A négynapos munkahét bevezetésével előzné meg a tömeges munkahelyvesztést a német feldolgozóiparban az IG Metall szakszervezet elnöke. Már a legnagyobb autóipari szereplőkkel tárgyalnak az ötletről.
A Hoonigan Project Cars nevű cégnél támadt valakinek az az ötlete, hogy építsenek dízelmotort egy Chevrolet Camaro orrába. Nem is akármilyet: a 6,6 literes Duramax V8-ast választották, ami normális esetben csak nagy pick-upokba kerül.
Tavaly áprilisban történt, hogy egy profi fotós, Jack Schroeder egy Volvo S60-as mellett készített egy fotósorozatot - itt megtekinthetők - Britni Sumida modellről valahol Dél-Kaliforniában, egy virágzó réten.
A Daimler a Volkswagennél ügyesebben intézi saját, szabálytalan dízelmotorokkal kapcsolatos ügyét. Eddig is úgy kommunikáltak róla, hogy a részleteket alig érintették, de időről időre azért nyilvánosságra kerül néhány olyan információ, ami jelzi, hogy azért ez sem lehet jelentéktelen szabálytalanság.
A kísérletet Németországban, a Lausitzring versenypályán végezték, németes alapossággal, három autóval. Az így megtett távolságok között viszonylag kis különbség adódott: 1018, 1024 és 1026 kilométert tett meg a három autó, durván 35 óra alatt.
A PSA nem az egyetlen autógyártó, amely Android alapú fedélzeti rendszerekre vált, de eddig az egyik legnagyobb. Az átálláshoz persze idő kell: a PSA csoport 2023-tól alkalmazza majd az új, alapjaiban szabad forráskódú Android Automotive OS-t.
Erre vonatkozóan már eddig is voltak jelek, ugyanakkor korábban egy olyan pletyka is lábra kapott, amely szerint a japán gyártó is elkészítené saját négyliteres, dupla turbós V8-as motorját. Ám úgy hallani, mégis másfelé indul a fejlesztés: a jelenleg használt ötliteres V8-as szívómotor lehet az utolsó ilyen elrendezésű motor a Toyota, illetve a Lexus kínálatban.
Igaz, hogy egy rövid ideig készült erősebb Challenger, mint a most bemutatott SRT Super Stock, de a Demon óta ez a legnagyobb teljesítményű változat a nagy kupéból: valahol találtak még tíz lóerőt a Hellcat Redeye 6,2 literes kompresszoros V8-asában, így összesen 818 lóerőt lehet a hátsó kerekekre szabadítani egy kövér padlógázzal.
Az egyelőre ismeretlen változat – egyesek szerint a majdani Turbo S – hivatalosan a szériagyártású, négyajtós prémium-szedánok leggyorsabbja lett a Nürburgring Nordscleife teljes változatán, 7:29,81-es idővel.
Hamarosan négyre hízik a 3-as és 4-es sorozat sportváltozatainak száma, legalábbis a BMW M részlegének bejelentése erre utal. Az M3-as szedán, illetve a M4-es kupé és kabrió mellé jön a Touring – ami a BMW-nél a kombi forma neve – amelynek a napokban kezdik a közúti tesztjeit.
Értékes tárgyainkat általában nem könnyű szívvel adjuk oda másoknak, még akkor sem feltétlen, ha egy rokonunkról, vagy közeli barátunkról van szó. Ez az önzéssel egybekötött aggodalom néha nem alaptalan, pláne, ha egy félelmetesen erős Lamborghini Huracan az a bizonyos értékes tárgy, és a kölcsönvevő sem a legmegbízhatóbb személy.
A belső térről készült újabb képek alapján jól látszik, hogy a tervezők minden régi megoldástól megszabadultak: az előző S osztály dupla kijelzős műszerfala helyett a Tesláéra emlékeztető, a teljes középkonzolt helyettesítő érintőképernyő a műszerfal domináns eleme.
Volt egy pillanat, amikor úgy nézett ki, a Lucid lehet a Tesla egyik komoly kihívója. Az Air szedán fejlesztése azonban elég lassan haladt, és most már úgy tűnik, a kész termék nem is a Teslának, inkább a Porschének okozhat fejfájást.
