A sofőrös S osztállyal kapcsolatban Gorden Wagenernek, a Mercedes vezető formatervezőjének járt el a szája: elárulta, hogy mi lesz a neve, és még néhány részletet.
Carsten Pries, a BMW M GmbH termékfejlesztési igazgatója beszélt a egy brit lapnak arról, hogy mekkora esélyt lát egy olyan sportkocsi bemutatására, amely riválisa lehetne az Audi R8-asnak és az AMG GT-nek.
Az orosz autópiac sem reagál semlegesen az ország iránti szankciókra, így az augusztusi 26 százalék után, szeptemberben 20 százalékos zuhanást mutatnak a számok az újautó-eladásokban.
A Chrysler eheti nagy visszahívási akciója után a Volkswagen is bejelentett egy óriási visszahívást. A VW több százezer Jetta és Beetle modellt hív vissza hátsó kerékfelfüggesztés ellenőrzésére Kínában, Németországban és Észak-Amerikában.
A Detroit Electric már jó ideje előrukkolt SP:01 névre keresztelt Lotus Elise-klónjával, és már úgy tűnt, hogy szinte teljesen kész sportkocsiról van szó. Azóta azonban folyamatosan reszelgettek rajta, mígnem eljutottak a végleges formához. Erről most adták ki az első teaser videót.
A Dartz nevét leginkább rettenetes páncélos járműveiről ismerhetjük. Nem szokták elaprózni a dolgokat, sem a teljesítménnyel, sem pedig a méretekkel nem spórolnak. Ezúttal a Black Shark (Fekete Cápa) névre keresztelt modellel rukkoltak elő.
A Ferrari háza táján zajlik az élet, Luca di Montezemolo éppen leköszönőben van a márka éléről, de a fejlesztések persze nem állhatnak le. Az olaszok jelenleg éppen a 142M kódnevű sportkocsin dolgoznak. 142 munkanéven a jelenlegi 458-ast fejlesztették, az M betű tehát ebben az esetben a Modified (módosított) rövidítése lehet: tavasszal érkezhet meg a 458 utóda.
Összesen több mint 900 ezer autóját hívja vissza világszerte a Chrysler csoport. A visszahívás két különálló hiba miatt történik, és két külön ütemben zajlik. Mind a két esetben a tűzveszély a probléma.
Nem volt elég a 640 lóerő, ezért 35-tel megtoldotta az Audi S8-hoz készült csomagját a német Abt tuningcég. A 675 lóerős tuning már a facelift utáni S8-nak készült.
2015-ben a túraautósportban próbálkozik az Infiniti. A Nissan prémiummárkája a brit bajnokságba nevezett két versenyzőt a következő szezonra.
Egy friss kutatási eredmény szerint az autógyártók titkos marketingfegyverei a szülők. A Michigani Egyetem szerint az ő választásaikat követjük akkor, amikor autót veszünk. Legalábbis bizonyos fokig.
Ha hinni lehet a lepel által formált alaknak, a koncepcióautó-történelem egyik legextrémebb darabját tárja hamarosan a nagyvilág elé a Mercedes. A furcsa testalkatú tanulmány jó eséllyel valami szupertakarékos Merci-hírnök.
Nálunk alig ismert a VW Fox típus, tőlünk nyugatabbra egy kicsit jobban: az Up! bemutatása előtt Európában is próbálkoztak vele, kevés sikerrel. Ez az új változat lényegében ugyanaz a kisautó, de igyekeztek divatosabbá tenni.
Miután kiderült, hogy a Ferrari elnöki székéből távozik Luca di Montezemolo, és a helyét Sergio Marchionne veszi át, megindultak a találgatások. Négyhengeres nép-Ferrari, kéthengeres motorkerékpár, és a lovacskás márkajelzés felhasználása más márkák modelljein – mindenféle felmerült, azon az alapon, hogy Marchionne állítólag a Ferrari márkanév jobb kihasználását szorgalmazta már korábban is. Ám a Fiat-Chrysler központi figurája most azt állítja, nem tesznek olyat, ami rontana a Ferrari hírnevén.
