A Mercedes terepjárója már rég nem az a célszerű munkaautó, aminek eredetileg készült: ma már celebritások kedvence, az önkifejezés eszköze. Aki ilyennel jár, kétségtelenül valakinek érezheti magát. Persze az AMG változat a legmenőbb, de lehet, hogy valakinek ez sem elég – ő kaphat még durvább változatokat a Brabustól.
Hiába többségi tulajdonos a Renault a Ladákat gyártó AvtoVAZ vállalatban, úgy néz ki, a franciák kénytelenek kijjebb hátrálni a vállalat vezetéséből. Az első tünet a korábbi vezérigazgató, Bo Andersson távozása volt – az ő helyét a Dacia korábbi igazgatója, Nicolas Maure vette át – most pedig Carlos Ghosn mond le az AvtoVAZ elnöki tisztjéről.
Az LG Chem vagy 25 autógyártónak szállít Li-ion akkucsomagokat, és úgy tűnik, a következő években jelentősen nő majd a kereslet. Ezért döntöttek egy új gyár felépítése mellett, amely a lengyelországi Wroclawban működik majd.
Egyelőre csak néhány részletfotót mutattak a Volkswagen csúcstechnikás SUV-járól, amely nagyjából Touareg méretű, de annál még igényesebbnek, és persze környezetbarátabbnak mondják. A Pekingi Autószalonon bemutatkozó autó egyelőre csupán tanulmány, de egyesek szerint a következő szériagyártású Touareg előfutárát tisztelhetjük benne.
A Tesla április első napján mutatta be a Model S kistestvéreként, vagy éppen az első elektromos népautóként is emlegetett Model 3-at. Ezt követően meg is nyitották az előrendelést, ami igazán nagy sikert hozott.
Több mint egymillió pickupot kénytelen visszahívni a General Motors. Az akció a Chevrolet Silverado és a GMC Sierra 1500 modellek 2014-ben és 2015-ben gyártott példányait érinti. Ezeknél ugyanis a biztonsági öv rögzítésével lehet probléma: anyagfáradás miatt az egyik rögzítési pont megadhatja magát, ez pedig igen balesetveszélyes.
Idő előtt kiszivárgott néhány fotó a Peugeot következő generációs i-Cockpitjéről. A francia gyártó autóit a jövőben ehhez hasonló, sofőrcentrikus beltér jellemzi majd. A tervezők egyre inkább szakítanak a hagyományos megoldásokkal.
A hetedik helyről vághatott neki a túraautó-vébé slovakiaringi első futamának Michelisz Norbert. A Honda magyar pilótája a rajtnál egy pozíciót veszített, ezt követően nagy csatát vívott a volvós Thed Björkkel. Az élmezőnyt Gabriele Tarquini Ladája osztotta ketté.
Közel három évtized után került elő egy ellopott Ferrari 308 GTSi. Az olasz sportkocsi eltűnését 1987 júliusában jelentette be tulajdonosa a rendőrségen. A nyomozás azóta nem vezetett eredményre – egészen mostanáig.
Verhetőek a Citroenek, veszélyesek a Ladák, de a Honda ott volt a nyakukon – a szombati időmérő alapján szoros futamok várhatóak a túraautó-világbajnokság idei második versenynapján holnap.
Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler Automobile vezérigazgatója sem ment el szó nélkül a Tesla Model 3 eddigi sikere mellet. Nincs meglepve, de szkeptikus.
Erőteljesen emelkedett a forgalomba állított új autók száma Európában márciusban. Szárnyal az autópiac a kontinensen, de a Volkswagent jól láthatóan bünteti a vásárlóerő.
A tavaly érkezett második generációs Jaguar XF felkészült a kínai piacra. Az indiai tulajdonú brit márka szép reményeket fűzhet az európai prémium-fétisben úszó ország vevőihez, akiknek egy külön változattal kedveskedik. Ez lesz az L, azaz long.
A Volkswagen tagadja, különböző források azonban bizton állítják, hogy hamarosan leáll a Beetle gyártása. Tény, hogy nem fogy túl jól, pedig még csak négyéves a friss generáció.
Hetekkel a bemutatója után végre körvonalazódik, miért nem lehetett Model E a Tesla Model 3-ja. Nem céltalan konkurens-szivatás miatt tartotta magánál a nevet a Ford: jön a Model E, a Ford villanyautója.
A Veyron léptékéhez mérten nagy visszahívást jelentett be a Bugatti. A tíz év gyártás után tavaly nyugdíjazott csúcsmodellre mindjárt három külön akció vár, ezek összesen a Veyron-tulajok harmadát érintik, bár lehet hogy lesz, akit két hibával is behívnak.
Nemigen láttunk még közelről modern Datsunokat, de a Redi-Go nevű szerkezet láttán van egy olyan érzésünk, hogy ez nem is nagy baj.
Brazíliában születnek néha egész meglepő arányú dolgok – onnan jött például a rettenetes Ford Ecosport, vagy az Opel Meriva első generációja – és most ismét bebizonyosodott, hogy a dél-amerikai autótervezőknek néha egész fura elképzeléseik vannak.
A legendás teherautó megújult változatát tavaly mutatta be a GAZ-csoport, de jelenleg még csak néhány tucat Next talált gazdára Oroszországban. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem lenne elég népszerű az új Ural teherautó, hanem azt, hogy az orosz gazdasági nehézségek miatt egyelőre kivárnak a potenciális vásárlók.
Chris Evans és Matt „Joey” LeBlanc között feszül némi ellentét: a szofisztikált brit állítólag nem örül a prosztó amerikai húzásainak. Vagy csak mondták neki, hogy ne örüljön?
Nem először hallunk már a tajvani autógyártóról, de a Luxgen eddig nagyobb autókat készített: a Mondeo-méretű 5-ös szedánt, valamint a 7-es sorozatú terepjárót és egyterűt. A rövidesen bemutatkozó Luxgen 3 ezekhez képest apróság, egy igazi átlagos családi szedán.
Ahogy minden, magára valamit is adó autómárka manapság, a Nissan luxusmárkája is Kínában próbálna helyet szorítani magának. Nem véletlen, hogy a QX Sport Inspiration tanulmány bemutatóját épp Pekingben tartják.
A Mercedes vagy egy évtizede elvesztette vezető szerepét a luxusautó-piacon, de az első negyedév eladásai alapján az idén akár vissza is szerezhetik az egykori koronát a BMW-től.
A brit Autocar szellőztette meg, hogy az ötödik Mini modell esetleg egy szedán lehet. Egy ilyen ötletnek lehet értelme, ugyanakkor meglehetősen idegenül hatna a többi modell között – talán ezért merült fel, hogy nem Mini, hanem Riley néven kerülne gyártásba.
Időről időre felbukkan egy-egy ilyen autó, amit valamelyik egyetem diákjai fejlesztenek ki – ezúttal az amerikai Clemson University tanulói kapták azt a feladatot, hogy készítsenek egy autót a mai amerikai fiataloknak, akik a felmérések szerint, bár megtehetnék, nem szándékoznak autóba ülni.