Hírek

2016. április 29., 11:15 Módosítva: 2016.05.01 14:22
293

A Volkswagen ugyan komoly bajban van a régebbi dízelmotorjai miatt, de a lényeges fejlesztések ettől még terv szerint haladnak. Most épp egy új turbós benzinmotort mutattak be, amely az EA211-es család legújabb tagja. A TSI Evo fantázianevű 1,5 literes négyhengeresből kétféle változat készül majd, a gyengébbik 130, az erősebb 150 lóerő csúcsteljesítménnyel.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 28., 15:22 Módosítva: 2016.05.01 12:06
144

Az évtized végére készülhet el a Porsche következő szuperautója, legalábbis a brit Car magazin híre szerint. A 918-as utódja a pletykák szerint nyolchengeres bokszermotort kaphat, amely szériamodelleken eddig még nem látott fejlesztéseket tartalmazhat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 28., 13:56 Módosítva: 2016.04.30 11:02
96

A New York Times híre szerint létezik egy Powerpoint prezentáció, amelyet 2006-ban készítettek a Volkswagennél, és részletes leírást tartalmaz arról, hogy hogyan lehet megkerülni a szigorú környezetvédelmi méréseket a TDI motorok vezérlőszoftverének módosításával.

cleantdi
Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 28., 10:56 Módosítva: 2016.04.30 15:28
62

Az idén is megrendezik Európa egyik legellentmondásosabb autós túráját. A Gumball 3000-re a nevezés is méregdrága, és jellemzően csak kivételesen erős és lehetőleg minél feltűnőbb autókkal neveznek rá – ezúttal a hírhedt BAC Mono egy példányát is indítják rajta.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 28., 06:18 Módosítva: 2016.05.02 06:36
112

Még 2014-őszén merült fel először, hogy a Nürburgringet az orosz gyógyszergyáros venné át. Akkor a részvények 80%-a került Karitonin kezébe, most viszony 99%-ra növelte a részesedését a pályát birtokló cégben.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 27., 17:23 Módosítva: 2016.04.30 06:55
627

Bár az igazán nagy fordulatszámon működő versenymotoroknál már évtizedek óta használnak hasonló megoldásokat, vezérműtengely nélküli motort egyelőre senki nem fejlesztett utcai használatra. Ám úgy tűnik, a svéd Freevalve AB és a kínai-izraeli Qoros most közösen belevág egy ilyen fejlesztésbe.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 27., 15:13 Módosítva: 2016.05.02 06:36
416

Az Audinál tovább hergelték a turbós öthengeres sportmotort, amely így megközelítette az előző generációs R8-as V8-asának teljesítményét. Az új TT RS a maga négyszáz lóerejével közel úgy megy, mint némelyik szupersportkocsi.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 27., 11:44 Módosítva: 2016.05.03 06:33
166

A Ford új kétliteres turbódízel motort tervezett, amelyet EcoBlue-nak neveztek el. Elsőként a Transit és Transit Custom modellekben vetik be, de ez csak az első lépés, később a Ford nagyobb személyautóiban is megjelenik.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 27., 10:53 Módosítva: 2016.04.28 08:45
45

Hat éve már, hogy a kínai Geely megvásárolta a Volvót a Fordtól, és eddig nemigen kezdtek vele semmit. Ám úgy tűnik, változik a helyzet: most, hogy sikeresen kipucolták a Ford alkatrészet a Volvo modelljeiből, jöhet a következő lépés.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 27., 06:09 Módosítva: 2016.05.01 16:19
13

A síklapok határolta, mattfekete terepjáróról korábban azt sem tudtuk, hogy valóságos-e, de úgy tűnik az. Ám azt nem tudni, hogy kinek szeretnék eladni, 12 millió jüanos, képtelen áron.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 26., 17:18 Módosítva: 2016.04.30 06:55
92

Korábban elkerülhetetlennek tűnt a Golf R400 bemutatása, két éve mutattak is egy csaknem kész tanulmányt, de a legújabb hírek szerint mégsem lesz a kompakt kategória lóerőbajnokából semmi.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 26., 15:27 Módosítva: 2016.04.30 06:55
37

A japán gyártónál is rájöttek, hogy az SUV-divatot érdemes minél hatékonyabban kihasználni. Ezúttal Kínának terveztek egy ilyen típust, amely méretben valahova a CR-V és a HR-V közé passzol, de mindkettőnél dinamikusabb jelenségnek tűnik.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 26., 12:55 Módosítva: 2016.04.30 06:55
13

Nem újdonság, hogy Kínában a prémium-kategória vásárlói sokszor a hátsó lábtér alapján választanak autót maguknak. Így az idei Pekingi Autószalonon is akadt három új, nyújtott tengelytávú prémium-szedán. Az Audi az A4-esből készített L változatot, a Jaguar az XF-be toldott be egy bő arasznyit, a Mercedes pedig a vadiúj E osztály hosszabb kivitelét állította ki.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 26., 11:49 Módosítva: 2016.04.29 16:53
53

