Hírek

2017. szeptember 27., 17:07 Módosítva: 2017.10.02 06:22

Az utóbbi években egyre több gyártó fedezi fel a közepes pickup-piacot, így vagy úgy. A VW maga fejlesztette ki az Amarokot, a Fiat viszont Mitsubishi L200-asokat kezdett árusítani saját jelvénye alatt. Úgy néz ki, a Peugeot is beáll a sorba, méghozzá váratlan módon nem a cégben résztulajdonos Dongfeng, hanem másik kínai partnere, a Changan aktív közreműködésével.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 27., 14:38 Módosítva: 2017.10.02 06:22
196

Durván öt másodperccel nyomta le az új csúcs-Porsche a leggyorsabb Huracánt, így most ez a leggyorsabb hátsókerék-hajtású szériamodell a Nürburgring Nordschleifén.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 27., 13:21 Módosítva: 2017.10.02 06:22

A PA Consulting nevű tanácsadó cég érdekes elemzést készített arról, hogy az autógyártók képesek lesznek-e tartani a lépést a szén-dioxid-kibocsátási átlag újabb szigorításával. Az eredmény meglepő: az elemzés szerint csak négy gyártónak látszik erre reális esélye: a Volvónak, a Toyotának, a Jaguar-Land Rovernek és a Renault-Nissannak.

co2 em
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 27., 11:22 Módosítva: 2018.08.31 13:48
1

Eddig viszonylagos csendben zajlott az autófejlesztés a háztartási gépeket gyártó Dysonnál, de a cégalapító, James Dyson most bejelentette a cég új fejlesztési programját.

dyson-ev
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 27., 06:10 Módosítva: 2017.09.29 17:25

Egyelőre csak a szabadalmi oltalmat kérték meg az új elképzelésre, de a rendszernek nincs olyan eleme, amelyet ne lehetne megvalósítani szériagyártásra alkalmas műszaki megoldásokkal.

xe wet
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 26., 16:41 Módosítva: 2017.09.29 11:25
155

Nem-levegős kerekeket szinte minden nagyobb autógyártó fejleszt, köztük a Goodyear is. Eredetileg a holdjárókhoz kezdtek ilyeneket fejleszteni, de már évek óta folyik a tapogatózás a katonai és polgári felhasználás irányába is. Az amerikai cég most jutott odáig, hogy kereskedelmi célra gyártani kezdje a műanyagrácsos kerekeket, bár ezeket egyelőre csak önjáró fűnyírókhoz ajánlják.

gy turfcmd
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 26., 13:59 Módosítva: 2017.09.29 13:04
41

Ez az első alkalom, hogy a Mercedes megmutatja a Sprinter következő generációját. Legalábbis elméletileg, mert a vázlaton látható autó láttán az az érzésünk, már láttuk valahol.

sprinter pv
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 26., 12:24 Módosítva: 2017.09.29 11:06
153

A Panamera Turbo S E-Hybrid eleve maga az ellentmondás: egy olyan autó, amelybe egy 550 lóerős, négyliteres V8-as biturbó motor kerül, és közben környezetbarátnak próbál tűnni. A kombiszerű Sport Turismo változat azonban még egy fokkal különösebb szerzet.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 26., 11:38 Módosítva: 2017.10.02 06:22
48

A német Terra E mellett egy Northvolt nevű vállalkozás is hatalmas akkumulátorgyárat szeretne építeni. Azzal indítottak, hogy az interneten gyűjtöttek pénzt a projektre, most pedig az ABB Technology Ventures nevű nevű svájci céggel léptek szövetségre, amely pénzzel és szaktudással járul hozzá a projekthez.

northvolt factory.png
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 26., 06:28 Módosítva: 2017.10.02 06:22
48

Újabb cég próbál felugrani a villanyautó-gyártás vonatára, még mielőtt túlságosan felgyorsul a szerelvény. A szerényen csak Future Mobility néven indított vállalkozás autómárkát alapított, a Bytont, bár az első autójukról egyelőre csak néhány sejtelmes előzetest mutattak.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 25., 17:23 Módosítva: 2017.10.11 13:02
546

Egy hegyre felmenni egy nagyon gyors autóval nem valami izgalmas kihívás, de a Gymkhana feltalálóját nem kell félteni: berakott néhány indokolatlan mutatványt a feladatba. Sebastian Loeb ideje persze egy percig nem volt veszélyben, és talán Ari Vatanen 1988-as királysága sem, bár Ken itt is jól keni.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 25., 16:53 Módosítva: 2017.09.28 12:04
95

A japán gyártó mostanában szinte minden tanulmányautóját Vizivnek hívja – ez épp a Performance Concept, amelynek látszólag nincs sok köze a hasonló nevű, nagyrészt szabadidő-autó fazonú elődökhöz.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 25., 15:41 Módosítva: 2017.09.26 06:43
252

Hamarosan érkezik a Climbkhana, ahol a Pikes Peak szerpentinjén driftel majd Ken Block, felfelé. Amitől ez igazán érdekes lesz, az a szokásosnál kétszer erősebb autó, amelyben gazdája szavai szerint egyszerűen nem úgy működik a fizika, ahogy más autókban megszokta.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 25., 14:27 Módosítva: 2017.09.28 12:04
60

A japán autógyárak szokásos tokiói tűzijátékának első villanása a Suzuki e-Survivor, méghozzá rögtön egy igazán érdekes tanulmány. A japán tervezők egyértelműen a Jimny jellegzetes stílusjegyeit gondolták tovább, ha lehet, még játékosabban, a kor divatjának megfelelően rengeteg kék LED-világítással.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 25., 06:10 Módosítva: 2017.09.28 12:04
9

A Jaguar Land Rovertől igazolhat vezetőt a Bentley. A német Manager Magazin értesülései szerint Adrian Hallmark veheti át a luxusmárka irányítását Wolfgang Dürheimertől. Ezzel a szakember gyakorlatilag visszatérne a Volkswagen-csoport kötelékébe.

