Hírek

2017. október 2., 17:39 Módosítva: 2017.10.06 06:59
249

A Lexus európai vezérigazgatója, Alian Uyttenhoven beszélt egy interjú során a Lexus előtt álló akadályokról és lehetőségekről. Ebben szó esett a távolabbi jövőről, amely szerinte egyértelműen az elektromos modelleké.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 2., 16:58 Módosítva: 2017.10.05 17:54
31

Nem titok, hogy a Fiat vezetés célja a vállalat kisebb darabokra szedése, azért, hogy ezeket aztán egyszerűbb legyen értékesíteni. Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler vezérigazgatója nemrég azt nyilatkozta, a Magneti Marelli a következő részleg, amelyet jövőre kezdenek felkészíteni a kiszervezésre.

mmfs
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 2., 15:10 Módosítva: 2017.10.05 06:31
253

Bár a Hummer márkanevet a General Motors már hét éve beszántotta, miután az eladásával hiába próbálkozott, a gyártás polgári célra ugyan megszűnt, a katonai változat tovább készül, hiába több mint harminc éves konstrukció. Csak az idén 11 560 HMMWV-re érkezett megrendelés, amelyet az amerikai hadsereg bizonyos szövetségesei rendszeresítenek majd.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 2., 13:54 Módosítva: 2017.10.05 06:31
137

Bár a bemutató már rég megvolt, a Kia mérnökei még igazítanak egy keveset a sorozatgyártásra szánt Stingeren. Elsősorban a hangján, mert azt eredendően a koreai vevők igényeire szabták.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 2., 06:14 Módosítva: 2017.10.05 06:31

Már tavasszal kiderült, hogy többségi tulajdont szerzett a Lotusban a kínai Geely. Sőt arról is pletykáltak, hogy Kínába vinnék a gyártást, végül azonban megnyugtattak mindenkit: a távol-keleti vállalatnak – amely egyébként a Volvo és a London Taxi tulaja is – nem célja a legendás brit márka elhurcolása. A májusi egyezség után most sikerült véglegesíteni az üzletet.

img-1747144429-1495653530671
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 1., 15:55 Módosítva: 2017.10.04 06:19

Kutatások szerint éppolyan veszélyesek lehetnek a dehidratált sofőrök, mint az ittas vezetők. Erre kínálhat megoldást a közeljövőben a Nissan: a japán autógyártó a holland Droog dizájncéggel közösen fejleszt olyan rendszert, amely jelzi, ha a sofőr kezd kiszáradni.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 1., 14:05 Módosítva: 2017.10.03 06:23

Nem mindennapi futamot láthattak a délkelet-ázsiai Formula-4-es bajnokságban a szurkolók. A malajziai Szepangban – ahol ezen a hétvégén a Forma-1 mezőnye is szerepel – a hétvége első versenye zökkenőmentesen zajlott, nem úgy a második.

AsiaCup-Upgrades-to-Formula-4-SEA.jpg 1506767708
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 1., 10:31 Módosítva: 2017.10.04 06:19

Az amerikai Rezvani Motors neve csak mérsékelten lehet ismerős. Eddig lényegében egyetlen típusuk ugorhatott be az egyszeri autóbolondnak: a nemes egyszerűséggel csak Beastnek, azaz szörnynek nevezett nyitott sportkocsiból készült egy erősebb, X-jelű, majd keménytetős, Alpha névre keresztelt változat. Most viszont valami egészen mással rukkolnak elő.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. október 1., 06:54 Módosítva: 2017.10.05 06:31

Őrizetbe került Wolfgang Hatz, a Volkswagen-konszern egykori vezérének, Martin Winterkornnak korábbi bizalmasa, a vállalat ex vezető motorfejlesztő mérnöke.

vw
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 30., 18:57 Módosítva: 2017.10.04 06:19

A Volkswagennek újabb 2,5 milliárd eurós (760 milliárd forint) kiadása keletkezett a dízelbotrányban érintett dízelmotorok javítása miatt az Egyesült Államokban a konszern pénteki bejelentése szerint. Ezzel már kábé 25 milliárd euróra (7600 milliárd forint) rúgnak a teljes költségei.

dízelbotrány
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 30., 14:09 Módosítva: 2017.10.04 06:19
203

Még tavaly szeptemberben történt, hogy egy McLaren tulajdonosa, Markus Zahn leparkolta 650S-ét egy vogelsbergi istálló mellé. Egy 70 milliós sportautót, méghozzá narancssárgát – azt mondják, ebből lett a baj.

9000852-3x2-700x467
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 30., 09:40 Módosítva: 2017.10.02 17:41

2009 óta nem volt ilyen Nyugat-Európában: az idei első félévben nyolc év után először meghaladta a benzines autók eladása a dízelekét. Közben erősen kapaszkodik felfelé a hibrid és a villany. 

wvr
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 30., 08:26 Módosítva: 2017.10.02 17:41

A Rowen nevű japán tuningcég követte el ezt az átépítést, amely még akkor is túlzásnak tűnne, ha négyszáz lóerő dühöngene benne. De nem dühöng.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 29., 17:22 Módosítva: 2017.10.03 06:29
493

Ahogy már a korábbi nyilatkozatok alapján is sejthettük, a PSA-csoport az Opel átvétele után villámgyorsan igyekszik megszabadulni a régebbi műszaki megoldásoktól. Azok után ugyanis fizetniük kell a GM-nek.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 29., 15:19 Módosítva: 2017.10.03 06:29

