Hírek

2017. szeptember 18., 06:37 Módosítva: 2017.09.22 06:19
174

A Mazda is beállt a sorba: a 2030-as évek elejétől már kizárólag hibrid és elektromos meghajtású autókat gyárt majd a japán vállalat a Kyodo News japán hírügynökség értesülése szerint.

ufz
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 17., 14:28 Módosítva: 2017.09.20 15:18
216
Soha nem láttunk még ilyen elképesztően elegáns középkonzol-megoldást. Azaz igen, James Bond autója is tudta, amit ez az új Bentley. Csak máshol.

Ki hinné, hogy már 14 éve szánt a földeken az öreg Continental GT; persze az azért az kicsit jobban kontextusba helyezi az autót, hogy az előző alapjait még a Volkswagen Phaeton adta. Sebaj, el lehet felejteni, az új már a Porsche Panamerával lesz közös padlón, és hogy kicsit tudományosan világítsunk mindenfélére: az MLB-platform az övé.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 17., 13:32 Módosítva: 2017.09.20 15:18
246

A Porschénál nincs jobb hely kipihenni a frankfurti hajtást. Bár mint mindenhol, itt is hatalmas a tömeg, az ember megnyugvás vár, hiszen itt nem a marketing kedvéért gyártanak autót, hanem azért, mert szeretik csinálni. És ez komolyan belengi a standot.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 17., 12:48 Módosítva: 2017.09.20 06:27
17

Egyenesen a Volkswagen fejlesztési igazgatójától származik az információ az új modellről, amely Észak-Amerikában a márka legkisebb szabadidő-autója lesz, de nem csak ott tervezik forgalmazni.

2018-vw-tiguan-allspace-2
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 17., 07:19 Módosítva: 2017.09.20 06:28
45
Sokan, komolyabb háttérrel is próbálkoztak és próbálkoznak ma is efféle betörésekkel, több, kevesebb – inkább kevesebb – sikerrel. Néhány jól öltözött német fantaszta, egy elszánt unoka, egy nagyapáinknak ismerősen csengő név és a kínai tervezés eredménye az új Borgward. Ettől még jó is lehet.

Két és fél évvel ezelőtt gyökerezett a lábam a földbe a genfi szalonon, mert megláttam egy rég elfeledett rombusz-emblémát. És nem a Renault-ét.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 16., 16:40 Módosítva: 2017.09.20 15:18
169

Ők a frankfurti kiállítás igazi hősei, mosollyal az arcukon talpalnak végig sok-sok órát.

2017. szeptember 16., 15:29 Módosítva: 2017.09.20 06:27
164

Nem is értem, hogy ennyire extrém, kívánatos autót hogy lehet így eldugni, aztán melléállok, és megértem. A Maybach 6 valószínűleg azért áll ebben a hátsó csarnokban, mert csak ide fért el. Hat méter hosszú, és legalább 2 méter széles. És ezekhez a méretekhez két ülés tartozik, de haragudni mégsem lehet rá, borzasztóan kívánatos. Egyszerre múltidéző és high tech, egyes elemeiben milliméterekre innen egyensúlyozva a giccstől. Nem tudom, hogy van-e a szalonon még olyan autó, ami ennyire hatna az érzelmekre.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 16., 13:31 Módosítva: 2017.09.20 15:18
144

Külsőre legfeljebb a mintázatokon látjuk, de a gumiabroncsgyártók is folyamatosan fejlesztenek. Más-más keverékekkel és futófelületekkel igyekeznek biztosítani a megfelelő tapadást a forró nyári aszfalton, a versenypályán, esőben és a csúszós téli utakon. Nem ez a járműipar leglátványosabb szegmense, kivéve, ha valaki úgy gondolja, ideje újra feltalálni a kereket.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 16., 10:49 Módosítva: 2017.09.21 19:06
582

Pár hete Lendvai kollégával merengtünk el azon, hogy mennyire állat dolog az, amikor egy sportkocsi gyár besegít egy utcai autókat gyártó cégnek, és olyan zseniális őrültségek születnek, mint az Audi RS2. Ez egy 80-as Audi, öthengeres turbómotorral, amire az akkor éppen anyagilag gyengélkedő Porsche tuningmesterei leheltek rá finoman. A turbó is a Porschétól jött, a fékek és a futómű is, az Audi pedig adta a Quattro hajtást, és a kombi kasznit. Azóta hagyomány, hogy a legkeményebb polgári Audik mindig kombik.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 16., 10:49 Módosítva: 2017.09.20 06:27
286
Eddig csak reménykedtünk, hogy a Liszt Ferenc repülőtérre is érkezik, majd az új osztrák reptéri tűzoltóból. Most eljött az idő és immár hazánkban is szolgálatba állhatott az első új párduc. Ezzel együtt már öt ilyen tűzoltó szolgál Budapesten.

