Az Ineos-féle Land Rover Defender helyettesítő terepjáró fejlesztése halad, és úgy néz ki, sokkal inkább lesz német, mint brit.
Kínában soha nem látott méretű kampány folyik a környezetbarát közlekedésért. Tavaly az új energiával hajtott járművekből, amelyek döntő többsége tisztán elektromos, 1,256 millió fogyott, ami egyértelműen világrekord. Csakhogy a kínai sajtó szerint az eladott járművek egy jelentős részének minősége siralmas.
A General Motors (GM) pénteken bejelentette: 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre és 700 új munkahelyet hoz létre az Egyesült Államokban.
Utódot kaphat minden idők legmárkaidegenebb Lamborghinije. A cégvezér Stefano Domenicali beszélt róla, hogy gondolkoznak egy új Rambo-Lambón.
Vannak statisztikai alapon nehezen túlélhető helyzetek. Egy közel húszéves kabrióval komolyan balesetezni például nem túl életbarát dolog, hát még ha az a baleset egy kamionos ütközés. Ez az amerikai MR2-roncs viszont a jó példa rá, hogy ez sem egy előre lefutott meccs.
Kiadtak egy előzetest a nyáron érkező John DeLorean-dokuról, amiben a felmaszkírozott Alec Baldwin játssza majd a vegyes emlékezetű cégvezért. A közismert életút erős alap és ez a két és fél perc alapján úgy tűnik, jó érzékkel nyúlt hozzá az alig ismert rendezőpáros.
A kínai Shanghai Automotive egyelőre ugyan csak Kínában forgalmazza az aktuális MG6-ot – Nagy-Britanniában csak az apró MG3, és kétféle hobbiterepjáró kapható – viszont ez a legalkalmasabb túrakocsi-alapnak, ezért ebből alakították ki a gyári versenyautót.
A Volkswagen Golffal szemben, amelyet csak jövőre mutatnak be, a Škoda állítólag már az idén ősszel, a Frankfurti Autószalonon bemutatja az Octavia következő generációját, sőt, úgy hallani, a forgalmazást is megkezdik még az idén.
Nem tudni, hogy mi áll a háttérben: talán Hszi-Csin Ping elnök törekvései a kínai jogrendszer korrupciótól való megtisztítására, vagy a kereskedelmi feszültségek a nyugattal, mindenesetre a Land Rover most megnyerhetetlennek hitt perben győzhetett egy kínai bíróságon.
A felszámolás előtti legutolsó pillanatban bukkant fel Ian Warhurst, egy befektető, aki lát fantáziát a világ leggyorsabb szárazföldi járművének kifejlesztésében.
Amíg a BMW 2008-ban ki nem jött az X6-ossal, egyértelműen a Porsche Cayenne volt a legsportosabb fazonú terepjáró. És most saját kupéjukkal visszaszereznék ezt a státuszt.
Herbet Diess, a VW csoport vezetője az amerikai Motor Trendnek adott interjút, ahol néhány szóval lenullázta a Beetle rajongók reményeit. Korábban úgy nézett ki, hogy a Beetle az MEB platformon, villanyautóként visszatérhet. Erre utalt, hogy az I.D. Buzz formájában az első generációs Transporter kisbusz szellemi utódja már fejlesztés alatt állt, és az is, hogy Genfben egy buggy-szerű tanulmányt mutattak be.
Mostanra a Volvo tulajdonosa, a Geely is ott tart, hogy a svéd gyártó műszaki megoldásaira igazán korszerű, és formailag is érdekes modelleket építenek. Már csak a névadási módszerükön kéne csiszolni, de ami azt illeti, ezen a téren sincsenek nagyon lemaradva például a német luxusautó-gyártóktól.
A DTM-ben változnak a szabályok, az idei évben már négyhengeres turbómotorokkal állnak rajthoz a korábbi V8-asok helyett. Az Audi most ehhez készített egy új motort: a kétliteres sornégyesből 610 lóerőt sikerült kihozni, pedig komoly fogyasztás-korlátozást is tartalmaz a szabályzat.
Közzétették a Toyota és a Suzuki együttműködésének részleteit. A legtöbb közös projekt Indiában indulhat el, de Európában is segíti egymást a két japán autógyártó.
Épp három éve mutatták be a Mercedes GLC Coupét, a BMW X4 csillagos ellenfelét. A kisebbik terep-kupé most átesik azon a kötelező kezelésen, amely után ismét rá lehet akasztani az új jelzőt, bár tényleg nagyítóval kell keresni, hogy min változtattak.
A BMW-nél hatalmas spórolásba kezdtek, hogy visszanyerjék a cég nyereségességét. Ezúttal azonban nem csak az ilyenkor szokásos eszközökhöz, például a választék egyszerűsítéséhez folyamodnak.
A Peugeot-nak váratlanul jól sikerült kijönnie az évtized első felének mély pénzügyi kátyújából, sőt, egyelőre úgy néz ki, hogy az Opel felvásárlása is sikertörténet lett. Most pedig felmerült a lehetősége, hogy tovább növekedjék a birodalom, és az egyik főrészvényes, a névadó Peugeot család támogatná is ezt.
Míg a Mercedes szemrebbenés nélkül lemásolta az X6-ost, a BMW most némi késéssel a Mercedes CLA megfelelőjét állítja elő, legalábbis erre enged következtetni az újdonság neve.
A Genfi Autószalonon bemutatott Jesko már nem az a fajta Koenigsegg, amiből csak néhány példány készül, mint a cég korábbi modelljeiből. Ám úgy látszik, a svéd sportkocsigyártó így sem tudja kielégíteni az igényeket.
Bár az autógyártók legtöbbször csak a vásárlóikkal törődnek, a Jaguar most olyan tanácsokkal látja el a közönséget, amelyek mindenkinek a hasznára válnak, bármit is vezessen.
Bár hivatalosan nem erősítették meg, lehet abban valami, hogy a brit Autocar már temeti a VW csoport nyolchengeres dízelmotorját.
A Grande America nevű szállítóhajó március 12-én süllyedt el a francia partok mentén, Latin-Amerikába tartó rakományával. Ha ki is emelik, a sós víz mostanra minden járművet tönkretett már, de úgy néz ki, még azokat sem éri kár – némi várakozási időn túl – akik már nem gyártott autókülönlegességet kaptak volna.
Az információ nem csupán pletyka: Olivier Francis, a Fiat marketingigazgatója beszélt az újdonságról, és eléggé meredek dolgokat is mondott.
A kupé harmadik genrációjának bevezetését a legerősebb, W12-es motorral kezdték, de számítani lehetett rá, hogy jön a négyliteres V8-as is, ha már ilyen motor kerül a versenyváltozatba.