Időről időre felbukkan egy-egy ilyen autó, amit valamelyik egyetem diákjai fejlesztenek ki – ezúttal az amerikai Clemson University tanulói kapták azt a feladatot, hogy készítsenek egy autót a mai amerikai fiataloknak, akik a felmérések szerint, bár megtehetnék, nem szándékoznak autóba ülni.
Összesen 51 autót rongált meg kedd délután autójával Prágában egy ittasan vezető cseh rendőrtiszt. Az első felmérések alapján az összkár meghaladja a hárommillió koronát (35 millió forint).
Úgy néz ki, a Škoda és a Seat típusai továbbra is egymás klónjai lesznek – erre utal legalábbis az a felvétel, amelyen a Škoda új SUV-ja látható. Az autó eleje és hátulját vastag fekete fóliával tették felismerhetetlenné, ami kilátszik, az pedig egy az egyben azonos a Seat Ateca megfelelő részeivel. Aki abban reménykedett, hogy nagyobb lesz az eltérés a két modell között, az csalódott lesz.
Bár a francia nagykocsik évtizedek óta nem igazán sikeresek Európában – a Peugeot-Citroën négy éve, a C6 gyártásának leállításával lényegében le is mondott a kategóriáról – Kínában egész más a helyzet. Akinek ott van pénze luxusautóra, az jellemzően valami igazán nagyszabásút szeretne, és úgy néz ki, a Citroëntől meg is kapja. Ezért született a C6 II jelzésű modell, amelyben nincsenek igazán szokatlan megoldások, de jó nagy.
Egészen unortodox megoldással állt elő Thaiföldön az országot vezető katonai kormányzat: hullaházi gyakorlatra kell menniük az országban az ittas vezetésen kapott autósoknak.
Négy éve van a piacon, így az autóiparban bevett menetrendhez igazodva a Tesla Model S is átesik az ilyenkor szokásos ráncfelvarráson. A nemrég bemutatott Model 3-hoz és a Model X-hez igazítják nagy szedánjuk külsejét.
Három tuningcsomaggal ünnepel a Volkswagen-csoport-közeli Abt. A 120 éve született családi vállalkozás minden területre küld egy-egy csomagot: Q3-tól a TT-n át a Transporterig ér a szülinapi kínálat.
Kis híján meglett a negyedmillió, de a rekord nem maradt el: sosem adott még el egy hónap alatt annyi autót és motort a BMW-csoport, mint márciusban.
Most jól jön a Teslának, hogy a Model X gyártása döcögősen indul: csupán 2700 autó készült el, mielőtt kiderült, hogy a harmadik üléssor támlarögzítése egy ütközés során elengedhet, és rácsukódhat a leghátul ülőkre. További szerencse, hogy mindez egy törésteszt során derült ki, és nem valódi balesetben.
Nagyjából négy éve, hogy a Streetscooter prototípusát bemutatták: az autót kifejezetten a Deutsche Post igényeinek megfelelően tervezte egy kis cég, amelyet durván két éve meg is vásárolt a német postavállalat.
Az idei rali-világbajnokság első három futamát gond nélkül nyerte meg a Volkswagen Polo – kétszer Ogier, egyszer Latvala szerezte meg az első helyet – így jó esély van rá, hogy az idén ismét dominál a típus a WRC futamokon. A VW mérnökei azonban már a versenygép következő generációján dolgoznak, amelyről most egy vázlatot is mutattak.
Steve Kalaferrel rendesen befürödhet a Volkswagen: a filmproducerként ismert férfi egyben egy kisebb független autókereskedő-hálózat elnöke is. Van Volkswagen kereskedés a hálózatban, és Kalafer egyáltalán nem elégedett azzal, ahogy a németek a botrányt kezelték, ezért filmet forgatna az ügyről.
