Viccnek néz ki, de nem egészen az: hétféle autóból áll össze a legdrágábban fenntartható autó a brit Warranty Direct szerint, amelyre havi 550 fontot – bő 200 ezer forintot – lehetne elkölteni.
Időről időre újabb divatok söpörnek végig az autóiparon. Az aktuális a kis szabadidő-autók divatja: bár a kategória korábban is létezett, a Nissan Juke sikere gyújtotta be a rakétát: azóta minden, magára valamit is adó gyártó ilyesmit tervez, vagy már be is mutatta a maga változatát. A Renault Captur és a Peugeot 2008 csak a kezdet volt: hamarosan jön a Suzuki Vitara, és a Mazda is leleplezi saját variációját a témára, a CX-3 formájában.
A Toyota Sienna az a fajta autó, amit általában észre sem venni a forgalomban. A West Coast Customs mégis megpróbálta a lehetetlent a Toyota és a SiriusXM – egy amerikai műholdas rádiótársaság – megbízásából érdekessé tenni az egyterűt a SEMA Show-ra. Tettek rá nagy alufelniket peres gumikkal és feketére fújták a hűtőmaszkot, de a nagy ötlet nem ez volt.
Az Eolab tanulmány csak egy újabb kis fogyasztást ígérő tanulmánynak tűnt, amikor először láttuk, de a Renault egyik igazgatója, Thierry Bollore szerint akár a szériagyártásra is esélyes lehet. Ráadásul ha minden összejön, egész elfogadható áron adhatják.
Amióta az 1980-as és 90-es évek fordulóján a BMW és a Mercedes újra elkezdett tizenkét hengeres motorokat gyártani, ennél alább egyik luxusautó-gyártó sem adhatja, fogyasztás-csökkentési kényszer ide vagy oda. De úgy néz ki, van megoldás.
Még meg sem érkezett a Corsa ötödik generációja a kereskedésekbe, máris rendeltek belőle 30 ezret Európa szerte. Bombasiker lehet az új Corsa, ami nem is biztos, hogy annyira új?
Tavaly először tesztelte a svéd Teknikens Varls magazin a Honda CR-V összkerékhajtását. Az eredmény meglepő volt, hiába pörögtek el az első kerekek, a hátsók meg sem mozdultak. Akkor a japán gyártó egy szoftverfrissítéssel orvosolta a problémát Svédországban. Idén, a Párizsi Autószalonon mutatta be a Honda a CR-V ráncfelvarrott változatát. Azt gondolnánk, hogy ezt is a javított szoftverrel szerelték, de nem. A friss CR-V sem kapcsol hátsó hajtást.
2016-ban az Audi is beszállhat a Forma-1-be az autósportos szaksajtó sejtése szerint. Az Audi még nem kommentálta a témában született hírözönt, nem kizárt, hogy csak kacsa, bár vannak árulkodó jelek.
A hónap végére eladja ötvenezredik Model S-ét a Tesla. A villanyautó piac egyetlen kelendő prémiumautójának két év és három hónap kellett ehhez a határhoz.
Oválpályás sebességrekordot állított fel a Mazda az új 6-os dízelmotoros változatával. A 2,2 literes Skyactiv dízeleket a németországi Papenburgban nyúzták, huszonnégy órás tartóssági próbán. Három autóval futottak neki a próbának, mindhárom gyorsabb volt a korábbi csúcstartónál.
A szupersportkocsi-gyártók közti számháború napjainkra már teljesen elharapózott. Mindig akad valaki, aki néhány lóerővel, néhány tizedmásodperccel rálicitál az addigi legjobbra. A kategória királyának tartott Bugatti Veyron most amerikai kihívót kaphat a Triontól.
Kis autógyártóként az utóbbi években nem volt könnyű a Mazda helyzete. Utolsó esélyüket megragadva azonban igazán nagyot gurítottak az új 6-ossal, amelynek szellemisége, a Kodo dizájnnyelv aztán a 3-asnál és a 2-esnél is megjelent. A Japánban Év Autójának választott kiskocsi gyártását most Mexikóban is beindították.