A Budapest Airport tűzoltóautó flottájának legújabb büszkeségét avatták fel a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokság bázisán. Az ausztriai Linzben található Rosenbauer gyár legújabb generációs repülőtéri tűzoltóautója, a Panther 6x6 állt szolgálatba a Liszt Ferenc repülőtéren. Az új tűzoltóautó különlegessége az a 16 méteres, hőkamerával felszerelt kinyitható oltókar, amely vízszintesen 250, függőlegesen pedig 70 fokban téríthető ki. A kar sugártávolsága 90 méter. Ezzel az eszközzel még hatékonyabb lehet oltani az extrém méretű, széles törzsű, akár többszintes utasszállító repülőgépeket is.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 16., 06:56 Módosítva: 2017.09.20 15:18
183

Ami a Volkswagennek a GTI, a BMW-nek az M, az mostantól a Hyundai-nak az N. A Frankfurti Autószalonon végre élőben láthattuk a nyáron leleplezett t i30 N-t. Egy-két apróságtól eltekintve a legerősebb i30-as kimeríti a tökéletes sleeper fogalmát, elsőre ugyanis könnyen hihetjük ártatlan kis ferdehátúnak. Pedig nem az.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 15., 17:28 Módosítva: 2017.09.20 06:27
141

Milyen jó, hogy a Frankfurti Autószalon területe ennyire felfoghatatlanul nagy. Két pavilon között a szabad levegőn sétálgattam gyanútlanul, és azt láttam, hogy a távolban vöröslik valami. Egy piros autó sárga tetővel, mint a Különben dühbe jövünk című filmben. Gyerekkorom óta imádom Bud Spencer és Terence Hill filmjeit, úgyhogy a lábam szinte magától vitt oda a buggy-hoz.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 15., 14:11 Módosítva: 2017.09.20 15:18
29

A Peugeot ugyan nem jött el Frankfurtba, de az immár PSA-s, a német piacon kiemelkedően fontos Opel hatalmas standdal készült. Többnyire már jól ismert modelleket hoztak el, ezek között kellett keresni az újdonságokat. Annál is inkább, mert megfelelő távolságból, szemből nézve a Grandland X és a Crossland X között alig találni különbséget. Közelebbről szerencsére annál többet.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 15., 12:44 Módosítva: 2017.09.20 15:18
82

Egy pillanatig nem titkolták a rokonságot, a kezdetektől tudjuk, hogy a Volkswagen csoport két márkája csereberél egymás között, így a Seat Ateca és a Škoda Karoq műszakilag lényegében ugyanaz az autó. Olyannyira, hogy ugyanabban a csehországi gyárban készülnek. Ugyanitt gyártják a nagyobb, hét üléssel is rendelhető Skoda SUV-t, a Kodiaq-ot is, aminek a Seat-tesóját még nem mutatták be, de ez is bekövetkezik hamarosan. Frankfurtban megnéztük, hogy az új Karoq mennyire hasonlít és miben tér el a Seat Atecától.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 15., 10:48 Módosítva: 2017.09.19 06:54
228

A Hyundai most fekteti le a Genesis luxusmárka alapjait, és ebben a folyamatban eddig a G70 tűnik a legfontosabb modellnek. A prémium középkategóriás autó lesz a kínálat alapmodellje, amelyből a többi Genesisnél akár egy nagyságrenddel több fogyhat már a kezdetektől.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 15., 10:44 Módosítva: 2017.09.20 15:18
145

Igazán becsülendő, amit a Toyota csinál a Land Cruiserrel: az egyre csak gyűrűző hobbiterepjáró-áradat közepette igyekeznek megtartani rendes, igazi terepjárónak. Bár most elérkezett az újabb frissítés ideje, ezekből az elvekből továbbra sem engednek, így a Frankfurti Autószalonon is vérbeli terepes Toyotába ülhettünk.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 15., 10:06 Módosítva: 2018.01.29 15:33
445

Pár nap múlva már a objektív felelősség alapján büntet a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM), bár 2017. december 31-ig még türelmi idő van. Mivel rengeteg bizonytalanság volt, hogy kit és hogyan mér, büntet, nagy érdeklődés fogadta a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NIT) által szervezett szakmai tájékoztatót

355  880
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 15., 06:04 Módosítva: 2017.09.20 15:18
236
Aki eddig törölgette a csipát a szeméből, de még nem tért igazán észhez, talán majd most felébred. Ez a Kia már nem a középmezőnyt akarja utolérni, és nem ott akarja a lábát megvetni. Lassanként a prémiumszegmens is elkezdhet miattuk aggódni. Egy baromi jó európai csapat gyomrossal felérő tanulmányautója, illetve a már heteken belül a boltokban landoló Stonic a koreaiak standján – utóbbit bármikor oda lehet állítani egy hasonló VW-termék mellé, csak mondom.

