Hírek

Hazaért a világjáró Mercedes

2014. október 13., 14:04 Módosítva: 2014.10.14 15:28
1085

Günther Holtorf egykori Lufthansa pilóta az elmúlt 26 év nagy részét azza töltötte, hogy autóval járta be a lehető legtöbb országot a világban. Mostanra mindenütt járt, méghozzá többé-kevésbé ugyanazzal az autóval.

Távolról sincs vége, olvasson még

Veszélyes hiba a hipszter-BMW-ben

2014. október 13., 08:15 Módosítva: 2014.10.14 14:15
4

Hirtelen veszítheti el szinte minden erejét a BMW i3 REX, a kis villanyos benzinüzemű áramfejlesztővel erősített változata. Egy amerikai teszten jött elő a hiba, a BMW azt ígéri, megoldja.

Távolról sincs vége, olvasson még

Lavinia: karakteres sportautó Szicíliáról

2014. október 12., 16:47 Módosítva: 2014.10.13 17:41
14

300 kilométer/óra feletti végsebességre volna képes, formavilágában pedig a legkarakteresebb olasz sportautók stílusjegyeit hordaná magán a Tecnicar elektromos szupersportautója.

Távolról sincs vége, olvasson még

Videón az 1000+ lóerős LaFerrari

2014. október 12., 15:07 Módosítva: 2014.10.13 15:57
19

Immár a sokadik LaFerrari-prototípust videózták a napokban. A Paul Ricardban hajtott szürke példány nagy valószínűséggel már az 1000+ lóerős XX-változat.

Távolról sincs vége, olvasson még

22 pontot hozott Sanghajból Michelisz

2014. október 12., 13:21 Módosítva: 2014.10.13 20:41
7

Remek két futamot hozott a túraautó-világbajnokság idei tízedik fordulója Sanghajban. A Citroen már bajnok, Lopez is hátradőlhet lassan, a Honda pedig immár nem nyeretlen idén sem.

Távolról sincs vége, olvasson még

Távozik a Fiat vezére

2014. október 11., 17:13 Módosítva: 2014.10.13 06:23
4

Alig egy hónapja jelentette be távozását a Ferrari első embere, Luca di Montezemolo, a Fiat-Chrysler háza táján azonban most újabb nagy változásról szólnak a hírek. Sergio Marchionne, a vállalat vezérigazgatója 2018-ban köszön le posztjáról.

Távolról sincs vége, olvasson még

Limitált Ferrari Amerikának

2014. október 11., 14:47 Módosítva: 2014.10.12 15:09
27

Felfedte F60 America névre keresztelt újdonságát a Ferrari. A modell az F12-n alapul, amely bemutatásakor a legerősebb utcai Ferrarinak számított. Az olaszok ezzel ünneplik meg, hogy már hatvan esztendeje vannak jelen Észak-Amerikában. Hogy különlegesebb legyen az autó, erősen korlátozott darabszámban készítik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Sofőr nélkül a versenypályán

2014. október 11., 10:20 Módosítva: 2014.10.12 10:53
16

Egyre többet hallani az autonóm közlekedésre alkalmas autók térnyeréséről, az évtized végére több gyártó is sorozatgyártásban kínálná az önvezérlő járműveket. Az Audi pedig most arra vállalkozott, hogy versenypályára küldje a sofőr nélküli RS7-est.

Távolról sincs vége, olvasson még

Michelisz Loeb előtt!

2014. október 11., 08:57 Módosítva: 2014.10.12 07:02
6

A túraautó-világbajnokság mezőnyének ezúttal még csak országot sem kellett váltania: a múlt heti kínai versenyt követően ezúttal is a Távol-Keleten, csak éppen Sanghajban feszülnek egymásnak a pilóták. Az időmérő ráadásul számunkra kellemes eredménnyel zárult.

Forrás: zengomotorsport.hu
Forrás: zengomotorsport.hu
Távolról sincs vége, olvasson még

Ablaktalan homokfutó a jövő tankja?

