Még a General Motors vonta ki az Opel márkát Oroszországból, a Krím-félsziget orosz fennhatóság alá vonása miatt bevezetett gazdasági szankciók, illetve az ezek miatt kialakult autópiaci összeomlás hatására.
Ahogy sejthető volt – eddig is minden fél nagyon lelkesen nyilatkozott az ötletről – új giga-autógyártó jön létre a Peugeot SA és a Fiat Chrysler Automobiles összeolvadásából.
A Factory Five végre megmutatta, hogy mibe is építi a V12-es, 9,5 literes ausztrál Small Block származékot. Az F9R jó formájú sportkocsi lett, de még nem biztos, hogy bele is vágnak a gyártásába.
Új partner csatlakozott a Grenadier terepjáró fejlesztéséhez: az osztrák Magna Steyr, amely a gyártás megtervezését vállalta.
Egy flottakövetéssel foglalkozó cég készített felmérést, nagyjából 6300 elektromos jármű adataiból, amiből kiderült, hogy mennyit veszítenek az átlagos hatótávjukból éves szinten.
A GTS nem a legerősebb Macan változat, – az a Turbo, amelyet a nyár végén mutattak be – de kifejezetten azoknak szánják, akiknek a vezetési élmény is számít, és ez mind a dinamikáján, mind a részletein észrevehető.
Úgy néz ki, a jövő évtől alig lesz, aki 4 méter alatti személyautót kínál Európában. A legtöbb gyártó már bejelentette, hogy elhagyja a legkisebb modellek piacát, de úgy néz ki, azért akad egy fontos kivétel.
A V12-es óriás-limuzint, amelyet elsősorban a kínai állami vezetés legfelső köre használ, még a 2008-as Pekingi Olimpia kapcsán kezdték fejleszteni, így bőven eljött az idő a leváltására.
A végtelenül egyszerű acél létraváz helyét veszi át a könnyű alumínium struktúra, melyet 2020-ban kezdenek használni. A Morgan számára ez hatalmas lépés, hiszen az 1936-os cégalapítás óta ugyanazon elvek alapján építették minden sportkocsijukat.
A Suzuki eddig is kínált hibrid modelleket, de azokba még 12 voltos elektromos alrendszert építettek. Ám most megteszik a következő lépést: az 1,4 literes Boosterjet turbómotorhoz már 48 voltos hibrid rendszert kínálnak majd.
A Reuters híradása szerint két kínai cég hatalmi harca kezd kibontakozni a Mercedes vezetőségén belül. Az állami Beijing Auto (BAIC) állítólag megduplázná jelenlegi részesedését a Daimlerben, hogy a magántulajdonú Geelynél jobb pozícióba kerüljön a vállalaton belül.
Bár Európában a Rapid szedán utódját már nem mutatták be, Oroszországban hiányzott volna a piacról egy belépőmodell, ezért ott a típus felújítása mellett döntöttek.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság december 23-ig tartó közúti akciójában olyan, nem megjelölt rendőrautókkal járják a főváros útjait, melyekbe fedélzeti kamerát is szereltek. Az akciók során klasszikus szabálysértésekre vadásznak, és a felvételeikből készített válogatást nézve az ember könnyen gondolhatja azt, hogy nincs nehéz dolguk.
A Volkswagen első népautónak szánt villanyosa, az ID3 is megkapta a maga hangját. A magyar származású Leslie Mandoki szerezte és így szól:
Pokoli nehéz, esővel és nagy fordulatokkal terhelt hétvégén nyerte meg első világbajnoki (világkupai) címét Michelisz Norbi Malajziában. Talmácsi Gábor 2007-es gyorsasági motoros világbajnoki címe óta ez a magyar motorsport legnagyobb sikere.
Új fejezetéhez érkezett a motorgyártás a szentgotthárdi Opel gyárban, 2020-ban megkezdik a PSA fejlesztésű három hengeres, benzines turbómotor gyártását - közölte a gyár szóvivője az MTI-vel.
Amerikában is lesz VW-s villanyinvázió, de azt nem az Európában "népautónak" szánt ID3-mal indítják. Oda városi terepjáró kell az amerikai részleg vezetője szerint.
Egy USA-átszeléssel igyekszik felhívni magára a figyelmet a Plus.ai szoftvercég. A vállalat fuvarozókat céloz önvezető rendszerével, ami most végigvezetet Kaliforniától Pennsylvaniáig egy kamiont 18 tonnányi rakományával együtt. Állítólag egyetlen emberi beavatkozás nélkül.
Rekordszintre emelkedett a palládium jegyzése pénteken. Év eleje óta már közel hatvan százalékkal drágult a palládium, ami sok egyéb mellett az autókatalizátorok elsődleges fém alapanyaga.
Már eddig is kisebb csoda volt, hogy a csupán 5,3 milliós Norvégia vezette az európai villanyautós eladásokat, de novemberrel ennek vége. Beelőzte őket az óriás, Németország, és nagyon úgy néz ki, hogy ezután már ott is maradt a vezető hely év végéig. És várhatóan még tovább.
Botrányosan leszerepelt a Taycan Turbo a valós használathoz általában nagyon közeli értékeket mérő, így a talán leginkább hitelesnek tartott EPA hatótávtesztjén. Valami viszont gyanús az amerikai hivatal értéke körül.
Balesetet ugyan nem okozott, egy fedélzeti kamerás videó alapján mégis börtönbüntetést kapott egy cseh kamionsofőr a passaui bíróságon ezért az előzésért. (0:42-től)
Lassan egy éve már, hogy megmutatta a Koenigsegg a Bugatti Chiron-verőnek ígért új csúcsmodelljét, a Jeskót. Az 1600 lóerős dögöt, aminek a hangjával még adósak voltak. Mostanáig:
Egy maroknyi horvát villanyautós beszállt a játékba, amiről eddig úgy gondoltuk, a belső-amerikai pickuposok sajátja. Válaszul a sok belső égésű motoros autó által elfoglalt villanytöltőre, szervezetten elfoglaltak és megbénítottak egy benzinkutat Zágrábban.
Korábban még évi 150 ezer autóról beszéltek, most már ennek a többszöröséről, évi félmilliós kapacitásról hallani a Tesla készülő berlini üzemével kapcsolatban. Az építkezés ettől függetlenül könnyen lehet, hogy csúszni fog.