Azt hiszem, eljött az ideje, hogy megint kicsit másképp beszéljünk a Kiáról. Volt egy ilyen ráébredős pillanat, amikor az első Ceedet bemutatták (nini, ez már olyan jó, mint egy Nissan, sőt majdnem Toyota), aztán a Mazdának nagyon nagyot kellett durrantania a 6-ossal, hogy a vele majdnem egy időben megjelenő Kia Optimát kellő margóval lenyomja (sikerült, de például hogy miért nem Optimát vesznek a flották mindenféle Insigniák és Mondeók helyett, azt meg nem tudnám mondani), most meg mindenféle irányban megint nem fér a bőrébe a cég.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 14., 17:40 Módosítva: 2017.09.20 15:18
79
Ha úgy vesszük, a Golf Syncro éledt fel hosszú hibernációjából, igaz, már közel nem olyan perverz és egyedi, mint korábban. Íme mindenki cuki-SUV-ja, a VW T-Roc.

A hobbiterepjáró, pláza-4x4, szabadidőautó, SUV – nevezzük, aminek tetszik, nos ez az autófajta olyasfajta robbanást él át mostanában, ahogy a korábban sokak által ihatatlannak tartott felső erjesztésű sörök elterjedtek (pale ale, IPA, APA és a többi) az európai kocsmakultúrában. Konkrétan – a gyártók nem tudnak elég gyorsan elég sok modellt bemutatni, és ezzel párhuzamosan kivégezni néhány teljesen érdektelenné vált régi slágerformátumot, mint például a buszlimuzin, a háromajtós ferdehátú vagy a kabrió, hogy utolérjék a teljesen megbabonázott, bevadult vevők igényeit.

A Volkswagen azért próbálja.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 14., 17:20 Módosítva: 2017.09.20 15:18
174

Egyszeri újságíró csak óvatosan közelíti meg a Citroën standját Frankfurtban, hisz még a falról is C3 Aircrossok lógnak. Szó szerint. Nem csoda, hiszen mostanság kezdik meg a forgalmazást Európában, érthető, ha mindenképpen ezt akarják lenyomni mindenki torkán. Volt azonban a standjukon ennél érdekesebb autó is.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 14., 15:38 Módosítva: 2017.09.20 15:18
102

A Toyota egy ideje már haknizik a Yaris GRMN-nel, de az csak most derült ki, hogy az 1,8 literes kompresszoros motor mire teszi képessé a típust.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 14., 15:04 Módosítva: 2017.09.20 15:18
194

A legnagyobb durranás a BMW részéről kétségkívül az X7 tanulmány volt Frankfurtban. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a giga-SUV-on túl érdektelenségbe fulladt volna a bajorok pavilonja, sőt. A benga hobbiterepjárótól pár lépésnyire forgatja egy nagy tárcsa a 8-as koncepciót, és mennyire más világ ez. Amazt böszme nagy rondaságnak láttam, ez a kupé viszont csodaszép.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 14., 13:47 Módosítva: 2017.09.25 15:51
660

Frankfurtban ma este egy pillanatra megállt az élet, mert a Mercedes-AMG olyan autót mutatott, ami tízévente egyszer jön össze. A Project One az a szuperautó, ami egy az egyben Formula-1-es technológiára épül. És ez akkora dolog, mintha holnaptól egy A380-as Airbus járna Üröm és az Árpád-híd között a 840-es busz helyett. Mert a versenyautónak egy dolga van: minden másnál hamarabb beérni a célba, az sem számít, ha a célvonal után széthullik. Az utcai autó feladata pedig az hogy éveken át kényelemben szállítsa utasait A-ból B-be. Vannak bitang gyors utcai autók, de egyik sem versenyautó. Illetve, a Project One talán túllépte a vonalat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 14., 11:47 Módosítva: 2017.09.18 17:52

A Ferrarisság megértéséhez azt hiszem, nem tudnék elég ideig élni. A Porsche az oké, az egy ép ésszel felfogható, nagyon jó, nagyon gyors, de még mindig emberközeli dolog, ellenben a Ferrari mindig hordozott valami többet, valami kicsit űrhajószerűt. Ez az, amiért különleges helye van a sportkocsik között, és ezért nem kell megerőltetniük magukat a Frankfurti szalonon sem. A standjuk levegős, már-már kihalt, pedig okkal csinálják ezt, egyszerűen mindig csak annyi embert engednek be, hogy lehessen fotózni és dolgozni.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 14., 10:52 Módosítva: 2017.11.20 11:08
346

A Frankfurti Autószalonon sokan nyilatkoznak mindenfélét, de egy határon túl ritkán merészkednek. A BMW egyik alelnöke azonban nem bírta magában tartani a véleményét a Mercedes X osztállyal kapcsolatban.

Távolról sincs vége, olvasson még