A tavalyi azonos időszakhoz képest csaknem 50 százalékkal zuhant a brit autóiparban végrehajtott beruházások értéke az idei év első felében, mindenekelőtt a brit EU-tagság megszűnésének folyamatát övező bizonytalanságok miatt - áll a brit autógyártók és - kereskedők szövetségének (SMMT) kedden Londonban ismertetett féléves összesítésében. A szervezet határozottan felszólítja a brit kormányt arra, hogy tartsa fenn Nagy-Britannia tagságát az EU vámuniójában.
Hétvégén megtörtént a szaúdi csoda: a szunnita országban zajló nagy liberalizálizálási hullám részeként eltörőlték végre a nők autóvezetésének tiltását. Az új lehetőség egyben óriási új piacot is jelent, amire a nagy autógyárak is reagálnak. Az Audi például így:
Szervezési problémákkal indokolták az Audinál, hogy mégsem tartják meg az E-tron luxus-terepjáró világpremierjét augusztus 30-án, Brüsszelben.
Egyelőre egyetlen előzetes fotót mutatott a francia gyártó következő újdonságáról, amely valamiféle kisebb terep-modellnek ígérkezik.
Állítólag egy túl intenzív gyorsítás miatt vesztette el a sofőr az autó felett az uralmat, és az autó láttán ezt nem is nehéz elhinni.
#Burgstetten: Fahrt mit hochwertigem #Pagani-Sportwagen endet am #Baum
— Polizei Aalen (@PolizeiAalen) June 22, 2018
Offenbar war die #Beschleunigung des Wagens so stark, dass der 37-jährige Fahrer die #Kontrolle verlor, Der Sachschaden wird auf mehrere #hunderttausend #Euro geschätzt.
Unsere PM:👉🏼https://t.co/azhdNqugIu pic.twitter.com/fRHFsOVhc0
A General Motors lassan zárkózott fel a dízelmotor-tervezésben a sikeresebb konkurensekhez, és mire úgy-ahogy sikerült, az Opelt eladták, a dízelmotor hírnevét pedig tönkretette a VW-nél kitört botrány. Ám Torinóban úgy vélik, még így sincs minden veszve, ismét eljöhet a dízelmotor ideje.
Február óta ismerjük a hármasikreket, de csak körbeüvegezett, polgári kivitelben. A munkára kitalált modelleket csak most mutatja be a PSA, és az ősz végén kezdi a forgalmazásukat.
Az Egyesült Államok két legnépszerűbb villanyautó-márkája hamarosan átlépi a 200 ezer eladott autót az országban, és ezzel megszűnik a szövetségi támogatás is.
Nem titok, hogy jelenleg épp nem kapható új Koenigsegg sportkocsi. Az Agera RS-ből és a Regerából is eladták a beígért példányokat, és ezekből nem is gyártanak többet. Készül viszont egy új modell.
Március óta hallani, hogy a Renault vezetése megpróbálna összehozni egy nagy cégegyesítést, de a vállalatokat egyszemélyben vezető Carlos Ghosn most egyértelművé tette, hogy ez nem jön össze.
Az amerikai hadsereg kutatási ügynöksége ezúttal olyan pályázatot hirdetett, amely a katonai terepjárók képességein javítana. Érkezett néhány érdekes ötlet.
Elég meglepő ötlet mentén kezdik a Volkswagen-csoport decentralizálását: az egyes márkák közt osztják fel a piacokat. Minden régióban lesz egy vezető márka, amely koordinálja a cégcsoport ottani tevékenységét.
A világ legnevesebb hegyi felfutó versenyén ma megtörtént a csoda: Romain Dumas elverte Sebastien Loeb és a Peugeot 2013-as elképesztő rekordját. Egy villanyautó az új király Pikes Peak-en; nem is akárhogyan, 7 perc 57,148 másodperc alatt vitte fel a hegyen a Volkswagen I.D. R-t a francia.
276 km/h – ennyi az új közúti sebességrekord Romániában. Egy autópályán gyorshajtó Audi R8 hozta össze a friss csúcsot.
Az év eddigi leghülyébb magyarázatával védte magát egy kerecsendi autótolvaj. K. Balázs pénteken lopott el egy Suzuki Swiftet, mint a kihallgatásán elmondta, nem akarta megtartani, csak addig kellett neki, míg el nem áll az eső. Így volt vagy sem, tökmindegy, mert aztán összetörte.
Donald Trump mellett a másik nagy Twitter huszár is csiripben osztott fontos infót a napokban. Elon Musk a Tesla régóta várt első európai gyáráról (a kis holland üzemüket nem számítva) írt a Twitteren: úgy fest, Németországban épülhet a cég európai gyára.
Bár már a közlekedésbiztonsági hatóság jelentése is hetek óta nyilvános, úgy tűnik, maradtak még fontos részletek az Uber márciusi gyalogosgázolása kapcsán. Kiderült: az autóban ülő felügyelő egy tehetségkutató műsorát nézte a baleset másodperceiben.
Az amerikai elnök pénteken megfenyegette Európát, hogy 20 százalékos vámot vet ki az Európai Unióból importált autókra, ha az európaiak nem bontják le gyorsan az amerikai termékeket sújtó vámokat és kereskedelmi akadályokat. Szokásához hűen megint a Twitteren fenyegetőzött Donald Trump.
Bár tavaly mutatták be a Toyota Century harmadik generációját, a luxusmodellt csak most kezdik forgalmazni Japánban. Ennek kapcsán kiderült az is, hogy mibe kerül, és hogy mennyit terveznek gyártani belőle.
Miközben a Volkswagen épp egy elektromos prototípussal próbálja megnyerni a Pikes Peak hegyi felfutót – úgy néz ki, nem is esélytelenül – addig egy másik versenygép is készült a cég számára, amelynek valamivel több köze van a valósághoz.
A Lamborghini Miura önmagában is különlegesség, jellegzetes arányaival és keresztben beépített V12-es középmotorjával valószínűleg a legkarakteresebb sportkocsik egyike. Ám ez a példány, amelyet most újítottak fel a gyárban olyanra, mintha új lenne, még sokkal különlegesebb.
Manapság csaknem minden, magára valamit is adó autógyártónál felbukkant a téma, mivel mindenki az új, szilárd akkumulátoroktól várja a nagy villanyautós áttörést. Ezúttal a Volkswagen jelezte, hogy kisebb vagyont fektet a megoldás fejlesztésébe.
Épp 49 éve, hogy bemutatták az első Chevy Blazer típust, amely nagyméretű, összkerék-hajtású terepjárónak készült. Meg is maradt ilyennek 1991-ig, aztán 2005-ig egy kisebb terepjárót kínáltak ugyanezen a néven. Most pedig még egy számmal kisebb autó kapja a patinás nevet.
A Silvermine 11 olyasmi, amibe első ránézésre sem nehéz beleszeretni. Végtelenül elegáns, letisztult, mégsem unalmas forma és jó dinamika jellemzi, a létezése célja pedig egyértelműen az, hogy örömet szerezzen egy, vagy akár két embernek.
A J.D. Power legújabb, 2018-as, autókra vonatkozó kezdeti minőségfelmérése elég érdekes eredményeket hozott. Az adatok persze Amerikából jöttek, de az eredményekben sok gyártó szerepel, amely Európában is jelen van.