Megannyi előzetes után a BMW végre leleplezte az új nyolcas sorozatot. A 19 év után visszatérő modell a gyártó szerint egyszerre luxuskupé és valódi sportautó.
Egyre biztosabb, hogy Kínában ma már mindenről készül másolat. Az autók közül legalábbis biztosan, a Porsche Macantól a Ford Transiton át a BMW i3-ig mindent lekoppintottak már. És most kiderült, hogy a japánokat sem kímélik: még a Suzuki Jimnyt is lemásolták, pedig az maga is egy kicsinyített Jeep utánérzés.
A P/1016-os alvázszámú Ford történelmi pillanat részes volt 1966-ban: amikor az amerikai cég megverte a Ferrarit, Le Mans-ban. Igaz, nem ezzel nyerték meg a verseny – a konkrét autó a harmadik helyen futott be – viszont ez most eladó, méghozzá olyan állapotban, ahogy annak idején versenyeztek vele.
Az új Aston Martin Vantage az idén már komoly esélyese a hétvégi Le Mans-i 24 órás versenynek: három autó is indul gyári színekben a GTE Pro kategóriában. Ám két másik, kevésbé kihegyezett változatot csak most mutat be a brit gyártó.
Kifejezetten taxitársaságoknak szánja a Ford a Fusion, azaz az Amerikában forgalmazott Mondeo legújabb változatát, amely a meglevő alkatrészek szokatlan kombinációja köré épül.
Mindenért egyértelműen a kínai kormányzat a felelős: miután lényegében kötelezővé teszik a villanyautó-eladást, minden cég, amely autókat szeretne értékesíteni az országban, igyekszik elektromos típusokkal bővíteni a kínálatot.
A nagy márkafelújítás egyik utolsó építőkockája a megújult S60-as, a legkisebb modell a kínálatban, amely a nagyobbik, SPA szabvány platformra épül.
A Tesla önvezető rendszerének neve ugyan robotpilótát jelent, de – ahogy a Thatcham Research rövid filmjéből kiderül – egyelőre inkább csak vezetést segítő rendszernek nevezhető, bizonyos, egész hétköznapi helyzetekre egyszerűen nem képes reagálni.
Ha netán ismerősek lenne a Saleen S1 sportkocsi néhány részlete, az nem puszta véletlen. Az egykori VW motoros német sportkocsi, az Artega GT alapjaira épül ugyanis, és hogy ne legyen túl drága, a gyártása Kínában folyik majd.
Eddig úgy tűnt, hogy az Opelnél nem marad sok műszaki feladat a PSA csoporton belül, csak annyi, hogy az új modellcsaládot felépítsék a Peugeot műszaki alapjaira. Ám úgy látszik, nem egészen ez a helyzet.
A Nürburgring Nordschleife a maga 20,8 kilométerével és 73 kanyarjával még mindig a világ egyik leghíresebb és legfélelmetesebb versenypályája, de Németországé biztosan. Talán ezért gondolták a Škodánál, hogy bár mostanra mindenkinek van itt valamilyen rekordja, itt még mindig el lehet indítani egy új sportosnak szánt modell karrierjét.
A technika persze a régi, hiszen minden valószínűség szerint ez lesz az utolsó Rapide változat, mielőtt nyugdíjazzák a négyajtóst, de attól még lenyűgöző.
Az úthálózat az Egyesült Államokban sem hibátlan: akadnak kátyúk, valószínűleg nem is kevés. És most egy pizzát árusító üzletlánc ezt használja reklám gyanánt: kijavíttatják az aszfalton keletkezett lyukakat, de nem teljesen önzetlenül.
Az Opel vezérigazgatója beszélt arról, hogy milyen hatással van a Peugeot-tól kapott technika felhasználása cége anyagi helyzetére. Michael Lohscheller szerint a megtakarítás 20 és 50% között van, azaz bizonyos modellek fele pénzből kijönnek, ha kész alapokra dolgozhatnak a tervezők.
A Twitteren tette közzé Elon Musk, a Tesla alapítója azt a levelet, amelyben közli a cége alkalmazottaival, hogy a dolgozók kb. 9%-ának megszűnik a munkaviszonya. Az ok egyszerű: nyereségessé kell tenni a céget.
A pontos okok még mindig nem ismertek, úgy látszik, a német kormányzat nem akar nagyobb balhét csapni a Mercedes körül, mint szükséges.
Leleplezték a Byton márka második autóját: az elektromos terepjáró után az elektromos szedánt mutattak be, amely ráadásul kivételes önvezető képességeket ígér, viszont látványnak nem valami vérpezsdítő, és akkor még udvariasak voltunk.
Az IIHS, az amerikai biztosítók által pénzelt intézet ezúttal nagy, önhordó karosszériás terepjárókat tesztelt, elég változatos eredményekkel. Szerencsére csak két modell kapott gyenge minősítést, igaz, azok okkal.
Korábban a Mercedes a Renault-tól vásárolt 1,5 literes motorok mellett saját 2,2 literes dízelmotorját kínálta a fronthajtású típusokhoz, ám most már itt is áttérnek a legújabb motorgenerációra.
Az utóbbi évtizedek háborúiban kiderült, hogy az amerikai arzenál egyik gyenge pontja a HMMWV terepjáró, amely ugyan sokcélú rendszerként roppant célszerű, de túl sebezhető. Elsősorban az aknákkal, improvizált bombákkal és kézifegyver-tűzzel szemben védtelen, pedig a manapság jellemző gerilla-hadviselésben ezek a leggyakoribb veszélyek.
Az erősebbik motor a Mazda roadsterében eddig sem volt rossz, de a maga 160 lóerejével azért messze nem ez jelentette a kategória csúcsát. A Toyota GT86 motorja például 200 lovas, pedig ugyanekkora, azaz a Mazda kétliteresében is kellett, hogy legyen még tartalék.
Eleve elég szerencsés, aki eljut a Goodwood Festival of Speedre, az pedig még inkább, akinek lesz esélye megvenni azt a Bugatti Veyron Super Sport modellt, amellyel felállították a 431 km/h-s sebességi rekordot.
Eljött a pillanat, amikor bebizonyosodott, amit már korábban is sejteni lehetett. A Jaguar és a Land Rover szlovák üzeme bizony brit munkahelyekbe kerül majd.
Egyelőre csak két lámpa látszik a képeken, de legalább azt tudjuk, hogy mihez tartoznak: a Škoda legújabb RS jelzésű modelljéhez, az elsőhöz, amely egy terepjáróból készült.
Ha igaznak bizonyul, amit a Bild am Sonntag ír, akkor akár egymillió autó visszahívására is kötelezhetik a Mercedest. Egyelőre annyi biztos, hogy a német közlekedési hatóság, a KBA vizsgálatot folytat a Mercedes dízelmotorokkal kapcsolatban, ám egyelőre senki nem nyilatkozott az ügyben.