A Daciának már volt egy platós modellje az előző Logan alapjain, de a modellváltás során ez is kikerült a kínálatból, méghozzá utód nélkül. A képeken látható modell lehetne a következő gyári Dacia pick-up, de úgy hallani, csupán egy kisebb sorozat – néhány száz példány – készül majd.
Frank Stephenson, a McLaren vezető tervezője beszélt az ablaktörlőt leváltó megoldásról, amely egyenesen a repülőgép-technikából érkezik.
A Mini generációváltásához természetesen a csúcsváltozat cseréje is hozzá tartozik, és most a Cooper JCW még ígéretesebbnek tűnik, mint bármikor korábban.
A Porsche már sokmindent elárult az idei Le Mans-i 24 órásra szánt prototípusról, de csak most derült ki, hogy hogyan nevezhetjük: az új versenygépet 919 Hybridnek keresztelték.
Betiltaná az autóstopot a román kormány: az erről szóló sürgősségi rendelet tervezetét a közlekedési tárca honlapján bocsátották közvitára – írja egy román hírportál.
Harmadik hónapja bővül az európai autópiac, amely úgy tűnik, túljutott a mélyponton: 1,2 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba novemberben, mint egy évvel korábban - közölte az európai autóipari szövetség (ACEA).
A zsűri nagy tesztjén, a Tannistesten már láttuk, hogy nehéz lesz az idei döntés. Tavaly, hasonló időben már mindenki sejtette, hogy a Golf 7-es lesz a befutó, bár én a rövid lista kihirdetése előtt még hittem a Mazda 6-ban, gondoltam a Volvo V40-re is, de a lelkem mélyén éreztem, hogy nem lehet más a befutó, mint a legvágyottabb népautó.
Hosszas szivárogtatás után a Mercedes végül megmutatta, milyen lesz az új hátsókerék-hajtású belépőmodell. Az elődmodell még a legerősebb karakterű modell volt a bemutatása idején, ez az új viszont inkább egy kicsinyített S osztálynak tűnik. A Mercedes azonban már próbálta ezt a módszert – alighanem tudják, mit csinálnak.
A tanulmány frankfurti bemutatója már komoly jelzésértékkel bírt, az új információk tudtában viszont egyértelmű: jön az új Audi Quattro. Kérdéses viszont, hogy mi lesz a hibridhajtással.
A lipcsei üzemben már zajlik a Macan gyártása, amit egy rövid kisfilmmel hoz a világ tudtára a Porsche. Íme, a márka új hobbiterepjárójának útja a gyártástól a tesztpályáig.
A New York-i forgalomban fotózták a Volkswagen egyliteres fogyasztású hibridjét. A németek márkanépszerűsítő útra vitték Amerikába a dízel- és villanymotor párosával hajtott XL1-et.
A Seat még 2011-ben, az IBX tanulmánnyal harangozta be készülő hobbiterepjáróját. Akkor még azt tervezték, hogy 2015-re el is készülnek a Volkswagen-csoport MQB moduláris padlólemezére épülő modellel, most viszont úgy tűnik, egy évvel később kerülhet a kereskedésekbe a spanyolok kompakt szabadidőautója.
Utcákra és kerületekre bontva is elkészítette Budapest autólopási statisztikáját a Nemzetközi Autóvadász Közhasznú Egyesület. Weboldalukon 2010 óta lehet bejelenteni az ellopott járműveket, azóta összesen több mint kétezer bejelentés érkezett - többségük Budapestről. Ezek alapján készült el a mostani kimutatás.
Az önmagát vezető autók fejlesztésében a Volvo és a Nissan is élen jár, a japánok fejlesztéseit pedig már ki is próbálhattuk. A Ford sem szeretne azonban nagyon lemaradni, így a michigani egyetemmel együttműködve folytatják fejlesztéseiket.
Az oregoni Otmar Ebenhoech az elektromos hajtás megszállottja, gyermekkorától foglalkoztatja a bütykölés. Másik nagy szenvedélye megnyújtott Volkswagen Transportere (az amerikai piacon Vanagon néven forgalmazták), most pedig úgy döntött, összekapcsolja két hobbiját.
