A Suzuki a világ nagy részén a kisautóiról ismert – eddig minden esetben belebuktak, amikor megpróbáltak kitörni ebből a körből, legutóbb a Kizashival – Japánban mégis kínálnak viszonylag nagyméretű autót. A Landy egyterű már a harmadik generációnál tart, azaz megéri a Suzukinak a kínálatban tartani.
Az amerikai tengerészgyalogság lánctalpas AAV járműveit váltanák le az új, nyolckerekű ACV-vel, amely, bár brit cég kínálja, és Amerikában készül, jórészt olasz technikára épül.
Norvégia ma egyértelműen a legnagyobb villanyautó-piac Európában, de talán a világon is. Nem csoda, hogy az Opel is itt mutatta be először az Ampera-e típust, az amerikai Chevrolet Bolt testvérmodelljét. Így először ezen a piacon hasonlíthatók össze az árak is.
Bár ma még a Tesla a divatdiktátor az autóiparban, a kaliforniai cég sikerét látva több cég is a nyomába eredt, azzal a nem titkolt céllal, hogy átvegye a helyét. És nem csak a nagy autógyártók. Itt van például a Lucid Motors – korábban Atieva – amely most álcázás nélkül is bemutatta első gyártásra szánt modelljét. Az Air nevű autót egyértelműen a Tesla Model S nemezisének szánták: erősebb, hasonlóan nagy hatótávolságú, brutálisan gyorsul, és ami a legnagyobb előnye lehet, igazán tágasnak mondják.
Évtizedes lemaradással ugyan, de a Magyar Postához is beszivárognak az elektromos autók. Egyelőre másfél tucat Nissan villany-furgont vásárolnak, és azt mondják, az ezekkel szerzett tapasztalatok ismeretében bővítik majd tovább a villanyautó-flottát. A 18 autóból 10 kerül a mobilposta szolgáltatáshoz, a maradékot pedig csomagterítésre használják majd.
Az olasz állami rendőrség egyelőre két Giulia Velocét állít szolgálatba, de átvettek egy Jeep Renegade-et és egy új Giuliettát is, ugyanannak a ceremóniának a keretei közt.
A Mercedes megmutatta a kétajtós E osztályt, amely élőben először Detroitban lesz látható január elején. Az orr-része nagyon hasonlít a négyajtós névrokonéra, de itt nagyjából vége is a közös pontoknak: teljesen más a tetővonal, de az autó oldala is.
Az önvezető kormánybiztosi posztot álláshalmozóként Palkovics László tölti majd be, de megnyugtató, hogy ez valóban testre szabott feladat a számára, hisz az eredeti szakmája közlekedésmérnök, és tudomásunk szerint egyetemi kutatási területe is erősen ide vág.
Toyota a Yaris WRC bemutatója kapcsán jelentette be, hogy sportos utcai autó is készül a versenygéppel párhuzamosan. Egyelőre csupán egy vázlatot mutattak az autóról, de ez is elegendő, hogy egyértelművé tegye, mire számíthatunk.
A 15 milliárd dollár egy jelentős részét az amerikai villanyautó-infrastruktúra fejlesztésére fordítja a Volkswagen. És bár ezt kényszerből teszi, gyorsan talált hozzá szlogent: Felvillanyozzuk Amerikát.
Az már régóta nem titok, hogy Akyo Toyoda, Tommi Makinen és a Gazoo Racing egy ideje már azon dolgozik, hogy a Toyota visszatérhessen a rali-világbajnokságra. Ám eddig csak egy fejlesztési prototípust mutogattak, az éles versenyzésre szánt járművet csak most mutatták be.
Különleges, kis szériás sportkocsit mutatott be a Ferrari Tokióban, amellyel japán jelenlétük ötvenedik évfordulóját ünneplik. A J50 ugyan a 488 Spyder alapjaira épül, de erősebb annál, és a formatervét is alaposan átdolgozták.