2014. október 10., 17:30 Módosítva: 2014.10.12 10:00
8

Az amerikai hadsereg kutatási részlege, a DARPA sokszor ugrott neki képtelennek tűnő koncepciók megvalósításának. Most is effélén dolgoznak: olyan harci járművön, amely fürgeségével, egyszerű kezelhetőségével és kiváló terepjáró képességével nyerne csatát a hagyományos tankok ellen. Az elképzelés szerint szinte bárki képes lenne vezetni a felfegyverzett, ablaktalan, csúcstechnikás homokfutót, amely akár teljesen ki is válthatná a hagyományos páncélozott harcjárműveket.

Távolról sincs vége, olvasson még

A BMW nyúlta le a Ferrari kulcsemberét

2014. október 10., 16:32 Módosítva: 2014.10.12 15:09
10

Igazán szokatlan, hogy a Ferrari egyik leghűségesebb szakembere lép most le a BMW-hez. Ebből akár egész meredek dolgokra is következtethetünk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem lesz békapofa a következő Nissan Leaf

2014. október 10., 13:46 Módosítva: 2014.10.11 17:15
1

Jelenleg a Nissan Leaf a világ legkeresettebb elektromos autója, de egy jobb formával többet is el lehetne belőle adni a tavalyi bő 47 ezernél. És ezt nem mi találtuk ki, maga a japán gyártó vezető formatervezője, Shiro Nakamura nyilatkozott így.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megjött a vadállat gyári Tesla

2014. október 10., 12:20 Módosítva: 2014.10.11 15:45
152

A Model S eleve nagyon durván ment eddig is, hisz a leggyengébb változata is 306 lóerős, az eddigi legerősebb pedig 422. Most azonban elkészült a csúcsváltozat, két motorral és közel 700 lóerővel. Nem egészen értjük, mi értelme, de kevés autó akad, amellyel le lehet gyorsulni az új csúcs-Teslát.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elegánsból ordenáré, egyszerűen

2014. október 10., 06:15 Módosítva: 2014.10.11 06:50
1

A Forgiato cég az alufelnijeivel szerzett nevet magának, de úgy néz ki, most már teljesebb optikai tuninggal is próbálkoznak. Ők tették ezt a Jaguar XJ nyújtott változatával, amely néhány jól irányzott változtatástól alaposan megváltozott. Mondjuk nem épp előnyére.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jön a Panamera-fazonú Kia

2014. október 9., 17:37 Módosítva: 2014.10.10 14:49
35

A négyajtós kupék divatja még mindig dühöng, és ha a Kiának szerencséje van, még két év múlva is fog. Ha némi késéssel is, de megpróbálnak helyet szorítani maguknak ezen a piacon is egy, a GT tanulmányra emlékeztető sportos ferdehátúval.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gyorsan leváltják a Volvo V40-et

2014. október 9., 12:06 Módosítva: 2014.10.10 17:06
14

A svéd autógyártónál láthatóan eldőlt, hogy befektetnek egy második saját padlólemez kifejlesztésére, így megszabadulhatnak az utolsó Ford alkatrészektől is. Ez az oka, hogy a 2012-ben bemutatott V40-est már 2016-ban új modellel váltják le.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megmutatták a rejtélyes platós Daciát

2014. október 8., 18:27 Módosítva: 2014.10.10 10:30
18

Többször is találkozhattunk már a Duster Pick-upról készült kémfotókkal, de úgy tűnik, mégsem találkozhatunk a típussal a Dacia kereskedésekben. Ezt a változatot ugyanis egyetlen vállalat, az OMV Petrom megrendelésére fejlesztették ki, és a Romturingia nevű karosszéria-építő vállalatnál alakítják át végleges formájába.

Távolról sincs vége, olvasson még

Még durvább M6-ost főz a BMW

2014. október 8., 15:54 Módosítva: 2014.10.10 06:28
14

Bár a BMW versenysikereiről mostanság kevésbé hallani, ami nem csoda. Mostanság egyedül a DTM-ben brillírozik a márka, más szakágakban inkább csak elindulnak a márka versenygépei. Ezen változtathat az M6 GT3, amely a hosszú távú sportkocsiversenyeken hozhat végre eredményeket a német gyártó számára.

