- vagy beszáll az idei Genfi Autószalon első napján, amikor a Skoda már reggel leleplezte vadonatúj hobbiterepjáróját. Kicsit hihetetlenül hangzik, hogy a végleges változatot az év második felében valóban elkezdik gyártani, és hogy az hasonlóan néz majd ki, mint a Vision. A végleges formájában Kodiak néven érkező autó most még határozottan tanulmány-jellegű: inkább az űrhajóülésekről, a kijelzővel borított kesztyűtartóról és a szintén egyetlen fekvő tabletből álló műszerfalról szól, na meg a hátul is elektromosan állítható hátsó ülésekről, amit azért szokni kell egy Skodában.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 1., 13:30 Módosítva: 2016.03.03 08:51
101

A Genfben az első sajtónap reggelén leleplezett Audi Q2 példányait egyből megrohanták az ipari kémek, hogy megállapítsák, mi is ez. A név ugyanis megtévesztő, ez a modell is az Audi A3 tesója, akár az Audi Q3 nevű SUV – csak a Q2 kisebb.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 1., 11:48 Módosítva: 2016.03.07 10:55
389

Eddig nagy kérdés volt, hogy a Volkswagen mit kezd Ferdinand Piech kedvencével, a Phaetonnal, hisz Európában és Észak-Amerikában elég látványosat bukott a típus, viszont Kínában kifejezetten kelendő lett. Most kiderült, mi a tervük: készítettek egy túlméretezett Passatnak látszó luxusautót, amelyet ugyan a Genfi Autószalonon lepleznek le, és Európában terveztek, de kizárólag Kínában tervezik gyártani és forgalmazni.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 1., 11:15 Módosítva: 2016.03.08 10:48
59

Döng a rock, Creedence Clearwater Revival, Steppenwolf, Joe Cocker - amikor a genfi szalont megelőző Ford-vacsorára belépsz, azonnal megkap a nyers, őszinte, kőkemény Amerika szele. Amelyikhez ez a távoli ország népe mindig visszanyúl, mert hiába lett politikailag szuperkorrekt, bezárkózó, rettegős és rendezett, annyi emléke azért még mindig megvan ott mindenkinek a Mustang, Haight-Ashbury és az LSD korszakából, hogy valami nagyon jó volt ötven évvel ezelőtt, s az a nagyon jó még a mostani generációkra is kihat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. március 1., 06:08 Módosítva: 2016.03.03 10:45
23

Az idén kilencven éves Touring a Disco Volante tanulmány egy újabb változatával ünnepel. Kupé formában négy éve mutatták be Genfben az Alfa Romeo 8C alapú, de egyedi formájú autót, amelyből most nyitható tetejű roadster készült.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. február 29., 19:37 Módosítva: 2016.03.02 11:52
1722

Nem maradt hosszú ideig autó nélkül a Bugatti: elkészültek a Veyronnál minden szempontból többet ígérő Chironnal, amelyet a Genfi Autószalonon be is mutatnak a közönségnek. Ám azt már most megnézhetjük, hogy fest a Volkswagen csoport új szuperautója.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. február 29., 17:42 Módosítva: 2016.03.04 06:23
115

A Ford kisautó legerősebb kivitele eddig az ST volt a maga 182 lóerejével, ami egy ekkora, fronthajtású autóban bőven elég kellemes élményautózáshoz. Ám az komoly hátrány lehet a piacon, hogy a teljesítmény-adat nem kettessel kezdődik – most segítettek ezen is.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. február 29., 15:41 Módosítva: 2016.03.03 10:45
33

A győztes az Opel Astra lett, hajszálnyival megelőzve a Volvo XC90-est – ezzel ötödször vihette haza a díjat a General Motors európai részlege.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. február 29., 15:16 Módosítva: 2016.03.04 06:23
102
Végre testi valójában itt lapul előttem az Opel GT Concept, az az autó, amit talán a legjobban vártam Genfből. Iszonyú pici, iszonyú lapos, nagyon fényes (még az oldalablaka is pöttyösen polírozott rozsdamentesacél-jellegű), képzeljenek el egy krómozott, hardtop tetővel szerelt MX-5-öst kicsit szélesebben, és nagyjából megkapták.

Nyitva az ajtaja, láthatják a képeket, én is csak az tudom elmondani, amit önök is látnak. Erősen negatívba döntött műszeregység, akár a régi, 1965-ben először felvillantott Opel GT-n, piros, ezüst és fekete mindenütt, bent is, akárcsak kint. Erősen levesestányérosan süllyesztett a kormányközép, mint a régebbi Opeleken, a szellőzőrostélyokban pedig valami LCD-egérmozi játszik éppen, konkrétan a külső tükör képe. Érdekes lehet a vezetőülésből a jobb oldalit nézegetni. Piros a vezetőülés, piros az első gumi, de a mitfárer és a hátsó kerekek feketében vannak.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. február 29., 14:46 Módosítva: 2016.02.29 15:43
38

Élő közvetítés az autóipar aktuális epicentrumából, a Genfi Autószalonról, az Év Autója eredményhirdetéséről. 

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. február 29., 13:16 Módosítva: 2016.03.04 06:23
139

A DB11 műszaki szempontból biztosan komoly változásokat hoz – várhatóan ez lesz az első sportkocsi a márka történetében AMG motorral – viszont ebből az autó külsején nem sok látszik. Úgy néz ki, a bő húszéves DB7 stílus kis igazítással tovább élhet még vagy tíz évet.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. február 29., 11:46 Módosítva: 2016.03.01 15:43
401

A Honda az előző két modellváltás során teljesen más autót tervezett Észak-Amerikának és Európának, de nem igazán jött be nekik ez a megközelítés. Úgy néz ki, nem is esnek bele másodszor ugyanebbe a hibába, legalábbis erről árulkodnak az ötajtós Civic előzetesének kiszivárgott fotói.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. február 29., 06:29 Módosítva: 2016.03.04 06:23
5

A villanyautók egyelőre megosztják a közvéleményt. Vannak, akik kiváló alternatívának tartják őket, mások még ódzkodnak tőlük. Megint mások csupán a magasabb ár miatt nem vágnak bele. Egy alap Kia Soult például már 4,8 millió forint körül hazavihetünk, azonban a nürnbergi túránkhoz is használt Soul EV már a tízmilliót közelíti.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. február 28., 16:38 Módosítva: 2016.03.04 06:23
16

Kedvcsináló videóban villantotta meg a hamarosan kezdődő Genfi Autószalonra készülő GT Zero tanulmányt az Italdesign Giugiaro. Az Audi fennhatósága alá tartozó olasz formatervező stúdió néhány hete már mutatott egy részletfotót, most pedig már a főbb vonalakat sem titkolják.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. február 28., 13:12 Módosítva: 2016.03.01 11:49

A Centenario nevet viselő jubileumi modellel készül az idei Genfi Autószalonra, és alapítója születésének századik évfordulójára a Lamborghini. Az újdonság neve egy ideje már nem titok, és azt is sejteni lehet, hogy bár a motor az Aventadorból származik, nem csupán annak átpofozgatott változatáról van szó. Most egy rövid videóval igyekeznek csigázni az érdeklődést.

Távolról sincs vége, olvasson még