Tökéletesen tiszta működést és villámgyors tempót ígér a Hyperion XP-1 sportkocsi, méghozzá hatótáv-problémák nélkül, elképesztő, futurisztikus csomagolásban.
Szeptember 1-én tartják az Enyaq iV villanyautó premierjét, de úgy néz ki, szükségét érezték még egy kis hírverésnek. Így most az autó külsejéről készült vázlatokat mutattak, amelyeket már a részletek nagy része is látszik.
Túl magas labda volt, le is csapta a rendőrség: kijött egy fedélzeti kamerás gyűjtés szabálytalan kerékpárosokról. Egy kaposvári célzott járőrözés kellett ehhez a pár fogáshoz.
A Bentley olyasmit mutat most be, ami korábban sokáig természetes volt: a Bentaygát W12-es motorral. A típus első alapos felújításakor ugyanis csak a 4 literes V8-as kivitelről esett szó, a tizenkét hengeresről nem.
Az új Audi A3-as kínálat szép lassan teljessé válik, most épp a sportváltozatot mutatták be. Az S3 egyelőre nem csak az Audinál, de a teljes VW csoportnál átveszi a legerősebb kompakt modell szerepét, legalább az RS3-as 2021-re várható bemutatásáig.
A Variety híre szerint James Wan produkciós cége, az Atomic Monster kezdett bele az új film készítésébe. Wan-tól nem idegen az autós akció, egyebek közt ő jegyzi rendezőként a Furious 7-et is. Ugyanakkor a forgatókönyv-író T.J. Fixman korábban a videójáték-iparban tevékenykedett, így elképzelhető, hogy nem ragaszkodik majd mereven a műfaj kliséihez.
A szervezők állítólag szerették volna elkerülni ezt a változatot – ezért is halasztották szeptember közepére a versenyt – hiszen minden évben nagyjából 250 ezer néző látogat el Le Mans-ba, hogy megtekintse a 24 órán át tartó száguldást.
A különös ügy tavaly ősszel kezdődött: akkor a General Motors azzal vádolta meg a Fiat Chryslert, hogy vesztegetéssel torzította a szakszervezetekkel folytatott tárgyalásokat, és nem riadt vissza más gengszter-módszerek használatától sem.
A Ford visszahívása a június 26-a előtt gyártott Kuga plug-in változatokra vonatkozik: ezekkel fordulhat elő, hogy rendeltetésszerű használat esetén is túlhevül az akkumulátorcsomag, ami akár az autó kigyulladásához is vezethet. A hibát állítólag a töltőmodul, illetve a csatlakozó lehetséges sérülése okozza, amely miatt hűtőfolyadék juthat az akkumulátorba, ami pedig rövidzárlatot okozhat.
A Google Earth-öt virtuális városnézésen túl sokan arra használják, hogy különböző furcsaságok után nézelődjenek, ismert, vagy akár ismeretlen helyeken. Egy ilyen fickó áll a MrMBB333 nevezetű YT-csatorna mögött is, amit már több, mint 400 ezren követnek. A magát csak a Föld őrszemeként számontartó videós napi rendszerességgel posztol videókat, azonban egyik múlt heti feltöltése jócskán kilóg a többi közül, ugyanis a megszokott nézőszámának többszörösét hozta. Nem véletlenül, hiszen egy 120 méteres, jégbe burkolt hajót is bemutat.
Már a Touareg V8 TDI bemutatása is meglepetésként hatott tavaly év elején: a négyliteres, 421 lóerős turbódízel-motorral felszerelt modell arculati szempontból már akkor is vállalhatatlannak tűnt. Különösen egy olyan cégtől, amely azóta is euró-milliárdokat költ a dízelbotrány költségeinek fedezésére minden évben. Ennél azonban egy kicsit még különösebb, ahogy most a típusváltozat búcsúztatását is igyekeznek egy limitált kiadással a figyelem középpontjába helyezni.
A Peugeot már korábban létesített egy céget, amelynek az amerikai visszatérés szervezése lenne a dolga. A legfrissebb hírek szerint egyelőre a kereskedőhálózat megszervezésével küzd a PSA North America, így a jelenlegi legoptimistább forgatókönyv szerint 2023 környékén indulhat be az első Peugeot modellek forgalmazása odaát.