A Porsche-pert várhatóan bukja, de nem marad kártérítés nélkül Paul Walker lánya, Meadow Walker. A színész 16 éves lánya 10,1 millió dolláros (2,7 milliárd forintos) kártérítést kap peren kívül amerikai lapok szerint a vétkes sofőr hagyatékából.
Azt már most tudni lehet, hogy a következő Insignia ősszel érkezik – a Párizsi Autószalonra ígérik – és elég komoly feladat vár rá: elfeledtetni az elődmodell hibáit a vásárlókkal.
Még tavaly szeptemberben, a VW dízelbotrány kitörése után közvetlenül kezdte vizsgálni a KBA, a német közlekedési hatóság a Németországban kapható dízelmotoros modelleket, a TDI motorokban talált csalószoftverhez hasonló trükkök után kutatva. A többi gyártó számára jó hír: az ő autóikban nem találtak hasonlót.
Tízre nőtt a Takata légzsákok halálos áldozatainak száma az Egyesült Államokban: egy 17 éves lány vesztette életét egy olyan balesetben, amelyet egyébként valószínűleg komolyabb sérülés nélkül megúszhatott volna.
Úgy tűnik, egyre több autógyár látja meg a lehetőséget múltbéli autók akár csoportos feltámasztásában, és most a Techno Classica Essen kiállításon egy kis reklámot is csapnak a gyári restaurálás lehetőségének. Ám míg a drága sportkocsigyártók, amilyen a Ferrari vagy a Porsche, egy-egy egyedi autót állít a középpontba, a Land Rover, amely csupán hónapokkal ezelőtt szüntette be az ősi Defender terepjáró gyártását, egész sorozatot készít gyári újnak tűnő állapotú, első szériás terepjárójából.
Egy újabb ausztrál fedélzeti kamerás felvétel került elő, amelyen hajmeresztő dolgok történnek.
A Mercedes az idei szezonra többféle versenyautót is készített az AMG GT-ből. Ezek közül a GT RR az egyik – eddig talán a leglátványosabb – amellyel a japán Super GT bajnokságban indulnak. Külsőre is félelmetes a karbon-fekete sportkocsi, de a hangja talán még érdekesebb: elárulja, hogy ebben az autóban nem a Mercedes új, turbós V8-asa dolgozik, hanem az SLS AMG nyolchengerese.
Korábban csak a Robocar formatervét mutatták meg, de most néhány adat is napvilágot látott. Kiderült például, hogy mekkora és milyen nehéz a robot-versenyautó, ahogy az is, hogy mire képes a vezérlését végző számítógép.
A Techno Classica Essenen mutatták be a 911 2.5 S/T-t, amely 1972-ben a 3-as csoportban megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, de később szinte teljesen elpusztult. Azt mondják, a Porsche gyári restaurátor-műhelye számára is komoly kihívás volt visszaállítani az eredeti állapotot.
A genfi RX-Vision tanulmány bemutatása után nem akkora meglepetés, hogy a Mazda ismét Wankel-motor fejlesztésébe fogott. Az viszont új információ, hogy visszatérnek a turbófeltöltéshez, amelyet az RX-7-es három generációján alkalmaztak már.
Nem véletlen, hogy a Mazda eddig kerülte a négyes szám használatát, hisz az a keleti számmisztika szerint ugyanolyan balszerencsés, mint a nyugati babonákban a 13-as. Ám úgy néz ki, most mégis felhasználják, méghozzá egy olyan autón, amilyen még nem volt a kínálatban.
A Micrával rossz irányba indult a Nissan a legutóbbi modellváltás idején. Kicsi és olcsó autót csináltak belőle, amely Indiában készül, helyenként kínosan gyenge minőségű anyagokból és alkatrészekből. Motorból is csak háromhengerest kaphatunk bele – kompresszorral, vagy anélkül – de egy japán tuningcég most készített egy változatot, amelyből kiirtották a hibák nagy részét.
Immár három éve, hogy a Halálos Iramban sorozat sztárja baleset áldozata lett, de még mindig folynak a perek az ügyben. Ezúttal Roger Rodas feleségének pere zárult a felperes számára kedvezőtlen eredménnyel.
