Bár egyelőre a VW csoport része marad, az eddigi Volkswagen Truck & Bus mostantól új nevet visel, amely kevésbé utal a kapcsolatra. A részleg vezetőjének szavaiból arra lehet következtetni, hogy ez is a dízelbotrány egyik mellékhatása.
Hallottunk már ilyen pletykákat, de a Toyota most hivatalosan is bejelentette, hogy a kiöregedő Avensis helyére az Észak-Amerikában igen népszerű Camry egy változata érkezik az európai kínálatba, méghozzá a jövő év elején.
Megkezdődött a készülődés a Pikes Peak-i hegyi felfutóra, ahol egyelőre a gyári Volkswagen villany-versenyautó és a háromszoros győztes Romaine Dumas párosa látszik a legnagyobb esélyesnek.
A formaterveket manapság érdemes jól levédetni jogilag, de ez egyben azt is jelenti, hogy az autók külsejét már a bemutató előtt nyilvánosságra kell hozni. Ezúttal a brazil szabadalmi ügyekért felelős hatóságnál bukkant fel a négyajtós és a vászontetős 8-as BMW változat végleges terve.
Lassan véget ér a Volvo nagy modellváltási kampánya: elkészült az új S60-as, amelyet teljesen új, dél-karolinai üzemének megnyitása kapcsán mutatott be a svéd gyártó.
Bár sokan eltemették már az üzemanyagcellás hajtást, úgy néz ki, a dízelmotor teljes hitelvesztése miatt mégis leporolják a kutatásokat, sőt, ahol eddig a dízel-fejlesztésbe ölték a nagy összegeket, ott is igyekeznek behozni a lemaradást.
A Rimac különös képződmény: apró vállalkozás, amely megfizethetetlen, és szinte kezelhetetlenül erős elektromos autókat épít kis mennyiségben, de képtelenül drágán. Ennek ellenére úgy néz ki, a Porsche lát benne fantáziát.
A Ford és a Volkswagen az utóbbi néhány évben eléggé kifogyott a partnerekből, talán ezért is van, hogy néhány év után ismét egymásra talált a két vállalat.
Manapság egyre több olyan divatos terület van, ahol a Volvo az élre tör. Az elsők között fogadták meg, hogy nem fejlesztenek több dízelmotort, hogy minden autójukban lesz elektromos hajtás, és hogy hibátlan önvezető rendszert készítenek. És most újabb nagy szavakat sikerült kimondani.
Kifejezetten bizarr leveleket idéz a Reuters, amelyek állítólag Elon Musk írt a belső vállalati levelezésben. Ebben szándékos szabotázzsal vádol egy alkalmazottat, bár nem nevezi nevén, majd érdekes utalásokat tesz a lehetséges felbujtókra.
Korábban kiszivárgott képeken csodálhattuk meg először az új A1 formáját, ám az Audi azóta hivatalosan is nyilvánosságra hozta a puccos Polo rokon legfontosabb adatait.
A nagy szilárdaságú acélok használata manapság egyre természetesebb az autógyártásban. Az erősebb anyagból kevesebb is elegendő, így, még ha viszonylag drága megoldás is, ez manapság a súlycsökkentés legfontosabb eszköze.
Az aktuális Passat ugyan csupán három éves, de a képeken szereplő modell nem is az általunk ismert VW szedánt váltja, hanem a nagyobb és olcsóbb kivitelt, amely Amerikában és Kínában kapható.
Nem ritkaság, hogy a drágább modellekbe néhány karbonszálas karosszériaelemet is beépítenek, de a Polestar 1-ben igen nagy mennyiségben használják majd ezt a megoldást.
A Suzuki 1998 óta minimális változtatásokkal kínálta a Jimnyt, de most végre eljött a korszerűsítés ideje. Japánban meg is tartották a bemutatót, és bár Európába is eljut a típus, úgy tudjuk, hozzánk már más motorokkal hozzák majd.
A Ford GT nem csak méregdrága sportkocsi, de hozzájutni is csaknem lehetetlen. Ezért is fájhat nagyon a tulajdonosnak a szénné égett sportkocsi.
Stadler azóta került a figyelem középpontjába, hogy a müncheni ügyészség az Audinál is elkezdte komolyabban keresni a csalószoftver nyomait. Ennek kapcsán korábban már házkutatást is tartottak Stadlernél, ma pedig elfogatóparancsot adtak ki ellene.
A belga Autotijd révén ismerhetjük meg idő előtt az Audi következő újdonságát, a második generációs A1-est. A VW Polóhoz hasonlóan ezt is az új MQB A0 platform-variánsra építették, és látszik, hogy a tervezők igyekeztek önálló karaktert kölcsönözni az autónak.
Néhány nappal ezelőtt kapta meg az Elon Musk tulajdonában lévő The Boring Company arra az engedélyt, hogy Chicago belvárosa és az O'Hare nemzetközi repülőtér közzé megépítsék a Hyperloop Transit Systemet, vagyis a HTS-t. A HTS alagútjában 200 kilométeres óránkénti sebességgel haladnak majd a gumikerekű, elektromos hajtású minibuszok, jelentette be Chicago polgármestere, Rahm Emanuel.
Ha volt is átok a japánokon, többé már nincs: történelme első sikerét szerezte a Toyota a Le Mans-i 24 óráson. Ha ellenfelek nélkül is, de összejött a győzelem a Toyotának, méghozzá az első Le Mans-ozó Fernando Alonso-féle trióval.
Nehéz eldönteni, hogy úgy általában a feleslegesen nagy és feleslegesen erős városi terepjárók műfajának borzasztó kínos ez a videó vagy csak önmagában egy csúf paródiája a hétköznapi közlekedésnek. Ez itt az, aminek látszik: egy Mercedes GLE63 AMG-t megborít egy körforgalom.
Elon Musk szerint öt éven belül megérkezhet a kompakt méretű Tesla.
Az amerikai iSeeCars.com összegyűjtötte, milyen autókon van a legnagyobb bukó az első három évben. Tarolnak a prémiumok, de van egy-két meglepetés is.
Egy lóerővel sem lesznek erősebbek a legritkább Alfa Romeo Quadrifoglio modellek, mégis a Nürburgring jegyében készül mind a 216 darab.
Megannyi előzetes után a BMW végre leleplezte az új nyolcas sorozatot. A 19 év után visszatérő modell a gyártó szerint egyszerre luxuskupé és valódi sportautó.