Az Audihoz hasonlóan a Porsche is visszatér a hosszú távú versenyzéshez 2023-tól, ami nem meglepő: a viszonylag olcsó LMDh kategóriában egyszerre versenyezhetnek Európa és Észak-Amerika nagy versenyein.
Teljesen függetlenítheti a német autóipart az import lítiumtól az a Felső-Rajna-völgy alatt felfedezett lelőhely, ami kutatók szerint olyan nagy, hogy akár az egész EU iparának elhozhatja a Kánaánt: a függetlenséget a most még leginkább Kína és Ausztrália által kontrollált globális lítiumpiactól.
A Nio márkanévről viszonylag régóta hallani: egyike az évek óta működő kínai villanyautó-gyártóknak, amely jelenleg három típust is gyárt. Az eddig kizárólag Kína számára elérhető márka azonban az idén megnyitja első európai kereskedéseit.
Egy Messerschmitt-Werke nevű vállalkozás éleszti újra az 50-es évek Kabinenroller típusát: kétféle menetkész változatot is kínálnak, az egyiket benzines, a másikat elektromos hajtással.
Bizarr választ adott Fehéroroszország diktatórikus vezetése arra, hogy a Skoda kiállása miatt elvették tőlük az idei jégkorong-világbajnokság rendezési jogát: egyszerűen megtiltották a Skoda Auto termékeinek forgalmazását az országban.
A General Motors nagy összegeket áldozott már eddig is az elektromos átállásra, és most a katonai részleg is készített egy ilyen prototípust.
A korábban Versione Speciale néven emlegetett új csúcs-Ferrari végül a Competizione típusjelzést kapta, illetve hozzá egy A betűt, ha a Targa tetős változatról beszélünk.
A 2,4 méteres Ami nem tűnik ideális haszonjármű-alapnak, de a jobboldali ülés eltávolításával ki tudtak alakítani benne egy egész használható méretű rakodóteret.
A Honda mostanság elég óvatos az újdonságokkal: ahogy korábban a Civicet is megmutatták a közönségnek tanulmányautóként, most egy nagyterű, terepjáró-fazonú hétüléses típust állítottak ki Indonéziában.
A Yaris Cross nem a legszerencsésebb Toyota típus: tavaly a koronavírus-járvány miatt csúszott vagy másfél hónapot a premierje – eredetileg a Genfi Autószalonon tartották volna, ami elmaradt – aztán nyilván a gyártás beindítása is hasonló okokból csúszhatott.
Bizony, annyi! Nyilvánvalóan sokan hasznosabb helyet találhatnának ennek a pénznek másodpercek alatt. Én természetesen egy E46 kupét vennék belőle, de kijön belőle annyi F Astra, hogy az ember győzzön akkora utcát találni, amit teleparkolhat velük. Nem kérdés tehát, hogy az Amalgam 1:8-as méretarányú Ferrari Monza SP1 és SP2 modellje túlmegy egy határon.
A Morand Cars tervei egyelőre elég vázlatosak. Ez a szó szoros értelmében is igaz – kétszemélyes sportkocsijukat egyelőre csak rajzokon mutatták meg – de átvitt értelemben is: az autó egyelőre nem sokkal több egy marék jól csengő műszaki adatnál.
87 éves korában elhunyt az Unser versenyzőcsalád egyik feje, a Pikes Peak-i hegyiverseny rekordere, egyben az indianapolisi 500-as háromszoros győztese, Bobby Unser.
A Fiat Chrysler korábban a Tesla egyik legjobb vásárlója volt: csak 2019 és 2021 között nagyjából 2 milliárd eurót fizetett a kaliforniai villanyautó-gyártónak azért, hogy Európában és Észak-Amerikában segítsen megfelelni a szén-dioxid-kibocsátási, illetve fogyasztási normáknak. Ám Európában valószínűleg már nem lesz szükség efféle segítségre.
Ötféle hajtásképletet kínál az Iveco új nehéz teherautója, amely akár 510 lóerős motorral és nyolckerék-hajtással is elérhető lesz.
A Škoda bemutatta a rég várt új Fabiát, amellyel végleg elköszön a régi PQ padlólemez-családtól: a kisautó új generációja már az MQB platformra épül, akár az Audi A1, a Seat Ibiza vagy a Volkswagen Polo.
Úgy néz ki, Kína megelőzi a világot az önvezető taxiszolgáltatás tekintetében: míg másutt az ilyen önvezető autókat még mindig csak emberi felügyelettel engedik az utakra, Kínában már indul a valóban sofőr nélküli, kereskedelmi önvezető szolgáltatás.
A Sanghajban néhány hete bemutatott Hongqi S9 sportkocsit már az új üzemben tervezik gyártani, az 1400 lóerős hibrid modell azonban állítólag csak az első lépés.
A Genesis márkát 2015-ben alapította a Hyundai, és már szinte mindenütt elérhető a világon, Európa azonban csak most került sorra. A kezdetektől hangsúlyozták, hogy a németeket Európában, azaz lényegében hazai pályán lesz a legnehezebb megszorongatni, de most, a megfelelő kínálattal a háttérben végre megpróbálkoznak vele.
A Stellantison belül is elindul az a fajta erős szabványosítás, amivel az Opelnél már találkozhattunk korábban: a Fiat Chrysler európai márkáinak választékát a szabvány Peugeot alapokra helyezik át.
A 2010-es évek első felében a Volkswagen egyik markáns célja volt, hogy példányszámban is utolérjen, illetve lehagyjon minden más autógyártót. Ez össze is jött, de úgy tűnik, közben el is veszítette a jelentőségét.
A Solid Power a Coloradói Egyetem kutatási eredményei nyomán jött létre, és nem kevesebbet ígér, mint hogy a szilárdtest-akkumulátorokat gépjárművekben való használatra is alkalmassá teszi, méghozzá a nem túl távoli jövőben.
Eddig elsősorban az Audinál folyó fejlesztések eredményeiről lehetett hallani, de úgy néz ki, a Volkswagen haszonjármű-üzletágánál is hozzákezdtek az önvezető autók fejlesztésének.
Luca de Meo szerint az Euro 7 kibocsátási norma érkezésével a benzines modellek ára is elszáll majd, olyannyira, hogy az elektromos modellek is értelmet nyerhetnek.
A Fordnak ugyan vannak saját fejlesztésű elektromos autói, de úgy tűnik, az európai terveik megvalósításához jól jön a külső segítség.