Néhány napja már egy aranyozott autóflotta a londoni közélet egyik fő témája. Az autók a szaúdi Turki bin Abdullah-hoz és sleppjéhez tartoznak, jellemzően együtt mozognak a városban, és megkapják a vágyott figyelmet. Ebbe az idillbe rondított bele egy helyi srác, akinek ha csak egy parkolásnyi időre, de sikerült ellopni tőlük a show-t.
Los Angeles-re végre jöhet a Spyker tíz éve készülő SUV-ja. A kis holland gyártó a benzines mellett egy teljesen elektromos városi terepjárót is ígér, de előre leszögezi: nem akar a nagyokkal konkurálni.
Az Aston Martin több versenysorozatban is képviselteti magát a Vantage sportkocsin alapuló versenygépekkel. Az utcai autókat alapvetően Gaydonban készítik, onnan azonban néhány kiválasztott kasznit a Prodrive műhelyébe szállítanak. Ott aztán elkezdődik a kőkemény pályagépek készítése. Ez a folyamat nagyjából három hétig tart, a Prodrive-osok azonban úgy gondolták, összesűrítik egyetlen percbe a történéseket. Na, nem a munkatempót fokozták hihetetlen üteműre, csupán egy idősűrítéses, felgyorsított videót készítettek el.
Képzeljük csak el azt a szituációt, hogy megvesszük álmaink sportautóját. Két lehetőségünk van: az egyik, hogy a fűtött garázsban naponta nézegetjük, hetente polírozgatjuk a kasznit, a motort szökőévente egyszer indítjuk be. Féltjük, mint a szemünk fényét. A másik, hogy igenis használjuk, olykor talán versenypályán is megkergetjük, hiszen ezért vettük – hogy élvezhessük. Önök melyiket választanák?
Nem mindennapi vezetéstechnikai tréninget hirdetett meg a BMW. A bajor gyártó a klasszikus autókkal foglalkozó részleg bevonásával rendezi meg az oktató jellegű foglalkozást, amelyen igazi profiktól tanulhatnak a résztvevők.
Véres szelfit töltött fel saját Twitter-oldalára Jeremy Clarkson. A Top Gear korábbi műsorvezetője éppen április elsején, bolondok napján posztolta a fotót, a rajongók faggatózására viszont annyit hozzátett: nem sminket láthatunk az arcán.
A szaúdi milliárdos, Turki bin Abdullah szereti a feltűnést. Éppen ezért nem éri be annyival, hogy olyan autókat gyűjt, amelyekről mások még álmodni is csak óvatosan mernek. Ezeket a gépeket be is aranyozza, ha pedig már így tett, akkor nem egyedül nézegeti őket a garázsban. Most például Londonban vagánykodik.
Ez az első alkalom, hogy valaki komolyan megközelíti a négyhengeres AMG Mercedesek kétliteresének teljesítményét. A Volvo új, kétlépcsős feltöltésű motorja 367 lóerős, azaz erősebb, mint a korábban alkalmazott háromliteres hathengeres.
Ahogy ilyenkor szokás, az autógyáraknál is előkerülnek a vicces kedvű munkatársak április elsejére – kinek jobban sikerült a tréfálkozás, kinek kevésbé – összeszedtünk néhányat, a teljesség igénye nélkül.
Valószínűleg csak véletlen egybeesés, hogy épp április 1-én mutatták be a Seat versenygépét, amely nem igazán emlékeztet a spanyol gyártó pénzért megvehető autóira. A Leon STCC a skandináv túrakocsi-bajnokságban vesz részt a következő négy évben.
Elakadt a dízelmotoros Volkswagenek visszahívása Európában: a második, 250 ezer autós hullámnál ugyanis felmerült annak a lehetősége, hogy a visszahívás során alkalmazott változtatásoktól a Passatokba épített kétliteres TDI motorok fogyasztása megnő. Ez pedig senkinek sem lenne jó.
A Tesla Los Angeleshez közeli, hawthorne-i dizájnstúdiójában tömegek nézték élőben, ahogy Elon Musk cégvezér prezentálja a Model S kistestvéreként is értelmezhető, ám teljesen új platformra épített Model 3-at. Az autót, amit nem titkoltan népautónak szán a kaliforniai villanyautó-gyártó, és az első információmorzsák alapján erre még esélyük is lesz.
Egy lépéssel közelebb kerül a megvalósításhoz a Roborace, amely az év vége felé a Formula E betétfutamaként kezdheti meg közönségszórakoztató karrierjét. Most ugyanis megmutatták, hogy fog kinézni a pilóta nélküli versenygép, a Robocar.
