Már az első, profilból készült kép láttán sejthető volt, hogy a Baleno szinte egy az egyben azonos lesz az iK-2 tanulmánnyal, most pedig az is kiderült, hogy szemből is nagyon hasonló a két autó. Emellett a típus új műszaki megoldásaira is igen büszkék a japánok, ha nem is árultak még el minden részletet.
Jia Yueting kínai milliárdostól jön a legújabb Tesla Model S-verő autó híre, de az eddigi próbálkozásoktól eltérően ebben van sansz. A teljesen saját fejlesztésű prémium villanyos két éven belül érkezhet, ezek itt az első rajzok róla.
Közel négy évig tartó bírósági procedúra után a Suzuki Motor Corp. részvényei visszavásárlásával véglegesen felszámolhatja partneri viszonyát a Volkswagen-konszernnel.
Tíz autógyártót pereltek be az USA-ban a motorindító gomb miatt. Nagy botrány és sok százmillió dolláros kártérítési hullám lehet a sztori vége, pedig – akárcsak anno a beragadó pedálos Toyotáknál – megint az emberi hülyeség az első számú felelős.
Nem sikerült megtartani a formát, bő egy héttel a hivatalos bemutató előtt már nem sok titok maradt az új Prius formatervén.
Különleges Ducatóval készült a düsseldorfi Caravan Salonra a Fiat. Az olasz gyártó haszonjárműves részlege, a Fiat Professional expedíciós járművet faragott a furgonból.
Az ígéretek szerint a Porsche Cayenne Turbo S-nél is gyorsabb a Jeep Grand Cherokee SRT Trackhawk. A Dodge Hellcatekből jól ismert Hemi V8-assal ez mondjuk nem is meglepő, bár talán nem ez lenne az első dolog, ami a Jeepről eszünkbe jut.
A Ferrari LaFerrarija, a McLaren P1-ese és a Porsche 918 Spydere kétségkívül napjaink meghatározó szupersportautói. Hogy miben melyik a jobb, leginkább hitvitaként fogható fel. Mindegyiknek megvan a maga rajongótábora, ki erre esküszik, ki arra. Az alábbi videó igen érdekes összehasonlításra vállalkozik. Mindhárom gépet fedélzeti kamerával szerelték fel, és végigzavarták a legendás Spa-Francorchamps versenypályán. Mindezt pedig egyetlen videóba illesztették be.
A Ford idén januárban mutatta be az új GT-t, legalábbis tanulmányként. Hamarosan aztán az is kiderült, hogy másfél évre van szükségük ahhoz, hogy sorozatgyártású modellt faragjanak belőle – ebből néhány hónap már el is telt.
Új sebességrekordot állított fel VBB-3 névre keresztelt elektromos járművével a Venturi. Az ohiói egyetem autóipari kutatóközpontjával szövetkezve fejlesztették a gépet, amellyel elérték a 386,7 km/h-t.
Ha valaki nem jár arra egy fedélzeti kamerával, akkor valószínűleg csak hihetetlen sztori lenne, de így meg is nézhetjük, mire képes egy fent felejtett dömper-plató.
Az korábban is egyértelmű volt, hogy a TVR márkának kicsi, de igazán elhivatott rajongótábora van, elsősorban Nagy-Britanniában. Valószínűleg nekik köszönhető, hogy hat hét alatt letették az előleget az első 250 autóért.
A franciák hosszas beetető kampányra készültek, először csak a frankfurti strandautó-tanulmány nevét közölték, és nyilván lett volna még néhány fokozat, mielőtt a Frankfurti Autószalonon bemutatják az autót, de valaki lelőtte a poént, és kiszivárogtatta a Cactus M egy fotóját. Fura szerzet, az biztos, de hogy mire jó a Citroënnek, azt nem igazán értjük.
Az Opelnél, úgy tűnik, ez az új marketing lényege: külön taglalják, hogy miben jobb az új Astra, mint a régi. Az aerodinamikát már kipipálták, és most jön az öngól, a súlycsökkentés. Tényleg felkapnánk a fejünket 200 kilogramm fogyásra, ha nem tudnánk jól, hogy az Opel kompaktja eddig legalább ennyivel volt nehezebb a legtöbb vetélytársánál.
