Hírek

2016. április 23., 12:31 Módosítva: 2016.04.26 15:30
49

A Toyota Pro/Celebrity Race autóversenyt 1977 óta minden évben megrendezik. A kaliforniai Long Beachen ilyenkor profi pilóták és hírességek feszülnek egymásnak. A szórakozás mellett jótékony célja is van a rendezvénynek: gyermekkórházak javára gyűjtenek. Idén azonban kis híján tragédiába torkollt a futam.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 23., 11:27 Módosítva: 2016.04.27 10:58
23

James Bondot rendszerint gyönyörű nők veszik körül, futurisztikus fegyvertára van, ruhatára elegáns darabokat rejt, autói pedig gyorsak és vagányak. Véletlenül sem jut eszünkbe róla a spórolás, de a környezetvédelem címszó mellett sem őt találjuk illusztrációként. Az Aston Martin vezérigazgatója szerint azonban a 007-es hamarosan villanyautóra válthat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 23., 08:09 Módosítva: 2016.04.26 10:15
2660

Életének hetvenedik évében elhunyt Ferjáncz Attila, a magyar autóversenyzés örökös bajnoka. A szomorú hírt az egykori kiváló pilóta fia, a szintén raliversenyző András tette közzé közösségi oldalán.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 23., 06:31 Módosítva: 2016.04.26 11:50
174

A VW csalós TDI botránya után számtalan dízelmotoros autót megvizsgált a német közlekedési hatóság, a KBA, és néhány típusról kiderült, hogy az elektronika egyes helyzetekben hagyja a határértékek fölé emelkedni a károsanyag-kibocsátást. Ez azonban szigorúan véve nem csalás, egyszerűen kihasználtak egy kiskaput a szabályozásban.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 22., 17:10 Módosítva: 2016.04.26 11:50

Az Audinál sokszor az sem feltűnő, ha egy-egy modellt leváltanak, a modellfrissítés nyomait pedig sokszor nagyítóval is hiába keressük.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 22., 15:20 Módosítva: 2016.04.25 14:54
14

Úgy néz ki, a Hondánál is rájöttek, hogy üzemanyagcellás autóból nem lesz egyszerű bármiféle profitot kinyerni. A világelsőséget vitte a Toyota a Mirai bemutatásával, és kúthálózat híján amúgy sem lenne könnyű nagyobb mennyiségben eladni a hidrogénhajtású szedánt, akkor sem, ha nem volna méregdrága. A kármentés legjobb módját választották: készítenek két másik változatot, egy tisztán elektromosat és egy konnektoros hibridet is.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 22., 14:06 Módosítva: 2016.04.27 10:58
76

Sejthető volt, hogy a Ford GT-ből az ár és a V6-os motor ellenére simán elfogy majd az évi 250 példány, ami a tervekben szerepel, de ilyen túljelentkezésre senki nem számított, különösen mivel az új GT messze nem olyan kivételes vétel, mint az elődje volt.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 22., 14:05 Módosítva: 2016.04.27 11:48

Az idén már kilenc éve, hogy először hallottunk Gordon Murray, az elismert verseny- és sportkocsitervező miniautójáról, de már annak is majdnem hat éve, hogy először láttuk. A háromszemélyes városi járgányért nem kapkodtak a lehetséges gyártók, hiába fejlesztettek ki hozzá komplett gyártási eljárást is. Most azonban kapott egy második esélyt az óriási olajvállalat, a Shell anyagi támogatásának köszönhetően.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 22., 11:53 Módosítva: 2016.04.27 10:58
43

A Peugeot csoport egyelőre csak annyit nyilatkozott, hogy maximálisan együttműködik a hatósággal, amely felforgatta az irodáit. Úgy tűnik, nem konkrét tippre érkezett a francia fogyasztóvédelem: úgy általában folyik vizsgálat, amelynek az a célja, hogy fényt derítsen az autóiparban esetlegesen előforduló csalásokra.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 22., 06:59 Módosítva: 2016.04.25 10:20
5

A Volkswagen haszonjármű-részlege egyelőre három vázlaton mutatta meg, milyen lesz az Amarok átdolgozott változata. A frissítés után az idén hat éves modell biztosan maradhat még három-négy évig.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 21., 16:42 Módosítva: 2016.04.25 10:20
38

A LeEco LeSEE nevű szerzet meglepően ügyesen alkalmazza a kaliforniai receptet. Van határozottan tetszetős formaterv, hűtőrács-nélküli orr-rész és durva villamos hajtás. Az okostelefon-gyártóként ismert LeEco egyelőre annyit ígért, hogy az autó minden paraméterében jobb lesz a Tesla Model S-nél.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 21., 15:55 Módosítva: 2016.04.25 10:20
495

Tavaly vagy 140 ezer példány fogyott a Ford kétajtós modelljéből, amiből 110 ezer volt kupé. Így ez a változat a világ legnépszerűbb sportkupéjának számítotott tavaly – talán nem csoda, hogy épp ez a típus lett az Internet új ellensége.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 21., 14:37 Módosítva: 2016.04.25 10:20
55