Ma már szinte mindennapos, hogy a sportosabb típusok a Nürburgringen bizonyítják a gyorsaságukat. Az Alfa Romeo a Stelvio Quadrofogliót vitte ki a 20,8 kilométeres pályára, és sikerült begyűjtenie egy kategória-rekordot.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 29., 13:03 Módosítva: 2017.10.03 06:29
25

Minden tekintetben megpróbálják felülmúlni az eddig készült McLareneket: végsebességben és gyorsulásban mindenképp, de valószínűleg fogyasztásban is.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 29., 11:23 Módosítva: 2017.10.03 06:29

A Honda tervezői rendesen meglepték a Frankfurti Autószalon közönségét az Urban EV-vel, de az igazi tűzijátékot Tokióra tartogatják. Úgy tűnik, ismét múltidéző stílusban rajzoltak valamit a japán cég formatervezői, és ismét elektromos hajtást építenek bele.

sportsev
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 29., 06:52 Módosítva: 2017.10.02 06:22

Kínában nem vacakolnak szén-dioxid-kibocsátási átlagokkal és egyéb indirekt módszerekkel, amelyek rávehetik az autógyárakat arra, hogy környezetbarát megoldásokat fejlesszenek. Az Ipari Minisztérium terve szerint egyszerűen meghatározzák, az autógyárak hány százaléknyi környezetbarát autót adjanak el.

electric-cars-china
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 28., 17:12 Módosítva: 2017.10.02 06:22
131

Úgy alakult, hogy Zsoltival épp a Toyota Prius konnektoros változatát próbálgattuk, amikor szembe jött az álcázott Suzuki, de – ilyen a vak szerencse – Sipos úr is arra járt ugyanakkor, és szintén készített néhány felvételt.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 28., 16:00 Módosítva: 2017.10.02 06:22

A BMW tulajdonképp már lelőtte a legtöbb poént a 8-as sorozattal kapcsolatban, bár egyelőre csak tanulmányautóként mutatták be a típust.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 28., 13:22 Módosítva: 2017.10.02 06:22

Hivatalosan ez az első gyári Audi a Formula E-ben, bár ez csak akkor igaz, ha nagyon szó szerint vesszük a definíciót. Az Abt a kezdetektől jelen van a sorozatban az Audi leplezetlen támogatásával – a különbség annyi, hogy a VW luxusmárkája a következő szezontól hivatalosan is a nevére veszi a csapatot.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 28., 12:18 Módosítva: 2017.10.03 10:22
Széles Gábor, az Ikarus vállalatcsoport elnöke azt nyilatkozta a Magyar Hírlapnak, hogy célegyenesbe ért a legendás járműgyártó felélesztése. A Honvédelmi Minisztérium (HM) máris rendelt száz darabot a CURRUS, a Volvo és az Ikarus összefogásával készült, Aries fantázianevű, moduláris belső felépítésű katonai buszból. De gőzerővel készül az LNG-busz is az Ikarus műhelyében. Elég lesz-e ez ahhoz, hogy újra nagy legyen az Ikarus?

A Totalcar hasábjain bő két éve volt arról szó, hogy az Ikarus csődje már a nyolcvanas évek végétől elkerülhetetlennek tűnt. A gyár mégis kitartott, egészen 2003 első feléig, amikor is úgy tűnt, végleg csődbe ment. Ezután Széles Gábor megvásárolta a márkanevet és hangzatos ígéretek mellett 2006-ban be is mutatott egy Ikarus feliratú prototípust. Az Ikarus HB122-esből azonban nem lett sorozat, mindössze öt busz készült el. A következő Ikarus-feltámadásra 2010-ig kellett várni, ekkor újra meghallgathattuk a hangzatos terveket, a régi piacokra való visszatérést, aztán ebből sem lett semmi, olyannyira nem, hogy a Széles Gáborral szövetséget kötött buszgyártók végül otthagyták a milliárdos nagyvállalkozót, és új céget alapítottak.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 28., 12:03 Módosítva: 2017.10.02 06:22

Mind a Toyota, mind a Mazda látványos lemaradásban van az elektromos autók fejlesztésével, de azt tervezik, hogy az évtized végére felzárkóznak a konkurensekhez. Ennek érdekében a Densóval együtt létrehoznak egy új, közös céget, EV Common Architecture Spirit Co-t - szabad fordításban A Villanyautó Közös Műszaki Alapjának Szelleme Vállalatot – amelynek, ahogy sejthető is, egy közös villanyautó-építőkészlet létrehozása lesz a feladata.

toyotamazda
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 28., 06:39 Módosítva: 2017.10.02 06:22
54

Ahhoz képest, hogy eredetileg egyetlen modell, a Logan köré építették a márkát, a jelenlegi választék persze igazán széles: a szedán mellett kínálják a Sanderót, a Dustert, a Lodgyt és a Dokkert, azaz nem lehet azt mondani, hogy ne tették volna meg, amit amit a műszaki alapok és a gazdasági realitás megenged.

3
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 27., 17:07 Módosítva: 2017.10.02 06:22

Az utóbbi években egyre több gyártó fedezi fel a közepes pickup-piacot, így vagy úgy. A VW maga fejlesztette ki az Amarokot, a Fiat viszont Mitsubishi L200-asokat kezdett árusítani saját jelvénye alatt. Úgy néz ki, a Peugeot is beáll a sorba, méghozzá váratlan módon nem a cégben résztulajdonos Dongfeng, hanem másik kínai partnere, a Changan aktív közreműködésével.

Távolról sincs vége, olvasson még