Láttuk már álcázva, aztán néhány kiszivárgott fotón, de jó minőségű, gyári képeken először most vizsgálhatjuk meg az új Swiftet. Bár már nem a mi autónk lesz, azért feltehetőleg sokan örülnénk neki.
A hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher fia, a 17 éves Mick jövőre a Forma-3-ban folytatja versenyzői pályafutását. Egy lépésre került a Formula-1-től.
BMW-motort kaphat a következő Toyota Corolla. A két autógyártó együttműködése persze már egyáltalán nem új keletű. Még 2011-ben írtak alá egy megállapodást, amelynek értelmében közösen dolgoznak a környezetbarát technológiákon. 2014-től aztán a németek 1,6-os és kétliteres dízelmotorjai bekerültek néhány japán modellbe is.
A Tesla Autopilot rendszeréről megoszlanak a vélemények. Vannak, akik azt mondják, veszélyes, és az igazat megvallva történtek is már olyan balesetek, amelyek összefüggésbe hozhatók a robotpilóta működésével. Mások szerint ez igenis nagyon király dolog, megint mások pedig óvatosságra intenek, és magát az Autopilot elnevezést nem érzik helyénvalónak.
Alig egy éve hangzatos ígéretekkel robbant be a köztudatba a Faraday Future. Érdekes és izgalmas technikát álmodtak meg, majd néhány hónappal később kicsit visszavettek a lendületből, és óvatosabban fogalmazták meg terveiket. Most úgy tűnik, mindennek reszeltek.
Idén több autógyártó is komoly mérföldkőhöz ért. Az egyik legdurvább számot minden bizonnyal a Hondának kell tulajdonítanunk: elkészült ugyanis a százmilliomodik autó is az emblémájukkal. Összehasonlításképpen: a McLaren nemrég a tízezrediket ünnepelte, a Mini oxfordi üzeme pedig a hárommillión van túl. Oké, előbbi 1992-ben, utóbbi 2001-ben kezdte, míg a Honda 1963-ban.
A Mikulás figurája és szerepe nem minden kultúrában egyforma. Míg nálunk december hatodikán virradóra rejt ajándékot a jó gyermekek csizmájába, addig az angolszászoknál a karácsonyhoz kötődik. Ami viszont közös: egyetlen éjszaka alatt kell felkeresnie minden otthont. Nem csoda, hogy a nagy feladathoz valami igazán gyors járműre van szüksége.
Negyven évet töltött egy Massachusetts-i erdőben, most közel félmillió dollárt várnak ezért a ritkaságért, egy 1960-as Aston Martin DB4-esért. Még csak nem is restaurálták.
A minap az Országos Katasztrófavédelmi Központ, azaz az OKF tizenegy Heros-Rába AQUADUX-X 4000 típusú gépjárműfecskendőt adott át hazai tűzoltó-parancsnokságoknak. Ezek a járművek Európai Uniós KEHOP támogatásból érkeznek, és amint az ismeretes, várhatóan 108 darab ilyen AQUADUX-X 4000-es érkezik. A projekt célja, hogy az elavult hazai tűzoltóautó-állomány fiatalabbá és korszerűbbé váljon.
Az új Heros-Rába fecskendők univerzálisak, azaz nemcsak tűzoltási feladatokra alkalmasak, hanem műszaki mentésekre is. Az OKF szerint: A HEROS-RÁBA AQUADUX-X 4000 típusú gépjárműfecskendő kialakításakor a tervezők az ország úthálózatát, domborzati és időjárási viszonyait, valamint a tűzoltók igényeit egyaránt figyelembe vették. Az alvázat a Rába Járműgyártó Kft., a felépítményt pedig a BM HEROS Zrt. gyártja. A fecskendő négyezer liter vizet szállít. A tűzoltástechnikai berendezések alapját a hab előállítására is képes Rosenbauer NH 25 típusú szivattyú adja. Normál nyomásfokozatnál 10 bar nyomáson 2000 liter/perc, magas nyomásfokozatnál 40 bar nyomással 250 liter/perc víz szállítására képes. A jármű, amely hat tűzoltó és a számukra szükséges személyi és beavatkozói felszerelés szállítására alkalmas, nemcsak városi környezetben, hanem lakott területen kívül, akár nehéz terepviszonyok között is jól használható.