A Nissan Patrolból épített versenyautó 1987-ben állt rajthoz a Párizs-Dakar ralin, ahol történelmet írt: ez volt az első dízelmotoros autó, amely az első tízben végzett. Azóta viszont egy múzeumban állt, ahol láthatóan minimális törődést sem kapott. Ám a harmincadik születésnapjára a Nissan Technical Center Europe szakemberei visszavásárolták, és szabadidejükben felújították. Most ismét működik.
Jelenleg két teljesen különálló cég gyárt közúti járműveket Volvo néven, de látszik, hogy ha reklámról van szó, még mindig hatékonyan dolgoznak együtt a közös márkajelzés érdekében. A Volvo Truck és a Volvo Cars leggyorsabb gépeinek kétfordulós versenyt rendeztek a svéd Mantorp versenypályán, de úgy, hogy mindkét autó – az Iron Knight rekorder-teherautó és az S60 Polestar TC1 is – megmutathassa saját erősségeit.
A Kwid bemutatása óta fel-felbukkan a kérdés, hogy tervezik-e Európában forgalmazni az olcsó modellt. Bár a típus nagyszerűen passzolna a Dacia kínálatába, egyelőre úgy tűnik, az Indiának tervezett hobbiterepjárót nem tervezik bemutatni, legalábbis nem úgy, ahogy egy szériamodellt szokás.
Ritka, hogy egy autógyári alkalmazott, különösen egy magasabb polcon levő, akit engednek beszélni, ne dicsérné a terméket, akár az elvtelenség határain túl is. Most itt egy üdítő kivétel, még ha névtelen is. Ez az ember olyasmit fogalmazott meg, amit mi is többször igyekeztünk megfogalmazni.
Az Electric GT Championship egyelőre a Model S P85+ változatával indul el, de a második szezont 2018-ban már P100-asokkal futják. Érdekes lesz látni a hangtalan, de villámgyors autók versenyét.
A Hyundai és a Kia rég felismerte, hogy a jó formaterv legalább olyan lényeges eleme a sikernek, mint a megbízható technika, és mivel Németországban működtetik formatervező központjaikat, innen igyekeznek leszerződtetni a sikeresebb formatervezőket. Ezúttal a Bugatti Chiron formáját felvázoló szakembert sikerült megszerezni, de ez már legalább a negyedik eset, hogy a Volkswagen egyik sikeres formatervezőjét szerződtetik le.
A C238 kódjelű E Coupé bemutatásáig már csak napok vannak hátra – ahogy az ilyenkor lenni szokott, elkezdtek kiszivárogni a típussal kapcsolatos információk. A katalógusból kifényképezett képek a belga Autotijd-től származnak, és már mindenféle álcázás nélkül mutatják az új Mercedes kétajtóst.
Ha a jelenlegi tempóban folytatják a gyártást, már most három éves a várólista az új csúcs-Bugatti, a Chiron iránt. A vezérigazgató gyorsítana.
Mozgolódik a Rivian Automotive. A hétéve tetszhalott detroiti autómárka a Mitsubishi egy korábbi gyárát venné meg és brutális mennyiségű pénzt fektetne az üzembe.
Ezért csinált egy tömör szájbarágó videót:
Argentínában bővítene a közeljövőben a PSA-csoport. A Peugeot-t és a Citroënt tömörítő vállalat helyi lapértesülések szerint mintegy 320 millió dollárt fordítana az El Palomarban működő üzem fejlesztésére.
Közel két évvel ezelőtt a Shelby Americannél úgy döntöttek, egy jubileumi sorozat erejéig újra gyártásba küldik a legendás Cobrát. Úgy tűnik, ötletük az Aston Martinnak is megtetszett: a britek most a DB4 GT-t élesztik újra.
Bár néhány állóképet nyáron már mi is közreadtunk, eddig azért túlzottan sokat nem lehetett látni a Halálos iramban sorozat éppen készülő nyolcadik részéről. Most azonban az első mozgóképkockák is kikerültek a netre. Ez a videó lényegében a trailer trailere, vagy mi.