Sokáig az is kérdéses volt, hogy hivatalosan eljutnak-e Magyarországra a BMW karbon-karosszériás, környezetbarát modelljei, de végül csak megérkeztek. Igaz, csak egyetlen kereskedésben, de november elsején hivatalosan is beindult a forgalmazás.
A brit Prodrive, amely ma a legjobb nevű versenyautó-fejlesztő cégek közé tartozik, ezúttal a VW Golfot vette kezelésbe: vérbeli raliautót építettek belőle, bár nem az FIA szabályrendszere szerint: ezzel a géppel a kínai nemzeti ralibajnokságot szeretnék uralni.
A Toyota Corolla bő 40 millió példányától ugyan még messze van, de a Hyundai Elantrával már átlépték a tízmillió példányt, igaz, ehhez kerek 24 év kellett.
A G-Code egyelőre csak tanulmányautó, de az a fajta, amiből még lehet is valami. Így érdemes lehet alaposan megnézni – könnyen lehet, hogy a Mercedes következő stílusának első megtestesülését tisztelhetjük benne. Ezen felül, mivel a GLA-nál is kisebb méretűnek tűnik, ez lehet az első jele, hogy a Mercedes is megcsinálhatja a maga Capture-ét, talán épp a Renault műszaki alapjait használva.
Egy kiszivárgott értékesítési kézikönyv fotóin látjuk először a facelift utáni Mazda 6-ost (Atenza Kínában és Japánban). A képek szerint külsőleg nem sok változást hoz a ráncfelvarrás.
A Ford egy érdekes koncepcióval mutatja meg, mit kapsz, ha keresztezel egy szolid városi terepjárót egy brutális dizájn-pickuppal. A tanulmány Storm néven érkezett.
Jövő évtől a hivatali flották negyedét elektromos autóknak kell alkotniuk Dél-Koreában. A távol-keleti ország drasztikus károsanyag-kibocsátás-csökkentést tervez a következő évekre, ennek része a szabályozás, amelytől nem utolsó sorban új munkahelyeket is remélnek.
Az Európa Unió területén november 1-től nem árulhatnak új személyautót és a kishaszonjárművet elektronikus menetstabilizátor nélkül. A szabályozástól a halálozási statisztikák további javulását várják.
Elnagyolt rajzokkal adott életjelet magáról a brit Lister, mely rögtön egy szupersportautóval térne vissza a piacra. Óriási nyílásokkal, agresszív élekkel készült a koncepció.
Új motorgyártó üzemet nyitott meg a napokban a Jaguar-Land Rover csoport a nagy-britanniai Wolverhampton közelében. A vállalat az idei év első felében eladási csúcsokat tudott dönteni, a növekedés fenntartásában pedig nagy szerepe lehet a gazdaságos Ingenium motorcsaládot előállító gyártósornak.
Már régóta hallani terveket arról, hogy a Ford felrázná kicsit amerikai luxusmárkáját, a Lincolnt, hogy az újra régi, sikeres időszakát idézze. Korábban már bejelentették, hogy a fiatalabb korosztály felé nyitnak, és minden igyekezetükkel megpróbálják csökkenteni vevőkörük 65 éves átlagéletkorát.
Mintegy 18 millió autó készült Kínában tavaly – derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentéséből. Ezzel szemben az Európai Unióban 14,5 millió darabot állítottak elő. A távol-keleti ország 2012-ben előzte meg földrészünket, azóta megerősítette vezető pozícióját.
Az eddigieknél is durvább sportkocsit jelentett be a napokban a Radical. A pehelykönnyű és villámgyors sportkocsijairól ismert gyártó jövőre kezdi meg az SR8 RSX gyártását, az első példányok már tavasszal tulajdonosukhoz kerülhetnek.
A nagyközönség előtt a Los Angeles-i autószalonon állítja ki először hobbiterepjárói M-es változatát a BMW. Az X5 M és X6 M első gyári képeit és hivatalos adatait azonban már ki is adták. Mindkét modell igazán durvára sikeredett.
Nem ez az első kísérlet a repképes autó elkészítésére, de az nem kérdéses, hogy igazán látványos. Ráadásul a szomszédos Szlovákiában készül az Aeromobil 3.0.
Ugyan utolsónak, de a Mercedes is beszerezte a maga motorkerékpár-márkáját. Régóta hallottunk pletykákat, de most vált biztossá, hogy az AMG sportrészlegen keresztül megszerzik a motorkerékpár-gyártó részvényeinek negyedrészét.
Egy német gazdasági laptól származó információk szerint a Nürbuirgring fenntartási költségeinek kifizetése is gondot okozott a Capricornnak, ami hamar a pálya bezárásához vezetett volna. Így az új befektető pont időben érkezett.
Akadnak csodaszép klasszikusok a Toyota történetében, de azok mind legalább húsz-huszonöt évesek – amit mostanában készítenek a japánok, arra jobban illik az átlagos jelző. Kivéve ahol nagyon nagyot szeretnének villantani – az lehet akár életveszélyes is.
Az Opel már az ősz elején elárulta, hogy Karlnak nevezi el következő újdonságát, de az autót magát egyelőre nem mutatták meg. Így kénytelenek vagyunk az álcázott prototípusok képei alapján elképzelni, milyen is lesz a Karcsi.
Az Autocar értesülései szerint a Range Rover kínálat egy tisztán elektromos hajtású modellel bővülhet a közeli jövőben. Ez ugyan kockázatos húzás, de a Tesla sikerei, úgy néz ki, bátorságot öntöttek az angol gyártó döntéshozóiba.
A Ferrari 1969 óta volt a Fiat tulajdona, jelenleg a részvények 90%-át birtokolja az olasz autóiparoi óriás. Ám úgy néz ki, a Fiat és a Chrysler összeolvadása során ez a kapcsolat megszakad: hivatalosan is bejelentették, hogy a Ferrarit külön cégbe szervezik. A tulajdonosok persze ugyanazok lesznek, azaz a Fiat aktuális részvényesei birtokolják majd az önálló Ferrarit is.
Talán az Oltre Fiat óta – amely tulajdonképp egy Hummer utánérzés volt – nem is készült igazán nagy autó Fiat néven, még tanulmányként sem, ám most São Paulóban egy hatalmas tanulmányt állítottak ki.
Hétvégén Japánban ismét sikerült dobogóra állnia Michelisz Norbinak, így a túraautó világbajnokság összetett pontversenyében az ötödik helyen áll. Norbi jelenleg a Zengő Motorsport színeiben versenyez, de a Blikk értesülései szerint a Honda a gyári csapatába hívja, egy 250 ezer eurós fizetési ajánlattal.
Duster Oroch-nak nevezték el azt a tanulmányt, amelyet a brazil Renault fejlesztett ki az olcsó terepjáró alapjaira. Ha az orrát nem látjuk, persze fel sem merül, hogy ez az – amúgy Renault jelvényes – pick-up egy Dacia alapjaira épül, annyira kellemesen férfias jelenség.
A Kicks nevű hobbiterepjárót São Paulóban mutatják be a japánok, egyelőre tanulmányként, de az már most sem titok, hogy a gyártását tervezik. Ez elsőre nem hangzik valami ésszerűen – hisz majdnem ugyanekkora és ugyanilyen használati értékű modellből ez legalább a negyedik lenne a Renault-Nissan kínálatában – de úgy tűnik, ennek is találnak piacot a japánok.