Bár a Renault tulajdonképpen már nyolc éve rendelkezik saját szabadidő-autóval, a Koleos nem zavart sok vizet. Ennek ismeretében már az is meglepő, hogy a francia gyártó megtartotta a nevet, bár jobban belegondolva miért is ne tették volna. A Koleos nem rossz hírű, egyszerűen nem is hallott róla a potenciális vásárlók zöme. Az új modellről viszont biztosan fog: a Renaultnál egyértelműen ezt a modellt szánják a választék harmadik csúcsmodelljének, az Espace és a Talisman mellett.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 26., 06:12 Módosítva: 2016.05.02 05:51
4

Bár Kínában a Citroën a PSA csoport vezető márkája, a Peugeot márka bevezetését is megkezdték a helyi partner, a Dongfeng Motors segítségével. A Blue Upper fantázianevű ötéves terjeszkedési terv egy fontos építőeleme a 308-as új, szedán változatának bevezetése, amely kifejezetten a kínai igények kielégítésére készült.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 25., 17:57 Módosítva: 2016.04.29 10:15
14

A fronthajtású alapokra váltás miatt a BMW X1 eleve sokkal tágasabb lett a tavalyi modellváltással, de Kína számára készül egy hosszabb tengelytávú L változat is, amelyet most mutattak be Pekingben.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 25., 16:51 Módosítva: 2016.04.29 16:27
239

A kupétetős aszfalt-terepjáró ugyan kétségtelenül a BMW találmánya, de ma már boldog-boldogtalan próbálkozik a recept leutánzásával. A Mazda új CX-4-ese talán a kategória egyik legformásabb darabja, amely a 4,5 méteres kategóriában hódíthat majd, de úgy tűnik, egyelőre csak Kínában.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 25., 15:20 Módosítva: 2016.04.29 07:14
5

A Citroën vagy nyolcvan éve az autógyártás legextravagánsabb márkája, amely számtalanszor megelőzte saját korát, vagy legalább megpróbált valahogy kilógni a tömegből. Az új, Pekingben bemutatott C6-ban azonban semmi nem maradt ebből a szellemiségből: egyszerűen egy tágas, de hétköznapi formavilágú szedán, amely a Volkswageneket és Audikat próbálná megverni saját pályájukon. Lehet hogy összejön, de a szikrát, azt hiába keressük benne, mert nincs ott.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 25., 13:44 Módosítva: 2016.04.29 07:14
81

Nem meglepő, hogy a Volkmswagen egy aszfaltterepjáró-tanulmányt mutatott Pekingben, azt viszont senki nem gondolta, hogy ekkora lesz. Ráadásul látszik, hogy a VW tervezői megkapták az utasítást: most valami feltűnőbb kell.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 25., 06:44 Módosítva: 2016.04.30 07:18
173

Azt egy ideje már tudni lehet, hogy a Škoda hobbiterepjáró-vonalon erősítene. Ennek jegyében először vázlatokon láthattuk a Vision S tanulmányt, majd teljes egészében fel is fedték a koncepcióautót. A sorozatgyártású változatot az eddig napvilágot látott információk szerint Kodiak vagy Kodiaq névre keresztelik, és az őszi Párizsi Autószalonon leplezik le.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 24., 18:01 Módosítva: 2016.04.26 14:08
18

A Gumball 3000 autós túraverseny sokéves múltra tekint vissza. Először 1999-ben rendezték meg a félillegális megmérettetést, amely az Ágyúgolyó futam utánzataként is értelmezhető. Igen tekintélyes nevezési díj ellenében lényegében bárki részt vehet. Az útvonal évről évre változik, a távolság viszont rendszerint ötezer kilométer körüli. Idén Dulbinból indul a mezőny, a cél pedig Bukarest lesz.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 24., 14:23 Módosítva: 2016.04.26 10:15
6

Michelisz Norbert 146. túraautó-világbajnoki futamán állhat rajthoz. Az első magyarországi futamot a fordított rajtrácsnak köszönhetően az ötödik helyről várhatta. A Zengő Motorsport fiatalja, Ficza Ferenc a 15. pozícióból rajtolhatott.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 24., 10:23 Módosítva: 2016.04.28 06:30

Mindig is arról álmodoztál, hogy egyszer saját versenypályádon nyomod tövig a gázt? Akkor most nem szabad hezitálni, itt a lehetőség. A tuningolt autókról és sebességrekorder gépekről ismert Hennessey most eladásra kínálja saját aszfaltcsíkját.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 24., 06:33 Módosítva: 2016.04.27 15:19
14

Nincs szükség előjegyzésre – ezzel a szlogennel népszerűsíti az elektromos Leafet a Nissan. Nem nehéz kitalálni, honnan jött az ötlet: a Teslát fricskázták meg, kihasználva az április elején bemutatott Model 3 népszerűségét. Ahogyan azt korábban mi is megírtuk, két hét alatt több mint négyszázezren adtak le foglalást a 2017 végén érkező nép-Teslára.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 23., 16:26 Módosítva: 2016.04.24 21:24
3

Folyamatosan gyorsul a túraautó-vébé mezőnye a hungaroringi versenyhétvégén. A pénteki teszten még 1:48-as köröket mentek a versenyzők, az első szombati szabadedzésen azonban az eleje már bement 1:48 alá. A második szabadedzésre jó fél másodpercet javult az élmezőny, az időmérőn pedig már 1:46 elejénél tartanak.

Távolról sincs vége, olvasson még