Eddig nagyrészt megkérdőjelezhető ízléssel tuningolt luxusautókat láttunk a Kahn Design-tól, legutóbb pedig a hatkerekű Land Rover Defenderrel igyekeztek felkelteni a közönség figyelmét. Most azonban valami mással próbálkoznak: a Speed 7 az első saját tervezésű autójuk lehet.
A Kia Sportage nem régi modell, mégis igen drasztikus átalakításon esik át. Bár az autó arányai nem változnak sokat, szemből nem is emlékeztet korábbi önmagára.
Azt ugye mindenkinek tanítják a KRESZ-tanfolyamon, hogy a mozgási energia, amit az autó ütközéskor elnyel, a sebesség négyzetével arányos. Szép elméleti fejtegetés, de hogy mit jelent a valóságban, azt még az sem érti egészen, aki amúgy otthonosan mozog a képletek világában. Durva kísérleti fizika óra következik, tessenek figyelni.
Megtartották Las Vegasban a Chrysler rendes éves kereskedői konferenciáját, ahol számtalan ígéret hangzott el. És mivel ezeket a kereskedőknek tették, sokkal komolyabbnak tűnnek, mint amiket Sergio Marchionne Fiat és Chrysler-vezér általában tetti szokott.
A Peugeot eddig az RCZ versenyváltozatával szervezett márkakupát, ám jövőre leváltják a kétüléses kupét, méghozzá az aktuális 308-as eddigi legdurvább kivitelével. A GTI változaton alapuló modellbe ugyanaz az 1,6 literes turbós benzinmotor kerül, amit az utcai sportmodellben is használnak, de a teljesítményét – a számot stílusosan megválasztva – 308 lóerőre emelték.
A Ladánál még mindig lassan folyik a munka – nyilván nem segítenek az orosz piac gyenge eladásai sem – így a vadonatúj Vesta sem került még a kereskedésekbe. Ám a tervezők láthatóan nem pihennek: elkészítették a Vesta Cross típust, amely tulajdonképpen két újdonság egyben.
Időről időre kiderül egy-egy autógyár szakemberei számára, hogy a sportkocsi-piac nem a legnagyobb üzlet, különösen ahogy szaporodnak a konkurensek. Úgy hallani, most a Nissannál ébredtek rá, hogy a 370Z gyártása nem éri meg – nyilván nem segített az sem, hogy a Ford elkészítette a minden eddiginél korszerűbb, és kifejezetten olcsó Mustangot, amely Európában is kapható – így állítólag valami másra akasztanák rá a jól csengő nevet.
Az N Performance-ről először 2013 végén hallhattunk, és azóta sem történt semmi azon túl, hogy az i20 WRC egyik festési változatának orrán egy bazinagy N betű éktelenkedett, egyébként fekete-piros-kékben, ami nem kicsit BMW-s hatást kelt. Persze ez csak véletlen, mint ahogy az is, hogy az N épp az M után jön az ABC-ben.
A Honda mintha kezdene visszatalálni a sportos gyökereihez – legalábbis erre utal, hogy bemutatkozott a Civic Type-R és az új NSX, és most egy olyan tanulmány érkezik, amely az első vázlat alapján kőkemény versenytechnikára épül.
Már vagy másfél hónapja leleplezték a Renault Laguna nagyobb és elegánsabb utódját, a Frankfurti Autószalonon pedig már a kombit is kiállítják, ami a cég aktuális gyakorlatát követve a Grand Tour nevet kapta. Az első fotók alapján az az érzésünk, a kombi formája talán még jobban is sikerült, mint a szedáné.
Magánemberek számára aligha lesz vonzó a kismotoros Superb, de a taxisok és a céges flották nyilván felkapják a fejüket a 3,7 literes fogyasztási adatra. Mert a Superb Greenline a gyári adatok szerint ennyivel is elmehet száz kilométert.