Concept 442 a neve az orosz Cardi kreációjának, amelyet az autóépítő vállalkozás 25. születésnapjára szánnak. A műszaki alapok egy Aston Martin DB9-esből jönnek, de a brit eredeti nemigen ismerhető fel a végtermékben: az orosz kupé egész más stílust képvisel.
A Kamaz 2013-ban kezdte el földgázos projektjét. Az első Euro V-ös, Kamaz-motoros, LNG- és CNG-hajtású teherautók 2015 elején jelentek meg a FÁK-tagállamok piacain. Azonban hiába cserélték le a hajtásrendszert és a teherautók fülkéjét a Mercedes Ategóéra (a cég egyik tulajdonosa a Daimler), az eladások elmaradtak az elvárható szinttől. A gyár egyébként akár 100 ezer teherautót is tudna építeni egy évben, de jelenleg mindössze 70 ezer készül.
Az Audi A8-asnak már létezett hosszú változata – ahogy a luxuskategóriában minden modellnek – de olyan, mintha megirigyelték volna a Mercedes S600 Maybach Pullman változatát: készítettek egy még hosszabbra nyújtott változatot.
Vázlatrajzot hozott nyilvánosságra bemutatás előtt álló hobbiterepjárójáról a kínai Chery. A távol-keleti autógyártó FV2030 névre keresztelte a tanulmányt, amelyet már ebben a hónapban lelepleznek. De mennyi maradhat a vagányságból a sorozatgyártásra?
Minden rendes autóbolond eljátszik olykor a gondolattal, mekkora királyság is lenne, ha egyszer vezethetné, esetleg birtokolhatná is álmai autóját. Vannak, akik továbbmennek, és egy-egy gyerekkori hősük, példaképük versenygépére csorgatják nyálukat. Colin McRae hívei előtt most felcsillant a remény.
Egészen biztosan nem szenved önbizalomhiányban annak az írországi Škoda-szalonnak a tulajdonosa, amely 5-ös BMW-t tart összehasonlító tesztre. A bajor limuzint persze szépen fel is matricázták: „Van ez olyan jó, mint egy Škoda Superb?” – áll a BMW oldalán.
Bár még csak április van, de egy bűnözőpáros máris elég komoly eséllyel pályázik az év legkreténebb autós üldözésének címére. A két férfi egy betörést követően próbált meglógni egy Ford Mustanggal, de a hangsúlyt nem is igazán a gyorsaságra helyezték.
A legextrémebb utcai autó, amit Olaszországban valaha gyártottak – hangzatos ígéret ez, amelyet ráadásul nem is valamely tradicionális gyártó tett. A Mazzanti Automobili lengette be így az EV-R névre keresztelt újdonságot, amelyet idén nyáron mutatnak majd be.
A Tesla mindent megtesz, hogy ne enyhüljön a figyelem a Model 3 körül. A statikus bemutató és az éjszaka tesztvezetős videók után itt a következő lépcsőfok: nappali fényben videóztak egy járó 3-ast.
A konkurensekkel tölteni a reklám hibrid akkumulátorait? Aztán az egészet címzetten megköszönni? Új szintre emelte az autóipari trollkodást a Volvo.
Az elmúlt hónapokhoz képest mérsékeltebben, tíz százalékkal csökkent éves összehasonlításban az orosz autópiaci forgalom márciusban. A zuhanásból a Lada is kivette részét.
Sokáig maga az EuroNCAP is csak két éve kezdett foglalkozni a könnyű kvadrocikli – nálunk ismertebb nevén a mopedautó – kategória biztonságának vizsgálatával. 2014-ben dolgozták ki a vizsgálati módszereket, de úgy néz ki, azóta sem fejlődött semmit ezeknek a járműveknek a passzív biztonsága.
A Porsche-pert várhatóan bukja, de nem marad kártérítés nélkül Paul Walker lánya, Meadow Walker. A színész 16 éves lánya 10,1 millió dolláros (2,7 milliárd forintos) kártérítést kap peren kívül amerikai lapok szerint a vétkes sofőr hagyatékából.