Köszöntsük együtt egy szívből jövő hellóval a Pontiac Aztek, a Ssangyong Rodius és a Nissan Juke által alkotott klub újabb tagját. Hogy az új C4 Picasso rinocéroszra, vagy inkább Quasimidóra emlékeztet-e jobban, azt magunk sem tudjuk eldönteni, de hogy érdekesebb, mint amilyen szép, az már most egyértelmű.
A Volkswagen csoport éveken át mereven ellenállt a hibrid és elektromos hajtás előretörésének, de mostanra maguk is elkészültek saját modelljeikkel. Most az Up! teljesen villamos hajtású kivitelét mutatták be, amely még az év vége előtt kapható is lesz, igaz, nem tudni, mekkora összegért.
Lassan átláthatatlan méreteket ölt a kínálat bővítése a prémium-gyártóknál, de ebből most Magyarország is profitálhat. A Mercedes után az Audi is nálunk gyártja majd új négyajtós kompaktját. A VW Jetta méretű szedán Győrben készül majd Európa számára, a bemutatót mégsem itt tartják, hanem Kínában.
A szárazföldi sebességi már évtizedekkel ezelőtt olyan magasságokba emelkedett, hogy csak speciális, repülőgép-szerű járművekkel lehet megdönteni. Sőt, szériagyártású autókkal is át lehet lépni a 400 km/h-t, így gondolhatnánk, hogy a sebességi versenynek vége. Pedig erről szó sincs, csak a körülményeken változtattak.
A Renault vezérigazgatója, Carlos Travares árulta el, hogy egyelőre jegelik azt a tervet, amelynek az eredménye egy Mercedes alapokra épített luxus-Renault lett volna. Az indoklása azonban nem egész egyértelmű: azt mondja, még nem találtak olyan üzleti modellt, amely működött volna. Szakértők szerint azonban csak arról van szó, hogy kénytelenek elhalasztani a terv végrehajtását, amely egyszerűen rossz ütemben született meg.
Többen is kísérleteztek egymással párhuzamosan a nem-pneumatikus abroncsokkal (NPT), amelyek valamilyen műanyag struktúrával próbálják kiváltani a sűrített levegőt. A Michelin már 2005-ben mutatott működő prototípusokat, de a szériagyártást mégsem a francia óriás, hanem egy kis amerikai cég, a Resilient Technologies kezdheti meg elsőként.
Az autógyártók rég belátták, hogy a páncélozott modellek iránti igényt megéri kielégíteni, hogy ne a specialisták vigyenek el minden megrendelést. Ezért készít a Mercedes is Guard változatokat minden nagyobb modelljéből. Most az új ML-ből is ekészült a biztonságos változat, amely a támadók többsége ellen védelmet nyújthat.
Sofőrlimó szinte mindenből készült már, a terepjárótól a Trabanton át a sportkocsiig, de a Lamborghini Aventadorhoz hasonló méregdrága sportkocsik eddig még nemigen estek áldozatul. Egy brit limuzin-kölcsönző cég, a Cars for Stars azonban most egy ilyen tervet mutatott. Az persze kérdéses, hogy lesz-e belőle valami, hisz egy ilyen szupersportkocsit nemigen szokás szétvágni, még ilyen célból sem.
A Lada Niva – más néven a VAZ-2121 – az egyik legrégebbi, folyamatosan gyártott személyautó: 1977 áprilisában készültek el az első példányok, és a típus azóta is meglehetősen népszerű, annak ellenére, hogy ma már aligha nevezhető korszerűnek.
Tudjuk, hogy Kínában lényegében nincs védjegy-védelem, vagy ha igen, csak elméletben – eddig még senkit nem büntettek meg azért, mert lemásolta más termékét. Nem csoda, hogy erre az új iparágra sem csapnak le a hatóságok, amely olcsó autóknak kölcsönöz drága külsőt.
A Genfi Autószalonon leleplezett LaFerrari rendelési kérelme hétvégére elérte a tervezett darabszám kétszeresét. Nem kérdés, hogy az Enzo utódja a következő évek egyik sokat emlegetett sportautója lesz, ezért talán nem is mindegy, hogy az a 499 darab, ami forgalomba kerül, milyen színeket kap majd.
Közös autómárkát alapít Kínában a Brilliance és a BMW. A két autóipari óriásvállalat szövetségének újabb szülötte kínai források szerint a Zhi Nou, azaz Ígéret nevet kapja.
Igazi matuzsálem lesz a jól csengő nevű terepjáró, mire megérkezik az utódja, hisz az előző Pajerót még 1999-ben mutatták be. A maga idejében nagy durranásnak számított, hisz ez volt az első önhordó karosszériás terepjáró a Mitsubishi kínálatában, de mára a 2006-os modellfrissítés ellenére is elavult hatást kelt.