Új, átfogó biztonsági csomagot fejleszt a Honda. A Sensing névre keresztelt rendszer a közlekedés szinte minden elemében segíti majd a vezetőt. Először az idei év végén érkező Legendbe építik be a segédleteket.
Az autóversenyes témájú videojátékok elkényeztetik a felhasználót. A képernyőn ugyanis tucatnyi információt tesznek elénk: sebesség, köridő, különbség az előttünk és mögöttünk haladóhoz képest, és még lehetne sorolni. Ha kell, akár az ideális ívet is megmutatják, vagy a leggyorsabb versenyző „szellemautóját” vetítik elénk, amelyet követve fejlődhetünk.
Amikor a Ferrari bemutatta hibrid szupersportkocsiját, a LaFerrarit, azt gondolhattuk, hogy az olaszoknál jó ideig az jelenti majd a csúcsot. A maga 963 lóerejével nem is mondható gyengének, de úgy tűnik, máris fokozni próbálják. Az XX jelzésű változaton már hónapok óta dolgoznak, és lassan de biztosan szivárognak róla az információk, kémfotók és videók.
A Jaguar-Land Rover csoport folyamatosan vizsgálja a terjeszkedés lehetőségeit. Tavaly ősszel egy brazíliai üzem létesítéséről szóltak a hírek, de a kínai gyártás beindítását is régóta tervezték már. A távol-keleti országban most végre meg is indulhat a termelés.
A McLaren nagyjából másfél éve rukkolt elő leggyorsabb utcai szupersportkocsijával, a P1-essel. Idén nyáron aztán egy még durvább változatot mutattak be, P1 GTR néven. Ezt először vázlatokon láthattuk, augusztusban, a Pebble Beach Concourse d'Elegance-on pedig már a nagyközönség elé tárták az autót.
A luxusautó-gyártók új versenypályát néztek ki maguknak, miután a LED-es fényszórók bemutatását már letudták. Az új cél az első valódi önvezető autó kifejlesztése. A technológia lassan készen is áll a bevetésre, bár még akadnak komoly jogi korlátok.
A belga Spa Francorchamps a világ egyik leghíresebb versenypályája. Az Ardennekben kanyargó aszfaltcsík elképesztő tempója mellett a célegyenes utáni dombra felvezető Eau Rouge kanyarról híres – és most épp ez okozta a vitát a pálya menedzsmentje és az Infiniti között.
Az információ ugyan a Honda ausztrál igazgatójától származik, de minket is érint: a jelenlegi európai Accord forgalmazását világszerte leállítja a Honda durván egy év múlva. Ez önmagában még nem lenne szokatlan, végső soron a típus akkor lesz hét éves, de az utódlása is erősen kérdéses.
Lehet valami gond a Volkswagen Emdenben működő üzemének biztonsági rendszerével: ez már a második új Passat, amelyet meglovasítanak onnan.
Az amerikai hadsereg a Hummer rendszerbe állításával megpróbálta egységesíteni könnyű, kerekes harci járműveit, de úgy néz ki, ez a törekvés a legutóbbi háborúk tapasztalatai alapján kezd háttérbe szorulni. Csapatszállítónak mostanság inkább MRAP-okat – masszív, aknarobbanás-álló páncélozott járműveket – használnak, de vannak feladatok, amelyekre egy ilyen masszív, teherautó-szerű gép nem alkalmas, mert nem elég fürge és könnyű.
A Renault tíz éve csinált újra nemzetközi márkanevet a román nemzeti autómárkából, és a megkérdőjelezhető döntést mostanra igazolta az idő.
Ez az új Audi TT első versenyváltozata, és bár csak saját maga ellen áll ki, azért sok szempontból ígéretes.
A Ford számára talán az F-150 a legfontosabb modell, hisz a típus évtizedek óta Észak-Amerika legkelendőbb gépjárműve, és a generációváltással sem szeretnék elveszteni ezt a szerepet. Épp ezért az új, a korábbiaknál radikálisabb modellt odaadták két tunincégnek, hogy készítsenek belőlük valami dögöset.