A találgatások az után kezdődtek el, hogy a Peugeot vezérigazgatója, Maxime Picat komoly lehetőségként emlegette a pick-up piacot cége számára az új Peugeot-Citroën haszonjármű-páros francia bemutatóján. Az persze nem valószínű, hogy a PSA maga fejlesztene pick-upot – ahhoz egyszerűen nincsenek jelen elég fejlődő piacon, hogy egy ilyen lépés kifizetődjön – de akad más vonzó lehetőség is a franciák számára.
Helyi idő szerint holnap hajnalban leplezik le a Tesla következő új modelljét, amelynek a gyártása várhatóan jövőre indul majd. Ez lesz a kínálat legolcsóbb darabja, és nyilvánvalóan ettől várják, hogy olyan szintre emelje a termelést, amely már stabil nyereséget hozhat a cég számára.
Az 1989-es évjáratú egyedi kabrió a maga módján elegáns, bár Ferraris körökben egy kissé lenézett 412-es alapjaira épül, de a Pavesi nevű karosszériaépítő cég alaposan átdolgozta. Vesztére, gyakorlatilag mindent elrontottak, amit csak lehetett.
Azt is hihetnénk, hogy a Renault áprilisi tréfájáról van szó, de ahhoz túl korán látott napvilágot a hír. A francia gyártó új modellt mutat be Kaptur néven, amely lényegében a Captur orosz piacra szánt és helyben gyártott kivitele.
A Caterham a kerékpárváz-csöveiről ismert Reynolds Technology, és egy számítógépes tervezésre és modellezésre szakosodott vállalkozás segítségével fejleszti tovább a Super Seven sportkocsik vázszerkezetét.
Az eddig sem volt kétséges, hogy a Takata légzsák-visszahívása a történelem legnagyobbja. Most napvilágot látott néhány adat, amelyek alapján megpróbálhatjuk felmérni, mekkora lehet a baj, ha minden kedvezőtlenül alakul a légzsák-beszállító számára.
Az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottságának főtitkára szerint nem változott az ittas vezetők aránya: egy százalék volt az idén is – ez a szám évek óta változatlan. Sajnos azt nem tudni, hogy az egy százalékból hányan ittak csupán két korty sört, és kik jóval többet, de a statisztika így is ijesztő.
Korábban a Jaguar egyetlen, legalább valamelyest sportos modellje volt az XK, amelyet még akkor fejlesztettek ki, amikor a Jaguar a Ford leányvállalatainak egyike volt. A nehéz kupé két generációja épp ezért úgy készült el tíz éve, hogy véletlen se zavarja a másik brit Ford márka, az Aston Martin köreit. Azóta viszont változott a helyzet: a Ford már eladta brit luxusmárkáit, a Jaguar pedig kaszál az igazán sportos F-Type-pal. Ez lett az XK végzete: egyszerűen nem maradt hely a számára.
Maga a Renault is meglepődött rajta, hogy milyen gyors növekedésnek indult a Dacia márka 2008 után. A Renault vállaltan olcsó márkája a válságot nyögő Nyugat-Európában igazi slágerré vált, a Logan, a Duster és a Sandero elég jól fogyott hozzá, hogy a Daciát a Renault megmentőjeként ünnepeljék. Ám ennek a számok alapján vége – az alacsony ár önmagában már nem lesz elég.
Csak a tavalyi év során vagy 40%-kal nőttek az AMG eladásai: több, mint 68 ezer autót adtak el. A gyors növekedés motorja természetesen az AMG Sport sorozat: a gyengébb, de elérhetőbb áron kínált hathengeres modellek iránt láthatóan van kereslet. Talán ezért is kapcsoltak még magasabb fokozatba a Mercedes tuning-részlegének fejlesztői.
Várható volt, hogy a Volkswagen számára az Egyesült Államokban még messze nincs vége a dízel-botránynak. A közismerten fejlett amerikai perkultúra már eddig is tucatnyi bírósági eljárást eredményezett a VW csoport ellen, és most a fogyasztóvédelemmel foglalkozó FTC is beszáll. Az újabb per apropója a megtévesztő reklámkampány.
Nem is olyan régen még a Micra volt a legnépszerűbb Nissan Európában, de a jelenlegi generációval elérték, hogy Qashqaiból vásároljanak többet: az Indiában gyártott modell igénytelen kivitelezésével elriasztotta a vásárlókat, akik korábban sokkal többet kaptak a pénzükért. Ám úgy tűnik, a Renault-Nissan belátta a hibát, és kész korrigálni.