Alig több mint egy hete adtunk hírt arról, hogy a Ford után a General Motors is elhagyhatja Ausztráliát. Az amerikaiak két éven belül beszüntetnék a Holden gyártását a szigetországban, állítólag már csak a hivatalos bejelentés van hátra.
A Halálos iramban filmekből is ismert Paul Walker tragédiája sokakat megrázott. Rögtön beindultak a találgatások halálának körülményeiről, sajnos a Porsche Carrera GT utasülésén ülő Walkernek és barátjának, az autót vezető Roger Rodasnak esélye sem volt.
A Suzuki eddig egyáltalán nem foglalkozott dízelmotor-fejlesztéssel: ahol szükség volt rá, ott más gyártóktól vásárolt motorokat építettek be. Használtak Renault és Peugeot dízeleket is, mostanság pedig a Fiat 1,3 és 1,6 literes dízelmotorjait használják, sőt, a kisebbiket gyártják is. Néhány éven belül azonban elkészül az első saját fejlesztésű Suzuki dízel, majd röviddel utána a második is.
A General Motors úgy döntött, túlad 7%-nyi PSA Peugeot-Citroen részvényén. A döntés első hallásra meglepőnek tűnhet, hisz a két autógyártó már megkezdte két modell közös fejlesztését, de úgy tűnik, végül mégis mindenki nyer a bolton.
Szó szerint arra tervezték, hogy megállíthatatlan legyen a CAMI nevű vállalkozás legújabb modellje. A túlméretezett, kerekes ladiknak tűnő járművet elsősorban olyan mentési feladatokra tervezték, amelyeket eddig legfeljebb többféle jármű együttes, szervezett bevetésével lehetett megoldani.
Házon belül is nagy verseny várható az idén, hisz két, a VW csoporthoz tartozó márka, az Audi és a Porsche is vadiúj autót épít a jövő évi World Endurance Championship hosszú távú sportkocsiversenyeire. A lényeg persze a győzelem Le Mans-ban – az Audinál folytatni szeretnék a páratlan győzelmi szériát.
Új kisautóval rukkolhat elő az Opel a jövőben. A Corsa a modellváltások során sokat nőtt, az Adam pedig inkább a prémiumszegmenst próbálja képviselni, így nincs átlagos városi kisautó az Opel kínálatában.
Rég nem láttunk semmi igazán sportosat a Skoda kínálatában, de úgy tűnik, a cseh márka tervezői most ebbe az irányba kacsintgatnak.
Úgy hallani, a Viano utódja más karakterű lesz, mint a korábbi Mercedes furgonok. Nem csak a kisbuszt és az áruszállítót kell felváltania a kínálatban, de bizonyos mértékig az R osztályt is, amely nem lett sikeres, így nem készül belőle újabb generáció.
A jövőben nem csak a helyszínen, hanem akár utólag is igazolhatják külföldi rendszámú járművük magyarországi használatának jogszerűségét a magyar autósok, áll a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium frissen kiadott közleményében. A kapcsolódó kormányrendeletet hamarosan módosítják, mostantól nem bukja a rendszámot és nem kap többszázezer forintos bírságot a sok ártatlan autós.
Mint azt korábban megírtuk, az Európai Bíróság november eleji végzésében kifogásolta, hogy a magyar hatóságok csak az igazoltatáskor fogadják el a külföldi rendszámú autók magyarországi használatához szükséges paksamétát. A bíróság vitatta a kiszabott bírság mértékének indokoltságát is.
A szabályozás kiegészítésével a járművezető a jogosultság helyszíni ellenőrzésen elmulasztott igazolását az eljáró hatóságnál nyolc napon belül pótolhatja. Az egyébként legalább 200 ezer forintos bírság helyett a kisebb súlyú szabálysértésért sokkal kevesebbet, 30 ezer forintot kell csupán megfizetnie ha be tudja mutatni a szükséges papírokat.