A munkálatok elkezdése után 55 évvel hivatalosan is elkészültnek nyilvánították a Salerno-Reggio Calabria autópályát, a fő dél-olaszországi közlekedési tengelyt, amelynek elhúzódó befejezése az állami tehetetlenség szimbólumának számított Olaszországban.
Vége, legyártotta utolsó teherautóját a Lihacsov Autógyár, azaz a ZiL. Innen már csak egyvalamit várhatunk a márkanév alatt: elnöki limuzint.
Nyilvánosságra hozta az új Picanto első vázlatait a Kia. A modell egészen durva átalakuláson ment keresztül az első generáció 2004-es bemutatása óta: az aranyos kis egérkamionból mostanra egy agresszív ábrázatú kis méregzsák lett – legalábbis látszólag.
Azonnali hatállyal elbocsátották Dave Zuchowskit, a Hyundai amerikai részlegének első emberét. Az Automotive News több egybehangzó forrásra hivatkozva azt írja: a szakembernek azért kellett mennie, mert a vállalat nem teljesítette a kitűzött eladási célokat.
Újabb csatát vesztett az Uber, ezúttal Kaliforniában. A közösségi személyszállítással foglalkozó vállalkozás nyáron kiszorult Magyarországról, a tengerentúli államban azonban ennyire nem radikális a helyzetük. A helyi gépjárműügyi hivatalnak (DMV – Department of Motor Vehicles) az önvezető autók csípték a szemét.
A világ első napelemekkel burkolt útját avatták fel csütörtökön Franciaországban. Egyelőre tesztprojektről van szó, de a 2800 négyzetméteres felületen elhelyezett napelempanelek, amelyeken naponta számos autó gördül át, elegendő áramot termelnek egy ötezer lakosú község utcai világításának ellátásához.
A McLaren kevesebb mint két évvel ezelőtt mutatta be alapmodelljét, az 570S-t. Mivel szupersportkocsiról van szó, természetes közegének mindenképpen a versenypályát, de legalábbis az aszfaltutakat gondoljuk. A svéd Kenny Bräck pont nem így vélekedik: a komoly versenyzői tapasztalatokkal is rendelkező gyári tesztpilótának az Északi-sarkkörön, havon és jégen adták oda az autót. Ehhez aligha kell mást hozzáfűzni.
A Volkswagen háza táján korábban is felmerült már egy elektromos mikrobusz gyártása. Tavaly a Campert mutatták meg, most pedig egy egyelőre név nélküli koncepcióval készülnek a januári Detroiti Autószalonra.
Új hobbiterepjáró bemutatására készül az Audi. A Q8 tanulmányként mutatkozik be a januári Detroiti Autószalonon, és a Q7-tel osztozik majd a műszaki alapokon.
Utolsóként mutatta be jövő évi WRC-jét a Citroen. Az ötajtós C3-ból épített WRC-vel kapaszkodhat vissza a csúcsra a Citroen, de valószínű még nem idén.
Az Atlas után itt a második új hétüléses Volkswagen SUV 2017-re. A VW egy nyújtott Tiguannal készül a Detroiti Autószalonra, és már a háromsoros hétüléses európai neve is megvan: Allspace.
A céget néhány éve megvásárló kínai tulajdonos tőzsdére vinné a Volvo Cars-t. Már a tőkéjük is megvan hozzá.
Megint közel a Formula-1-es visszatéréshez az Alfa Romeo. Sergio Marchionne Fiat-vezérigazgató újra komolyan beszélt ezirányú terveiről, amik most, hogy szép napokat él a márka és vannak jó fiatal olasz autóversenyzők, akár össze is jöhet a közeljövőben.
Az októberi alap Octavia-facelift után az RS is megkapta a menetrendszerint jött, félidei frissítést. Az orr átszabását leszámítva sok említésre méltó újítás a sportváltozaton sem történt.
Az első tizenegy hónapban 6 százalékkal csökkent a román járműgyártás, ami 2014 óta a legnagyobb mértékű visszaesés az országban.
A Tesla nem sokáig marad toleráns a figyelmetlen ügyfelekkel, már tervben van egy büntetési rendszer azoknak, akik feleslegesen foglalják a villanytöltőket. Egyre inkább vége a nagy szabadságnak a Superchargereknél.