Elkészítette a Project Yellow Jacket névre keresztelt Mustang-átdolgozását az amerikai Vortech tuningcég. A kaliforniai autóépítők igen feltűnő, citromsárga fényezést álmodtak meg a brutális erejű autóhoz, de a Shelby GT500 teljesítményét nem szárnyalták túl.
Végre megoldódhat a luxushibrideket gyártó Fisker bonyolult helyzete, és új tulajdonos kezébe kerülhet a nehéz sorsú autógyártó. Az értékesítésre árverésen kerül majd sor október 11-én, pénteken, így még ezen a héten fény derülhet a következő tulajdonos kilétére is.
A BMW legkisebb kupéját, a várhatóan jövőre érkező 2-est már tavasszal sikerült álcázás nélkül is lefotózni, Franciaországban pedig olvasónk, Miklós is lencsevégre kapta. Az újdonságból kabrió is készül majd, és az 1-es Coupe és Convertible kivitelét váltja. A műszaki adatokról eddig csupán találgatni lehetett, míg a BMW dél-afrikai weboldalának üzemeltetői tévedésből nyilvánosságra nem hoztak néhány információt.
Mivel az aktuális Meriva már 2010 óta a piacon van, az Opelnél elérkezettnek látták az időt a modellfrissítésre. A külső változások nem túl drasztikusak, az új dízelmotor viszont még kedveltebbé teheti a családi egyterűt.
Komoly veszteséget könyvelhetett el 2012-re az Aston Martin. A brit autógyártó adózott vesztesége 24,9 millió font, vagyis mintegy 8,7 milliárd forint volt. A márka jövőjére nézve némi reményt az Investindustrial olasz befektetőcég adhat, amely tavaly decemberben vásárolta be magát a vállalatba.
A Google egy ideje már nemcsak az internetes keresőjéről, illetve böngészőjéről, valamint a telefonos operációs rendszerekről ismert, de az autóiparban is kísérletezget. Az önvezető autóval kapcsolatos kutatások után most egy olyan rendszeren dolgoznak, amely az autó számos funkciójának, illetve extrájának használatát forradalmasíthatná.
A Volkswagen nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy 2018-ra a világ legnagyobb elektromos- és hibridautó-gyártójává váljon. Nem is tétlenkednek, a hírek szerint akár már jövőre bemutathatják a tavaly az Év Autójának megválasztott hetes Golf plug-in hibrid változatát.
Miután kiderült, hogy a BMW a 3-as kupét és kabriót a 4-es sorozattal váltja le, fokozatosan kerültek nyilvánosságra az adatok és fotók, a dániai Tannistesten pedig már vezethettük is a 420d kupéváltozatát. Ahhoz, hogy teljes legyen a kép, valami azonban még hiányzott.
Jelentősen növekedett a használtautó-index 2013 harmadik negyedévében, derül ki a Használtautó.hu elemzéséből. Ezzel a mutatóval a hazai piacon elkelt használt autók összértékének alakulását mérik, az előző negyedévhez képest az emelkedés 7,8 százalékpontos.
A General Motors szeptemberben már bemutatta felfrissített kínálatának több tagját is, köztük olyan hatalmas, V8-as benzinfalókat, minta Chevrolet Tahoe és Suburban, valamint a GMC Yukon. Most végre megérkezett az új Cadillac Escalade is, melyet New Yorkban lepleztek le.
A Honda idén nyáron már hivatalosan is megmutatta a harmadik generációs Jazzt (számos országban Fit néven ismert), mely eddig elsősorban kiváló helykihasználásának és kategóriájában kiemelkedő méretű belterének köszönhette sikereit. Most azonban úgy tűnik, hibrid méregzsákot is faragnak belőle.
Bemutatta legújabb, egyliteres SIDI turbómotorját az Opel. A német gyártó újdonsága jövőre, az Opel Adamban lesz majd elérhető, és az ígéretek szerint minden eddigi háromhengeresnél simább lesz a járása. Emellett ráadásul viszonylag erősnek, és nagyon takarékosnak ígérkezik.
