Annak idején épp a Ford kezdte múltbéli formákkal felöltöztetni a Mustangot, de hamarosan utánozni kezdte a detroiti konkurencia. Most már a Chevrolet Camaróval és a Dodge Challengerrel is meg kell küzdeniük a vásárlókért – nem csoda, hogy a koncepció megváltoztatása mellett döntöttek.
Az Opel kínálatában évtizedekig biztos pont volt egy-egy sportos kupé, egészen 1997-ig, amikor a Calibrát végleg nyugdíjazták. A gyáriak a kétajtós Astra változatokkal próbálták felváltani, kevés sikerrel – de úgy tűnik, akár már jövőre elkészülhet az Insignia alapú utódmodell.
A magyar Mercedes üzem a múlt hónapban kezdte a szériagyártást, de eddig csak raktárra termelt az üzem – az első néhány kamionnyi B osztály csak most indulhatott útnak.
A 2000-es évek nagy slágere volt az Avalanche: egyszerre volt használható méretű családi autó, bővíthető rakterű pick-up és jól terhelhető vontató. Az utód azonban már nem készül el, miután az eladások az elmúlt években megszüntek.
Az Audi sportkocsija meglehetősen sikeresnek bizonyult eddig is, de úgy hallani, az idén felszámolják az egyik legfontosabb hiányosságát, a dupla kuplungos váltó hiányát is.
Az oroszországi autós mozgalom, a "kék vödröcskék" vasárnapi felvonulásával Putyint figyelmeztette ígérete betartására.
Három éve mindenki felkapta a fejét arra az S11 név alatt futó kínai sportautóra, amely egy Audi R8-as, egy Ferrari és egy Lamborghini béna ötvözésében született. Az egyetlen elkészült példány még a termékmásolástól zajos Kínában is nagy visszhangot keltett.
A jelek szerint egyre közelebb az Opel Insignia várt faceliftje, legalábbis ezt sejteti néhány új kémfotó.
A Fornassari nevű kis manufaktúra eddig elsősorban tereprali-versenyautókat, és ezekre épülő utcai off-road kupékat kínált, most azonban a választék bővítésére készülnek. Új modelljük, a Gigi az 50-es évek egyedi, Zagato karosszériás modelljeire emlékeztet, a bőre alatt masszív amerikai technikával.
A gyűjtők sem kapkodnak minden után, ami egyedi – tökéletes példa erre a Hyperion, amely 2009 óta vár vásárlóra. Pedig tényleg minden megvan benne, ami egy ilyen ritkaságot vonzóvá tehet.
Az Alfa Romeo sportosságáról szóló legenda túl régi, hogy csak úgy elhaljon, de a cég kínálatában már rég nem fordult elő valódi sportkocsi. Ezen szeretne változtatni a Fiat csoport a közeli jövőben, a 4C modell bemutatásával.
Most még csak a Viaggio néhány részletét láthatjuk a kiszivárgott fotókon, de ezeken is felfedezhetők az ismerős részletek. Az új Fiattal más néven már találkozhattunk korábban is.
A 30-as évekbeli Traction Avant óta szinte minden évtizedben akadt olyan Citroen, amellyel a gyártó megpróbált túllépni a nagykocsik megszokott korlátain. Elsőkerék-hajtással, légrugózással, vagy csupán szokatlan formával, de mindig változatosabbá tették valahogy a kategóriát. A Numero 9 tanulmány – amely bevallottan a DS9 előképe – ezt a hagyományt igyekszik folytatni.
A Volvónál már régebben eltűnt a kínálatból a kétliteres Peugeot-Ford dízel, de szükség volt egy kiegyensúlyozott alapmotorra – ez lesz a D3-as.
A McLaren F1 eleve a legértékesebb modern sportkocsik közé tartozik, de a GTR Longtail változat messze a legritkább. Ezeket a gépeket kifejezetten versenycélra építették, a BMW gyári támogatásával, és összesen tíz példány készült belőle.
Az európai autógyártók különböző mértékben ugyan, de mint igyekeznek közös műszaki alapokra építeni különböző modelljeiket. A japánok azonban más módszert követtek, legalábbis eddig. A költségcsökkentés kényszere azonban egyre erősebb, így a Toyota szakít az eddigi hagyományokkal.
A Warren Technical Center a GM egyik fejlesztési bázisa, amelyet a napokban nagy intenzitású robbanás miatt kellett kiüríteni. A részletek többsége egyelőre tisztázatlan, de úgy néz ki, egy kísérleti akkumulátor robbant fel. Úgy tudjuk, senki nem halt meg, de egy embert kórházba kellett vinni a szerencsétlenség következtében.
Az eddig független tesztpályaként működtetett Nardo Technical Centre a Porsche tulajdonába kerül májustól, bár azt mondják, továbbra is mehet bárki autót tesztelni az olasz körpályára, és a mellette található egyéb létesítményekbe.
A Daimler AG. éves közgyűlésén szólalt fel Ingo Speich, a vállalat egyik részvényesének képviselője. Az Union Investment nevű cég nevében beszélt ugyan, de állítólag vastaps követte szavait.
A 90-es évek közepéig domináns japán nép-sportkocsik az ezredforduló után szinte teljesen kipusztultak, de a Toyota GT-86 és a Subaru BRZ újabb lavinát indíthat meg. A Nissan vezető tervezője, Shiro Nakamura mindenesetre már célozgatott rá, hogy főnökei gondolkodnak a sikeres SX sorozat feltámasztásán.
A szögletes terepjáró, amelyet Ausztriában gyártanak, afféle élő kultusztárgy a Mercedes kínálatában. A vásárlói csak nem fogynak el, és jobb terepjárót a Mercedes sem tudna építeni, így időről időre megkapja a legkorszerűbb motorokat, és tovább gyártják.
A hibrid személyautók egész jól fogynak világszerte, de úgy néz ki, még nem termelték ki saját rajongótáborukat. Az R. L. Polk felmérésének célja elsősorban a vásárlók márkahűségének meghatározása volt, de az adatgyűjtés melléktermékeként az is kiderült, hogy hányan vesznek az első hibrid autójuk után egy újabbat.
A Ford több mint gy évtizede használja a Peugeot dízelmotorjait, de úgy néz ki, gyengül a két cég közti kapcsolat. A legújabb bejelentés szerint a két vég a jövőben már külön fejleszti 2 literes, és nagyobb dízeleit.
A japán márka kínálatából eddig hiányzott egy kompakt modell, amely vetélytársa lehet a VW Golfnak, Opel Astrának vagy Ford Focusnak. Ha igazak a hírek, akkor ez hamarosan változik.
Bár 1986 elég rég volt, a Bufori, amely Ausztráliában kezdte pályafutását, most pedig Malajziában működik, ragaszkodik a stílushoz, amellyel pályafutását kezdte. A 30-as éveket idéző, de látványosan leegyszerűsített, műanyag-hatású karosszéria, olyan részletekkel, mint a xenon-fényszórók vagy a nagy átmérőjű alufelnik. Nem tudjuk, hogy a fájdalmasan vásári külső luxuskivitelű belső térrel és tucatautó-technikával hány vásárlót vonz majd, de azt már sejtjük, hogy a gyártó hol próbál újabb vásárlókat találni.