Az utolsó kétkerék-hajtású, egymotoros Model S, a 75 jelzésű ezen a héten rendelhető meg utoljára. A továbbiakban a kétmotoros, összkerék-hajtású 75D lesz a típus legolcsóbb változata.
Újabb demonstráció céltáblája lett a VW – ezúttal a Greenpeace aktivistái vetették rá magukat a lehetőségre, hogy ezzel fejezzék ki meggyőződésüket.
De az is lehet, hogy nem. A Porsche még nem mondott semmit, egy pálya mellett álló fotós két fotója csupán a kapaszkodó az ügyben. A 911 GT2RS lehet az új király.
It's under 7-minutes already. Waaaaay under 7! * https://t.co/qMT9t578Zk
— Dale Lomas (@bridge2gantry) 2017. szeptember 20.
Saját sikere akaszthatja meg Norvégiában az elektromos autózást. A villanyautózás terén jelenleg mindenkinél jobban álló skandináv országban egy ideje már rohamosan nő az elektromos autók száma, ezt a növekedést pedig nem követik a nyilvános töltőhelyek. Az eredmény: a helyi elektromos autó szövetség azt kéri, ne vegyen villanyautót, aki nem tudja otthon tölteni. Legalábbis a fővárosban.
Megérkezett a Volvo, amivel egészen új kategóriába próbálkoznak a svédek. Íme, ez volna az XC40, a kínai pénzből fejlesztett városi terepjáró, a Volvo új legkisebb SUV-ja.
Eddig még csak a szándék volt ismert, most viszont a projektért felelős Jim Clark Trust bejelentette, egész biztosan múzeumot kap a hatvanas évek legsikeresebb autóversenyzője, Jim Clark. Hol máshol: Skóciában.
Nem mondják meg, melyik modell lesz az első, de a komplett PSA megjelenhet az USA-ban három éven belül.
Most, hogy a Mercedes kijött hiper/szupersportautójával, a Project One-nal, naná, hogy mindenki várja, mit reagál a BMW. Úgy fest, semmit, legalábbis az M-részleg feje nem látja értelmét beszállni a meccsbe.
Se nem könnyű, se nem olcsó feladat, de nem kizárt, hogy lesz RS-változata valamely Renault SUV-nak – mondja a Renault Sport feje.
Két trend között őrlődtek, végül megszülték a döntést: crossover helyett villanyautót épít a Bentley.
Beszédes nevű tanulmánnyal készül a Tokiói Autószalonra a Mitsubishi. Az útját keresgélő márka jövőjét az e-Evolution Concept mutatja majd, amiről hetekkel a premier előtt kedvcsinálónak kiadták ezt a teasert.
Ha még volt bárki, aki azt gondolta, LaFerrarit a vezetés élménye miatt veszik, hát itt az újabb cáfolat: 2,54 dollárért (630 millió forint) kelt el napjaink csúcs-Ferrarijának nulladik példánya, amivel ki sem mehetsz az utcára.
A Frankfurti Autószalonon több autógyártó részéről is elhangzott, hogy a dízel egyelőre szükséges a szén-dioxid-kibocsátási normák teljesítéséhez, mert köztudottan takarékos. A brüsszeli Transport & Environment nevű szervezet erre közzétett egy rakás adatot tartalmazó szép színes dokumentumot, amely a dízelmotoros autók káros mivoltát hivatott bizonyítani.
A Frankfurti autószalon-szűznek a legmeghökkentőbbek a méretek: a Genfi autószalon befér egy nagyobbacska sportcsarnokba, itt csak a Merci és a Volkswagen foglal akkora helyet, mint Genfben az egész szalon. Az alapterület kiad egy kisebb várost, és mivel nem csak a gyártók hordják ki az autóikat, hanem kiegészítő és háttéripari cégek is, el lehet képzelni, hogy micsoda kavalkád alakul ki már olyan dolgokból is, amelyek csak lazán kapcsolódnak az autózáshoz.
Annak ellenére, hogy a Mercedest hagyományosan a kényelemmel azonosítjuk, időről-időre villantanak valamit sportautó-fronton, amiről jellemzően évtizedek múlva is beszélnek. Az én autós eszmélésemkor éppen a CLK GTR-re hegyeztük, a Need For Speed Hot Pursuitban csak ezzel lehetett lelépni az El Nino nevű fantáziaautót. Meg persze az életben is ott volt a szeren: a 6,9 literes V12-es motor, valamivel több mint 600 lóerő, és egy olyan kaszni, amit addig csak versenypályán látott az ember.