A közelmúltban sokféle híresztelés napvilágot látott már napjaink egyik legjobb sportkocsijának jövőjéről: egy ideig azzal ijesztgették a Nissan GT-R rajongóit, hogy a modell utód nélkül tűnik el a palettáról, nem sokkal később azonban megerősítették, hogy készül a következő generáció. Sőt, úgy tűnik, még többet gyártanának belőle a japánok.
A németországi Fraunhofer Intézet kutatói a világ legnagyobb, illetve legkisebb komputer tomográfiás (CT) gépeivel kísérleteznek. Tudósaik olyan, hatalmas CT-szkennert készítettek, mellyel a jövőben többek közt autókat is vizsgálhatnak.
A Zenos cég még újonc a sportkocsi-gyártók között, de akik a név mögött állnak, nem ma kezdték az ipart. A vállalkozást Andar Ali alapította, aki korábban a Caterham igazgatója volt – azé a cégé, amely a közelmúltig kizárólag azzal foglalkozott, hogy a Lotus Super Seven utódait fejlesztette és gyártotta.
A Fiat határozottan az amerikai piac kedvéért fejlesztette ki az ötajtós Fiat 500 változatot, az 500L-t, de úgy néz ki, a típus nem hozza az elvárt számokat. Tavaly még növekedtek az eladások, az idén azonban egyértelmű csökkenést mutatnak a számok.
Meglehetősen megdöbbentő látvány a Type 05 önjáró löveg a kínai forgalomban: a páncélozott szörnyeteg kétszer olyan széles és háromszor olyan magas, mint akár a nagyobb személyautók. Ilyesmi valószínűleg Kínában is csak elvétve fordul elő – az efféle katonai járművek ott is rendőri kísérettel, konvojban közlekednek akkor is, ha lábon mennek valahová.
Maga Christian von Koenigsegg mesélt a legújabb csoda-sportkocsiról, amelyből csupán fél tucatot gyártanak majd. A cél az, hogy az új modell minden másnál jobban gyorsuljon minden sebességtartományban, és végsebességben is túlszárnyalja az összes na létező utcai autót.
Az állítólagos kezdeti nehézségek után úgy fest, nagyban zajlik következő generációs Audi Q7 fejlesztése. A márka legnagyobb SUV-ja a 2009-es facelift óta nem sokat változott, ezért rengeteg újdonságot rejthet az álca.
Az Onyx egy ír tuning cég, amely a luxusautók átépítésével szerzett népszerűséget az elmúlt években. Munkáira elmondható, hogy bár a teljesítményhajszolásban nem mennek el a végletekig, egy-egy autó karakterét alaposan és jó stílusérzékkel gondolják újra. A stílus és a teljesítmény egy ésszerű egyensúlyára törekednek, és ezen felfogásban készítették most el új csomagjukat, a GTX-szet, ami a Bentley Continental GT-ből csinál jó kiállású, izmos bálnát.
Alig tíz hónap kellett a Daciának Nagy-Britanniában ahhoz, hogy eladja tízezredik autóját. A Renault fapados márkája csak tavaly kezdett terjeszkedni a brit piacon, az értékesítési adatok szerint nem értelmetlenül.
A fejlesztők egy ideje már nem csinálnak titkot a Cayenne jövő évre várt kistestvére, az alacsonyra várt ára miatt népi Porscheként is nevezett Macan formájából Stuttgartban. A kis SUV immár sokadszor ment álca nélkül, egyhangú feketében a forgalomba.
A Fiat két hónapig tartó versenyt hirdetett, melynek közel 60 résztvevője – a londoni Royal College of Art (RCA) egyetemistái – a Fiat 500-as és a Panda jövőbeli, 2020-as utódainak tervezésében vehetnek részt. Mindkét autón hét, egyenként négyfős csapat dolgozik.
Míg a Chryslernek a napokban harmadával kellett csökkentenie a Viperek gyártását, a General Motorshoz tartozó Chevrolet-nek egészen más természetű, ráadásul sokkal kellemesebb problémákkal kellett szembesülnie. Az új Corvette egyszerűen túl népszerű lett.
Alig néhány hónapja beszélt arról a BMW M-divíziójának főnöke, Friedrich Nietschke, hogy nem kívánják a Mercedes és az Audi példáját követni, az M-es BMW-k számára nem opció az összkerékhajtás. Most azonban úgy tűnik, a bajorok mégis átgondolják ennek lehetőségeit.