Eddig nem tudunk többet az Apple autós terveiről, csak hogy léteznek – a számítástechnikai óriás példátlan titoktartás mellett dolgozik a projekten. A Frankfurter Algemeine Zeitung értesülései szerint Berlinben már működik egy kisebb fejlesztőcégük úgy 15-20 válogatott autóipari szakemberrel, a gyártásról pedig a legtapasztaltabb bérgyártó vállalattal tárgyalnak.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 21., 11:52 Módosítva: 2016.04.24 14:25
79

Úgy tűnik, a legjobb formákat az Acurának tartják fenn a Hondánál: a CDX, amely nagyjából akkora, mint a Mercedes GLA, egész kellemes megjelenésű, ha nem is kirívóan jellegzetes.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 21., 10:59 Módosítva: 2016.04.24 10:25
4

Azt már korábban elárulta a Renault, hogy Pekingben tartja legnagyobb SUV-jának premierjét, most pedig meg is mutatták, legalábbis elölnézetből.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 21., 06:11 Módosítva: 2016.04.25 08:34
52

A Vulcan nem csak Aston Martin viszonylatban tartozik a legdurvább sportkocsik közé. Nyolcszáz lóerős, orrmotoros vadállat, ráadásul az egyetlen olyan gép a gyártótól, legalábbis egyelőre, amely nem követi az agyonhasznált Callum-féle Aston Martin sémát. A lehetséges vevők viszont fájlalhatták, hogy utcára nem mehetnek vele, így a gyártó most megígérte, hogy lesz hozzá gyári utcai átalakító készlet.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 20., 17:15 Módosítva: 2016.04.25 10:20
155

A Handelsblatt híre szerint házon belüli fejlesztés a csalószoftver, amely a Volkswagen dízel-botrányát okozta, méghozzá meglehetősen régi.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 20., 15:35 Módosítva: 2016.04.23 12:47
63

Két japán modellt, a Toyota Priust és a Suzuki Balenót vizsgálták először az új, szigorúbb pontozási módszerek szerint az EuroNCAP szakemberei. A cél az automata vészfék elterjesztése.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 20., 13:35 Módosítva: 2016.04.24 11:44
46

A sztreccslimó-műfajban semmin nem érdemes meglepődni, itt tényleg minden előfordulhat. Készült már nyújtott változat Trabantból, Hummerből és Corvette-ből is, de Lamborghini Reventón formájút most láthatunk először. Talán mondanunk sem kell, a formavilágon kívül nincs sok köze egyetlen Lambóhoz sem.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 20., 11:34 Módosítva: 2016.04.24 11:09
36

A Mitsubishi maga tette közzé belső vizsgálatának eredményét, amely szerint 625 ezer, elsősorban Japánban eladott miniautójuk fogyasztási adatai nem fedik a valóságot. Az eset már csak azért is kínos, mert közel félmillió autó ezek közül Nissan márkajelzéssel került forgalomba.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 20., 06:10 Módosítva: 2016.04.23 15:57
360

A Saturday Night Life-ban figurázták ki a villanyautó-divatot: íme a Mercedes AA osztály, amely AA szabványú, azaz normál méretű ceruzaelemekkel működik.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 19., 17:37 Módosítva: 2016.04.24 10:25
5

Egy ideje már nem titok, hogy a Renault teljes szabadidőautó-sorozatot tervez, amelyből már csak az idős Koleos utódja hiányzik, de úgy néz ki, már ez sem sokáig. Ha minden igaz, a Pekingi Autószalonon ezt is bemutatják.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 19., 15:26 Módosítva: 2016.04.22 14:42
29

Masahiro Moro, a Mazda egyik igazgatója nyilatkozott egy amerikai lapnak a Mazda tömegmodellek sportos változataival kapcsolatosan. Pontosabban elmondta, hogy a Mazda 3 MPS-hez hasonló gyerekesen feltűnősködő modelleket egyelőre biztosan nem terveznek.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 19., 14:03 Módosítva: 2016.04.21 11:54
72

A számok azt mutatják, hogy a kezdeti lelkesedés mára elkopott: az i modellekből január és március között 23%-kal kevesebbet vásároltak, mint egy évvel korábban, méghozzá úgy, hogy közben a BMW eladásai látványosan javultak.

Távolról sincs vége, olvasson még
2016. április 19., 12:09 Módosítva: 2016.04.24 06:45
56

Kína autóiparáról eleve nem tudunk sokat, az olyan kisebb cégekről, mint az IAT Auto, pedig még annál is kevesebb a megbízható információ. A honlapja alapján valamiféle mérnöki konzultációs cégről van szó, amely mindenféle feladatot vállal a tervezéstől a tesztelésig.

Távolról sincs vége, olvasson még