Lényegében a CX-5 meghosszabbított változatát mutatta be a Mazda, CX-8 néven. A CX-9-nél valamivel kisebb modell tágas, hétszemélyes utasteret kínál.
Ez volt az az autó, amelyet a nagy VW-konszernes Group Nighton, a Frankfurti Autószalon előtti óriásrendezvényen nem lepleztek le. Másnap, az első sajtónapon, amikor délelőtt a Porsche-standon ténferegtem, hogy lefotózzam, még mindig ponyva alatt bujkált. Délután visszaügettem hozzá a szalon túlsó végéből, hogy hátha látható már – kérdezgettem, mikor lesz a sajtótájékoztató, de a helyiek csak furán néztek rám. Milyen sajtótájékoztató? Rég túl vagyunk rajta...
A Defender fura kövület volt az autógyártásban: bizonyos szempontból elavult és primitív, bizonyos szempontból páratlanul kiváló. A Land Rover tavaly épp az elavult megoldásai miatt nyugdíjazta, és az utódja valószínűleg inkább lesz divattárgy mint hasznos szerszám. Az így hoppon maradt egykori vásárlókat most egy másik cég szeretné kárpótolni – egy olyan, amelytől senki nem várta volna, hogy autófejlesztésbe kezd.
Az Alfa Romeo nagy feltámadásából eddig nem lett semmi, hiába öntöttek a márka fejlesztésébe ötmilliárd eurót. A Giulia nem fogy úgy, ahogy tervezték, és eddig a Stelvio sem látszik nagyobb sikernek, az észak-amerikai visszatérés pedig egyelőre nem hozta a várt eladásnövekedést. Ha a jelenlegi tempóban vásárolják az Alfákat, abból az Egyesült Államokban évi 20 ezres eladás sem jön ki, még akkor sem, ha a Stelvio lesz olyan sikeres, mint a Giulia.
Lassan halad az önálló DS paletta kialakítása, de úgy tűnik, egy nagyobb mennyiségben eladható alapmodell fejlesztéséhez már hozzáfogtak a PSA tervezői. A DS 3 – lánykorában Citroën DS3-ként ismertük – ugyan nem volt sikertelen, de a franciák is a nagyobb haszonnal kecsegtető irányba indulnak: kisautó helyett kis városi terepjáró lesz a márka alapmodellje.
Igazán nem panaszkodhat az NX eladásaira a Lexus. Számos országban, köztük Magyarországon is ez a márka legnépszerűbb modellje, itthon ráadásul a legkeresettebb prémium-hibridnek számít. Ennek ellenére sem kerülheti el sorsát, a modellfrissítésnek el kellett jönnie. A fészliftelt NX-et a tengerentúlon már tavasszal bemutatták, ide Európába viszont csak most érkezett meg.
Eléggé meglepő bejelentést tett a BMW: az összes modelljük ugyanarra az alapstruktúrára épül a következő évtized elejétől, hajtson bárhol és bármivel. Ilyet még a VW szabvány platformjai sem tudnak, de a BMW modulrendszere állítólag igen.
Carlos Tavares két Opel gyárban is látogatást tett a közelmúltban, az ott tapasztaltakat összegezte röviden a sajtó számára. „Amit eddig láttam, az alapján a PSA termelékenyebbnek és hatékonyabbnak tűnik, mint az Opel üzemek.” - mondta, bár hozzátette, arra számít, hogy bizonyos területeken tanulhatnak is a német leányvállalattól.
A Brabus sosem arról volt híres, hogy visszafogott lenne, de évről-évre képes arra, hogy bedobjanak valami teljesen felesleges, de fenyegetően erős dolgot. Mert bár itt is kezdenek feltünedezni a felesleges, kamu műanyag elemek, azért érezni, hogy itt iszonyatos mérnöki tudás van, és nem a színház az elsődleges cél, hanem a borzasztó erő. Itt van például a G osztály, amely sokadvirágzását éli, népszerűbb, mint valaha, kézenfekvő tehát, hogy a Brabus is foglalkozik vele.
Már írtunk róla, hiszen Assur már napokkal ezelőtt felfedte a hírrovatban, hogy a Honda Urban EV Conceptje egy Jazznél nagyjából tíz centivel rövidebb, annál szélesebb és laposabb, elektromos hajtású frankfurti tanulmányautó, amiről Hacsigo Takahiro, a Honda elnöke azt állította – nem csupán ígéret, de 2019-re gyártani is fogják.