Elfogadta az Országgyűlés a Magyary Programot, amelynek köszönhetően egyszerűbbé válhat a közúti közlekedéssel kapcsolatos ügyintézés. Az egyszerűsítés lényege, hogy bizonyos eljárások során elkerülhető legyen az ügyfél személyes megjelenése.
A Skoda pénteken hivatalosan is bemutatta a magyar sajtónak és néhány kiválasztott vendégnek az Octavia legújabb generációját. A cseh gyár sikermodelljének előző két széria több mint 3,7 milló eladott darabja magasra rakta a lécet.
A Pacific Scientific nevű, eddig lényegében ismeretlen vállalkozás egy új autómegállító megoldást mutatott be a közelmúltban. A Pit-BUL fantázianevű szerkezettel illetéktelen behatolókat lehet fogni, méghozzá anélkül, hogy nagyobb kárt tennének az autóban.
Az ifjabb Guillermo és testvére, Iker Echeverria fejéből pattant ki a Vühl 05. Persze volt honnan meríteniük, apjuk, az idősebb Guillermo Echeverria harminc éven keresztül épített GT és formula autókat, sőt versenyzett is velük.
A Kia terméktervezési alelnöke, Benny Oeyen nyilatkozott a sajtónak a Provo jövőjével kapcsolatban. A szándék megvan, ez azonban nem biztos, hogy elegendő lesz.
A Mitsubishi legsötétebb napjaiból származó megállapodás még mindig él, sőt, úgy néz ki, eredményesebb, mint valaha. Megjött az első olyan autó, amelyet a két japán cég együtt fejlesztett ki.
Amikor Orbán Viktor január 25-én a kecskeméti gyárcsarnokban kiszállt az első új Mercedes CLA volánja mögül, már sokan beszélték, hogy a Mercedes-Benz különleges sorsot szán ennek az autónak. A Job No. 1 teljes külső felületét felparcellázzák, és az így létrehozott négyszögeket darabonként 10 ezer forinttól bocsátják a jótékonykodni vágyó magánszemélyek és cégek rendelkezésére.
Az adományozók szabadon dönthetnek, mire használják a megvásárolt körülbelül tenyérnyi felületet. Az akcióhoz létrehozott webes szerkesztőfelületen maguk a jelentkezők szerkeszthetik majd meg és helyezhetik el arcképüket vagy az általuk képviselt cég logóját a karosszérián. Ha a CLA, körülbelül tíz négyzetméteres felülete teljesen megtelt, az autó megkapja az egyedi dekorációs fóliát, majd országjáró turnéra indul.
Minden évben elérkezik az idő: itt a tavasz, az autókra felkerülnek az alufelnik, az utakat ellepik a motorosok és ismét megnyitja kapuit hazánk legnagyobb évindító autós-motoros rendezvénye, az Autó, Motor és Tuning Show (AMTS).
Bár már az eredeti Saab is kínai kézben van, a Beijing Auto még akkor jutott a Saab régi gyártósoraihoz, amikor a GM a márka megszüntetését tervezte. A kínai autógyár mindent megvásárolt, amit az amerikaiak hajlandók voltak eladni. A frissítés előtti 9-3-as komplett gyártósorát, és a Saab régebbi négyhengeres turbómotorjait mindennel, ami az előállításukhoz kell. Mindez a kínaiaknak kincset ért, hisz a 9-3-as amellett, hogy viszonylag korszerű, kiemelkedően biztonságos.
Noha csak 499 eladó darab készül belőle, a Ferrari Genfben bemutatott modellje, a LaFerrari rendelői igényeinek száma máris ezer fölött van. Újfent beigazolódott, hogy ezekben a gazdaságilag nehéz években sem felelőtlen döntés drága sportautókat gyártani: a LaFerrariért 1,3 millió eurós (400 millió forint) ára ellenére kapkodnak a vevők.
Kazahsztáni összeszerelő üzem építéséről írt alá megállapodást pénteken Párizsban a PSA Peugeot-Citroen konszern és az orosz Agromash Holding - írja az Automotive News Europe hírportál. Az üzemben a Peugeot 301, 3008 és 508 modelleket, valamint a Partner furgont szerelik majd össze kezdetben évi négyezres, majd később tízezres darabszámban.
Több mint 600 fogyatékossággal élő ember már megkapta a gépkocsiszerzési támogatást az új rendszerben, közülük 350-en új autót tudtak vásárolni - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) szociális államtitkára szombaton egy budai Suzuki márkakereskedésben tartott sajtótájékoztatóján.
Soltész Miklós arra hívta fel a figyelmet, hogy a támogatásra jogosultak - köztük mozgáskorlátozottak, vakok, gyengénlátók, hallássérültek, autisták és értelmi fogyatékossággal élők, illetve családtagjaik - még a hónap végéig benyújthatják igényüket a szociális és gyámhivatalokhoz, ha az első jelentkezési időszakba be akarnak kerülni.