Az Audinál sok esetben egy teljes modellváltást is képesek úgy lezavarni, hogy nagy rutinnal sem könnyű észrevenni a változásokat, az A3-as pedig csupán egy modellfrissítésen esett át. Ha nem olvastuk volna, hogy valami új, nem valószínű, hogy felfedezzük az eltéréseket.
A Mahindrának érdekes elképzelése van a személyautókról. Itt a legújabb bizonyíték, a NuvoSport, ami csak a Mahindra más modelljeihez hasonlítható, semmi máshoz. Kis hasmagasságú, de magas építésű szabadidő-autó, fura mód zavaros formai megoldásokkal. Ilyesmivel más nem is próbálkozna, de a Mahindránál nem is ez az első ilyen modell.
Új Subaru Impreza WRX-et épített a Prodrive, kifejezetten a Man-szigeti autós körrekord megdöntésére. A félelmetes TT elsősorban ugyan motorkerékpár-verseny, de az idén is szorítanak némi időt Mark Higgins számára, aki két éve futott 19' 15”-es körrekordot a 60,72 km-es pályán, hogy megpróbálhassa megjavítani korábbi idejét.
Nemrég vázlatokon láthattuk a Swift következő generációját, és a kémfotók csak megerősítik a rajzok hitelességét. Itt is látni a jellegzetességeket, a szögletes hátsó, és az elnyújtott első lámpatesteket, valamint a rejtett hátsó kilincseket.
A Lada hivalatos honlapján is megjelent a Kalina legmérgesebb változata, az NFR. Az adatok egy kicsit módosultak, amióta először bemutatták a típusváltozatot, de talán így sem túlzó állítás, hogy a kategóriájában egész jól megy a sportos Lada.
A PSA vezetése lezártnak tekinti a 2014-ben bejelentett válságkezelési tervet, hisz évek óta először tavaly már nyereséges volt a cég. Épp ezért Carlos Tavares most új tervet készített, amelynek a további növekedés a célja, és 2021-ig vázolja fel a gyártó jövőjét.
A Volkswagennél egy ideje már ráeszméltek, hogy Észak-Amerikában hiába próbálkoznak az európai modellek forgalmazásával, hisz azok túl szűkek és drágák az ottani vásárlók ízlésének. Ezért mutatkozott be négy éve az amerikai Passat, és ugyanez az oka, hogy most egy tágas, hétüléses szadadidő-autó fejlesztésének végéhez közeledik a gyártó.
A Teslánál talán arra számítottak, amikor meghirdették, hogy legolcsóbb modelljüket már a bemutató ideje alatt meg lehet rendelni, hogy akad néhány tízezer megszállott, aki leteszi az ezer dolláros előleget. Arra azonban aligha számítottak, hogy péntek reggeltől vasárnap estig 276 ezer autóra érkezik megrendelés, ami könnyen jelentheti azt, hogy több mint egy évre el is adták az összes autót.
Egyelőre bizonytalan, hogy a Bentley készít-e vérbeli sportkocsit, de addig is, amíg ez eldől, reszeltek egy keveset a Continental GT legerősebb változatán, a Speeden.
Tisztább motorválaszték és átrajzolt orr-rész jellemzi az apró Fiat áruszállító idei változatát, amely még április folyamán a kereskedésekbe kerül. Ez egyben azt is jelzi, hogy az olaszok egyelőre nem tervezik leváltani a Fiorinót.
Közel tizenötezer autót hív vissza a Fiat Chrysler Automobiles (FCA). A fékpróblémában a Jeep Grand Cherokee és a Dodge Durango érintett.
A Nissan-tuningban járatosaknak nem kell bemutatni a Severn Valley Motorsportot (SVM). A brit tuningműhely csinált már 1100 lóerős Qashqait is, és úgy általában nagyon értenek a GT-R motorjához. Azt vették elő most is, amikor a legerősebb Navara megalkotása volt a cél: 800 lóerőnél járnak, de a duplázás sem elérhetetlen.