Távolról sincs vége, olvasson még

A luxusautó-vásárlás túl bonyolult

2014. október 8., 14:03 Módosítva: 2014.10.09 14:04
1

Bár manapság sokkal többet hallottunk a parttalan kínálatszélesítésről, a BMW és Mercedes vásárlóknak akkor sem válik könnyebbé a dolguk, ha már kiválasztották álmaik autóját az egyre átláthatatlanabb kínálatból. Ki kell ugyanis bogarászniuk, hogy miféle felszerelésekkel kérik az autójukat, azaz egy több oldalas listából kell kimazsolázniuk, hogy miért hajlandók felárat fizetni, és miért nem.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már az AMG sem a régi

2014. október 8., 11:59 Módosítva: 2014.10.10 11:08
29

Mind magasabbra és magasabbra vágyó autóbolondként nehéz lehet megélni, hogy a Mercedes az utóbbi években nem felülmúlni szeretné az egykor volt végtelenül izgalmas McLaren-SLR szupersportautót. Ellenkezőleg, egyre józanabb és lényegesen olcsóbb csúcskupékkal áll elő, csendben arszolgatva a tehetős földi halandók tábora felé, akik eddig nagyjából mindig a Porschét választották, ha hátul hajtós, erős, német sporkocsira vágytak. A radikális korszaknak vége, a Mercedes szakított a britekkel – még az F1-ben is –  és a McLaren is a saját útját járja. Például radikális sportkocsikat készít, jó drágán, mint ez a klassz MP4-12C, itt ni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Amerikába készül a Citroën?

2014. október 8., 06:18 Módosítva: 2014.10.09 16:19
2

Érdekes módon szinte egyszerre tűntek el Európa olasz és francia autógyárai Észak-Amerikából az 1980-as években, és azóta csak a Fiatnak sikerült a visszatérés a Chrysleren keresztül. Ám most úgy tűnik, a PSA Peugeot-Citroën is megvetné a lábát az Egyesült Államok piacán, bár nem hagyományos márkái egyikével, hanem az újonnan márka-szintre emelt DS-szel. A megfelelő kínálat kialakítása persze időbe telik, de azt mondják, 2020-ra ezt az akadályt is leküzdik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az élet jogsi nélkül: mopedautók

2014. október 8., 06:17 Módosítva: 2014.10.09 17:39
145

Franciaországban nemcsak biciklizni, autózni is szabad némi alkoholizálás után. Akármilyen meglepő, ott is a borkultúrára hivatkoznak, amikor az ilyesmit megengedik. Ugyanakkor 0,5 ezrelék fölött könnyen repül a jogsi, arról nem is beszélve, hogy gyorshajtásért is nagy tömegben gyűjtik vissza a rendőrök a vezetői engedélyeket. Ilyenkor jön képbe a mopedautó, amit 26 év felett bármiféle jogosítvány nélkül, 26 alatt pedig egy segédmotoros vizsgával lehet vezetni. Csúcssebességük: 45 km/h.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez nem terv, valóság. Kis híján

2014. október 7., 20:04 Módosítva: 2014.10.08 14:03
42

Rodinnek, Michelangelónak, Stróbl Alajosnak nem volt könnyű dolga, követ faragni még csákánnyal, pixeles jelleggel sem leányálom, s egy Pietá megformálásához végképp nem használható ekrazit, akármennyire is megkönnyítené az a munkát. Ellenben az autós formatervező.

Távolról sincs vége, olvasson még

Igazi szörnyet csináltak a BMW i3-asból

2014. október 7., 16:51 Módosítva: 2014.10.08 16:25
5

Az Eve Ryn nevű oszakai tuningcég eddig is BMW-k átalakításával foglalkozott, de elsősorban 1-es, 3-as és 5-ös sorozatú autókra készültek náluk szélesítések, LED-lámpás lökhárítók és egyéb hasonló kiegészítők. Most viszont az i3-ast vették kezelésbe, amely ettől ugyan nem lett szebb, de legalább kinéz valahogy.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szép kupé és slank Astra az Opeltől?

2014. október 7., 15:36 Módosítva: 2014.10.08 18:35
20

A legutolsó Opel, amely láthatóan sokakat tart lázban, a Monza tanulmány: a stílusa friss, és van benne valami sportosság, ami rég hiányzik a GM európai modelljeiből. Persze, hogy Párizsban is erről kérdezték a cég vezetőit, akik igyekeztek kitérő választ adni, de ez nem mindig sikerült.

Távolról sincs vége, olvasson még