Colorado után Kínában is kinézett egy megmászandó hegyet a Volkswagen a hegyi felfutókra fejlesztett célgépe, az I.D. R számára. Pikes Peak után a Mennyország Kapuja a cél, de van egy kis baj: itt nincs referencia rekord, amit meg kéne verni.
A pekingi teherautó-gyártó, a Beiqi Foton Motor megszabadult a Borgward márkától, és a személyautó-gyártás okozta veszteségektől. Az új tulajdonos a Ucar nevű járműkölcsönző vállalkozás, amely az eredményeihez képest viszonylag drágán jutott az autógyárhoz.
Egyértelmű, hogy a villanyautó-fejlesztés, ami egyelőre – és valószínűleg még éveken át – csak viszi a pénzt, de megtérüléssel nem kecsegtet, minden autógyártónak komoly teher, de a kisebbeknek, amilyen a BMW és a Mercedes, arányaiban még nagyobb, mint a VW csoporthoz, a Renault-Nissanhoz vagy a PSA-hoz hasonló óriásoknak.
A Ford Bronco legelső, 1966-ban bemutatott generációja még hasonló, levehető tetejű és ajtajú, lehajtható szélvédőjű terepjáró volt, mint a Jeep Wrangler, és úgy tűnik, a fejlesztés alatt álló következő generációnak is lehetnek ilyesféle képességei.
Az Aurus az orosz állami pénzből finanszírozott szuperautók márkaneve. A korszerű, Porsche segítséggel tervezett luxusjármű, a Senat limuzin egy változatát a Genfi Autószalonon állították ki, de úgy néz ki, Európában új márkanevet kell találni a számára.
A kémfotók tanúsága szerint a legkisebb nemzetközi Honda megtartja egyterű-jellegét. Ugyanakkor a részletei látványosan megváltoznak a most kapható Jazzhez képest.
A Kia egyszer már randán megbukott a legnagyobb SUV-k piacán: a Borregót 2008-ban kezdték forgalmazni, és négy éves pályafutása alatt egyszer sem kelt el évi tízezernél több. Ám úgy látszik, ismét nekifutnak a feladatnak, és a Mohave Masterpiece nevű tanulmány révén mutatják meg, hogy hogyan.
Egyelőre még folynak a tárgyalások a Ford és a Volkswagen között az együttműködés részleteiről, de úgy látszik, vannak területek, ahol már aláírt szerződések vannak. Ilyen a közepes pickup-fejlesztési program: már tényként beszélnek róla, hogy a VW Amarok utódját már a Forddal közösen fejlesztik ki.
XM3 Inspire a neve a Samsung tanulmányautójának, ami ismerős lehet azoknak, akik még emlékeznek a tavaly augusztusi Moszkvai Autószalon Renault standjának sztárjára, az Arkanára. Úgy néz ki, a Duster alapú terep-kupé gyártását hamarosan Koreában is megkezdhetik.
Napokkal ezelőtt még a Smart bezárásáról lehetett hallani, de most hivatalosan is bejelentették, hogy a kisautó-márkát úgy próbálják megmenteni, hogy Kínába telepítik.
A villanyautók terjedésének egyik kellemetlen problémája, hogy az óriási, sokcellás akkumulátor-csomagok zárlata esetén előfordulhat olyan tűz, amelynek az oltása akár napokat is igénybe vehet. Ám úgy néz ki, Hollandiában erre is lett megoldás.
Ahogy arról a hónap elején beszámoltunk, az Európai Bizottság kötelezővé tenne minden olyan ma létező biztonsági berendezést, amely nézetük szerint javíthat a közutak biztonságán.
A Bloomberg értesülései szerint azt tervezik, hogy megfelezik a támogatás összegét, a támogatásra jogosult autóktól pedig 150 helyett 250 km hatótávot várnak el.
Ez lesz a BMW első hagyományos személyautója fronthajtással, amelyet Európában is forgalmaznak. Talán ezért kezdik már a bemutató előtt bizonygatni, hogy milyen jó ez.
Tavaly év végén érkezett meg az ötajtós A osztályból a kevésbé erős változat. Most ugyanezt a kivitelt elkészítette a Mercedes szedán karosszériával is, ami meglepő módon nem csak Kínában és az Egyesült Államokban lesz elérhető, ahol inkább ez számíthat sikerre, de Európában is.
Egy kis csúsztatás persze van a dologban: az M2K Motorsports Ford GT-je egy kicsit erősebb, mint ahogy a gyárból kijött: most állítólag 2500 lóerő körül ad le a motorja.
Ezúttal az Audi formetervezési vezetője, Marc Lichte árult el egy eddig ismeretlen részletet a cég villanyautós terveiből. Az már eddig sem volt titok, hogy jelenleg a Q4 E-tron és az E-tron GT fejlesztése folyik, de a szakember elárulta, hogy az A4-es méretében is készül egy sportos, alacsony négyajtós.
Amit a Ford április elején tervez bemutatni – a 48 voltos hibrid hajtással kiegészített ezres turbós háromhengerest – az alighanem a legújabb divat a motorfejlesztésben.
Az i3-astól eltekintve kevés, piacképesnek tűnő villanyautót mutatott eddig a BMW, pedig dolgoznak ilyeneken, mint most kiderült, nem is egyen.
A német Handelsblatt híre szerint a Daimler vezetése azt fontolgatja, hogy megszüntesse a Smart márkát, amely nyereséget soha nem termelt, és úgy néz ki, nincs is sok esély rá, hogy ez változzon.
Valószínűleg a P80/C a leghosszabb ideig tervezett egyedi Ferrari a mai napig. Több mint száz szakember 2015 óta dolgozott a 488 GTB alapú típuson, amely simán lehetne a legendás 288 GTO, vagy akár az F40 szellemi utódja.
A brit Autocar információi szerint 2021-re érkezhet meg a legnagyobb Jaguar típus. A J-Pace állítólag a BMW X6-hoz és a Mercedes GLE Coupéhoz hasonló fazonú lesz.
Az sem egyértelmű, hogy a Volkswagen számára megéri pickupot tartani a kínálatban, az meg végképp nyilvánvaló, hogy a Škodának semmi szüksége ilyesmire. Ám a diákok fantáziáját ez nem állította meg: terveztek egy platós változatot a Kodiaq-ból.
A DBS GT Zagato az olasz stúdió megalapításának századik évfordulójára készül, ennek megfelelően igyekeztek annyira látványossá tenni, amennyire csak lehetséges.
Az Ineos-féle Land Rover Defender helyettesítő terepjáró fejlesztése halad, és úgy néz ki, sokkal inkább lesz német, mint brit.