Ismét a svéd Teknikens Värld okozhat nehézséget egy német autógyártónak, és ismét a jávorszarvas-kikerülési teszt a főszereplő. Ezúttal a Porsche Macan dízelváltozata bukott meg, igaz, nem azért, mert felborult volna, ellenkezőleg: az új szabadidő-autó ívkülső első kereke blokkol a manőver közben.
Bár a legtöbb puskaport még mindig néhány nagy autószalonra – Genfre, Párizsra, Franfurtra, Detroitra, Tokióra, Sanghajra és Pekingre – tartogatják a gyártók, egyre több újdonság lát napvilágot kevésbé zsúfolt helyszíneken. A Nissan most például Brazíliában, pontosabban São Paolóban mutatja be legújabb modelljét.
A Tesla Motors állítólag Szlovákiában nyithat új üzemet néhány éven belül, bár hivatalosan egyelőre nem kommentálták a hírt.
A legerősebb utcai autókat is meg lehet szorongatni a legújabb Ariel Atom változattal, amelyet a brit sportkocsigyártó cég amerikai partnere fejlesztett ki. A TMI AutoTech 2,4 literes, turbófeltöltéses Honda motort épít az Atom 3 karosszériájába. Nemigen akad párja az utakon, legalábbis a számok szintjén.
Úgy néz ki, a Renault-Nissan szövetség rondán elszámolta magát a Datsunnal: a tervezett mennyiség töredékét sikerült csak eladni Indiában és Indonéziában, és – igaz, más okból – Oroszországban sem fényesek a kilátások.
Bár érezhető a törekvés, hogy a Škodát olcsó Volkswagenként tálalják, ez talán a Superb utódján lesz a legkevésbé érezhető.
Japánban 1981 óta adják ki a nemzeti Év Autója díjat, amelyet hagyományosan helyi gyártmány nyer. Tavaly fordult elő az egyetlen kivétel, de az idén visszatértek a hagyományokhoz, bár a Mazda Demio – amely nálunk 2-es néven forgalmaznak majd – az idén minimális előnnyel verte meg a Mercedes C osztályt. A németek az Év Importautója címmel vigasztalódhatnak.
Kevesen tudják, de a Toyota nem csak szárazföldi járművekben érdekelt: a japán óriásnak saját hajógyára is van, ahol 1997 óta gyártanak hajókat. Legújabb modelljük a Ponam-31 névre hallgat, és egyáltalán nem olcsó: 29,7 millió jenbe, azaz aktuális árfolyamon úgy 67,3 millió forintba kerül.
Az eddig közzétett egy szem előzetes fotó ugyan nem mutat sokat – konkrétan az autó felülnézetét mutatja, szinte teljes sötétben – de néhány érdekes részlet azért megfigyelhető rajta.
A régi General Motors a világ legnagyobb autógyártója volt, de a csődeljárás előtt, amelyből jóval karcsúbban jött ki, valószínűleg a leglehetetlenebb és legtehetetlenebb szervezet is az egész iparágban. A Pontiac Aztek talán ennek a korszaknak a legkiválóbb példája, de eddig nem sokat tudtunk róla, hogy hogyan jöhetett létre egy olyan típus, amelyet aztán a kutya sem akart megvásárolni, és végül csak mélyen áron alul lehetett megszabadulni a legyártott mennyiségtől.
Egy autógyár bizonyos méret alatt, erős szakmai háttér nélkül meglehetősen érzékeny a gazdasági változásokra – így van ez az Aston Martinnal is, amely tavaly meglehetősen sok pénzt vesztett, még annak ellenére is, hogy a gazdasági válságnak vége, és a legtöbb luxusautó-gyártó eladásai szárnyalnak.