A Centenario nevet viselő jubileumi modellel készül az idei Genfi Autószalonra, és alapítója születésének századik évfordulójára a Lamborghini. Az újdonság neve egy ideje már nem titok, és azt is sejteni lehet, hogy bár a motor az Aventadorból származik, nem csupán annak átpofozgatott változatáról van szó. Most egy rövid videóval igyekeznek csigázni az érdeklődést.
A német Abt tuningcégtől nem szokatlan, hogy kezelésbe veszik a Volkswagen-csoport autóit. A Genfi Autószalonra is tuningolt Audikkal és VW-ekkel készülnek, a standjuk egyik nagyon érdekes darabja pedig egy felhergelt T6-os lesz majd.
Az ausztrál autóipar egy ideje haláltusáját vívja: két évvel ezelőtt a GM és a Ford után a Toyota is bejelentette a helyi gyártás leállítását. Igaz, tavaly év végén felcsillant egy kis reménysugár, egy belga üzletember ugyanis bejelentkezett a General Motors által istápolt Holdenért. Úgy tűnt, ő lehet a megmentő, de végül meghátrált.
A nagy gyártók mellett a nagy tuningműhelyek is belehúztak a Genf előtti spoilerezésbe: az MTM ezzel az erős sivatagi Amarokkal hangolja a közönséget a szalonra.
Nem várta meg Genfet a Toyota, virtuálisan letépte a leplet az egyelőre C-HR néven ismert új szabadidőautójáról. A kiadott képek alapján nem okoz majd csalódást a ötajtós: szinte ugyanolyan dögös, mint a tanulmány volt.
Egy nagy blama híre hasít éppen az amerikai autós sajtóban. Hatása az autóiparra csekély, ám annál mókásabb a tény: a Tesla Model X túl nehéz New York legnépszerűbb hídjára.
Egy hete sincs, hogy az USA környezetvédelmi ügynöksége elektromosautók gyártására szorgalmazta, máris itt egy arculatmentő húzás híre a Volkswagentől: három éven belül jöhet az XL1 elérhető testvére, az XL3.
A Mercedes sindelfingeni gyárában egy időre megfordul az ipari evolúció: munkásokat állítanak a robotok helyére. A humán munkaerő megmentője a széles extraválaszték.
A Lotusnál mintha megállt volna az élet: a korábbi, nagy terveket félretették, és a meglevő sportkocsikat tökéletesítgetik. Így született az Evora Sport 410 és az Elise Cup 250: mindkettő gyorsabb lett, de nem tudni, hogy ennyi elég lesz-e hosszabb távon.
Európában és az Egyesült Államokban már elérték a törésteszteket végző szervezetek, hogy senki ne forgalmazzon városi tempónál ütközve is zsebkendőgombóccá gyűrődő autókat, de a világ más tájain még bőven kapni ilyeneket. A World NCAP vezetője szerint azonban megpróbálják ezeket az évtized végéig eladhatatlanná tenni.
A franciáknak az utóbbi huszonöt évben nem igazán termett babér a luxusautók piacán, pedig hosszasan próbálkoztak. De úgy tűnt, a PSA a Citroën C6-os és a Peugeot 607-es, a Renault pedig a Vel Satis gyártásának leállításával fel is adta a küzdelmet a prémium-gyártókkal.
Nem tudni, lesz-e sorozatgyártmány az E-Tense tanulmányból, de az biztos, hogy jól mutat majd a Genfi Autószalon DS standjának közepén. Az elektromos sportkocsi mellé ráadásul igazán jól hangzó számokat írtak a gyáriak.
A modellpaletta megnyirbálásáról szóló hírek nyomán sokan gondolták, hogy a Ford el sem készíti a beígért Ka kisautó európai változatát. A Ford alelnöke és ügyvezetője, Barb Samardzich most rövidre zárta a kérdést.
Az információ félig-meddig hivatalos: a Ford of Europe alelnöke, Barb Samardzich nyilatkozta a brit Autocarnak, hogy cége nem hagyhatja figyelmen kívül a terepjáró-stílusú személyautók ismét erősödő divathullámát.
A hat éve bemutatott Giulietta egyelőre az Alfa Romeo kínálatának része marad, de kap egy második, kisebb frissítést, amelyet hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatnak be.
Bár a nagy nyolchengeres dízelek divatja vagy tíz éve tetőzött, és mára teljesen elmúlt, ráadásul az egész dízelesdi most, a nagy botrány után egy kicsit kínos ügynek is tűnik, a legújabb pletykák szerint az Audinál épp egy nagy dízelmotor kifejlesztésének vége felé közelednek.
A hétszemélyes Tiberio Taxi tanulmányautónak tűnhet, de nem az: ha minden a tervek szerint alakul, turistákat szállít majd Capri szigetén. Feltéve, hogy nem lázad fel a helyi lakosság.
A McLaren sportkocsik felépítése nem igazán kedvez a bevásárlásnak vagy a hosszabb utazásoknak. A középmotoros felépítés, az alig módosítható karbonszálas fürdőkád-utascella és a terebélyes kettős keresztlengőkaros futómű mellett nem könnyű helyet szorítani a csomagtartónak. Az 570 GT-ben mégis megpróbálkoztak ezzel, sőt, az extra raktér ennek a változatnak a fő attrakciója.
Úgy néz ki, az ügy, ami egy forgatáson kiosztott fülessel kezdődött, és villámgyorsan a Top Gear és a Clarkson-Hammond-May trió szakításához vezetett, most ér véget. Jeremy Clarkson és a pofont elszenvedő producer Oisin Tymon – persze ügyvédek révén – megegyezett.
A 2014-es évet még 555 millió euró veszteséggel zárta a PSA csoport, tavaly viszont 1,2 milliárd euró nettó nyereséget hozott. Úgy tűnik, az európai autópiac erősödése átsegítette a céget a korábbi krízisen, most azt mondják, a következő céljuk a nyereség további növelése.
A V40-es még a régi Volvo formatervet viseli magán, de a gyáriak a félidős frissítésnél igyekeztek összefésülni az új márkaarculattal, amennyire csak lehetséges.
Az Autobahn hozta nyilvánosságra a fotót, amelyen az Audi 2017-es és 2018-as autóbemutatási menetrendje látható. És bár semmi nem igazolja, hogy a rossz minőségű kép valóban az Auditól származik, ami rajta szerepel, az meglehetősen hihető.
Lassan, de biztosan minden arra érdemes modellből megszületik az elérhetőbb AMG kivitel, és úgy tűnik, mindegyikbe ugyanaz a hajtáslánc kerül. Ezúttal a C Coupé kapta meg az AMG Sport modellek számára tervezett V6-ost, amely ebbe a karosszériába bőven elég erős.
Az egyliteres háromhengeres VW benzinmotor turbós változata régóta létezik, ám az Up! csak most, egy alaposabb modellfrissítés kapcsán kapta meg.
A Rolls-Royce vezérigazgatója, Torsten Müller-Ötvös jelentette be, hogy a jelenlegi, hetedik generációs Phantom hosszú karrierje végéhez közeledik. A kétajtós Coupé és Drophead Coupé változatoktól végleg búcsút vehetünk, az óriás-limuzin utódja pedig 2018-ra készül el a tervek szerint.