Adrian%2Bin%2BLand%2BRover
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 24., 18:16 Módosítva: 2017.09.28 06:55
299

A Volvókat évtizedek óta a biztonságos autózással kapcsolják össze sokan. A svédek pedig nem is szívesen veszítenének ebből a nimbuszból, legyen szó aktív vagy passzív védelemről, akár a bent ülők, akár mondjuk a kenguruk biztonságáról. Az új XC40-es fejlesztésekor is ez volt az egyik legfontosabb tényező - most egy házi töréstesztről mutattak videót.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 24., 13:48 Módosítva: 2017.09.28 06:55
91

1944-ben a kaliforniai Pete Henderson érdekes kihívásra vállalkozott. Negyedmérföldes versenyen állt rajthoz, ellenfele egy versenyló volt. Ez ma már talán viccesen hangzik, azonban a ló gazdája számos fogadást nyert akkoriban, 402 méteren a kor leggyorsabbnak vélt autóit nyomta le a nyeregben.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 24., 10:32 Módosítva: 2017.09.28 06:55
159

Igazán meleg helyzetbe került egy Ferrari tulajdonosa és utasa a német autópályán. Éppen az A3-ason haladtak a Rajna-vidék-Pfalz tartományban fekvő Neuwied város közelében, amikor hangos durranásra lettek figyelmesek. Aztán lángok csaptak fel az F12 TDF farából.

ferrari-f12-tdf-that-succumbed-to-fire-near-neuwied-germany--ima
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 24., 06:49 Módosítva: 2017.09.28 06:55
83

Nincs vége a Fiat-Chrysler lehetséges tulajdonosváltásáról szóló hírcunaminak: most, hogy a kínai vevőjelöltekről szóló hírek elcsendesültek, felmerült a Hyundai-Kia, mint lehetséges vevő.

rzh
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 23., 12:54 Módosítva: 2017.09.26 14:03
1501

Az – irigylésre méltó költségvetésből dolgozó, de méltán népszerű – Motor Trend magazin idén is megcsinálta nagy össznépi gyorsulási versenyét a világ jelenleg legnépszerűbb sportautóinak. Ott volt a kortárs benzingőzös sportautózás krémje, hogy aztán a Model S P100D seggét nézzék mind a tizenegyen a befutóra. Kőkemény sportautóipari korkép a videóban. (ha az egyébként tök jól sikerült felvezetés nem érdekel, tekerj 4:59-re, onnan indul a padlógáz)

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 23., 09:47 Módosítva: 2017.09.27 06:20
124

Egy hónapja már, hogy egy négyes erősségű trópusi ciklon tombolt egy nagyot Texasban és Louisianában. Ez volt a Harvey hurrikán, ami 83 áldozatot és becslések szerint legalább 65 milliárd dolláros (16 ezer milliárd forint) kárt hagyott maga után. Na meg rengeteg vízkáros autót.

hbet
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 23., 07:45 Módosítva: 2017.09.26 06:50
40

A Peugeot csoport eddig nagyrészt készen vásárolt villanyautókat kínált: a Citroën C-Zero és a Peugeot i0n a Mitsubishitől jött, a Berlingo és a Partner áruszállítókat a Venturi szerelte össze a cég számára saját hajtásláncát használva, a Citroën e-Mehari pedig a Bolloré Bluesummer átcímkézett kivitele. Most azonban saját fejlesztésű elektromos modelleket ígérnek, méghozzá rögtön öt típust, és mellette legalább három konnektoros hibridet, még erre az évtizedre.

6
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 22., 16:40 Módosítva: 2017.09.26 06:50
87

Az MG ugyan már nem gyárt autókat Európában, de az új 6-ost Nagy-Britanniában biztosan forgalmazzák majd, és talán a kontinens más részein is. A Mondeo méretű nagykocsi a képek és adatok alapján abszolút korszerű konstrukciónak tűnik, bár épp ebben a stádiumban képtelenség bármit is mondani a minőségről, amely a kínai márkák modelljeit eddig elválasztotta a nemzetközi gyártókéitól.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 22., 13:16 Módosítva: 2017.09.26 06:50
149

Rengeteg kritika érte a Land Rovert a Discovery hátsója miatt, de az elkövető, Garry McGovern újabb magyarázattal állt elő: azt mondja, a nem megfelelő rendszám tehet mindenről.

discorear
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 22., 11:43 Módosítva: 2017.09.26 06:50
35

Az utolsó kétkerék-hajtású, egymotoros Model S, a 75 jelzésű ezen a héten rendelhető meg utoljára. A továbbiakban a kétmotoros, összkerék-hajtású 75D lesz a típus legolcsóbb változata.

Távolról sincs vége, olvasson még