Hírek

2021. május 12., 14:58 Módosítva: 2021.05.19 06:09
868

A spanyol városi utak mintegy 70 százalékán óránkénti 30 kilométeres sebességkorlátozás lépett hatályba kedden.

kj b
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 12., 13:41 Módosítva: 2021.05.19 06:09
4

Nem túlzás azt állítani, hogy a kombi karosszériaforma csak Európában volt képes igazán teret hódítani, különösen a prémium-kategóriában. Itt viszont fontos eladásnövelő: bizonyos típusok esetében népszerűbb is, mint a szedán-variáció.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 12., 11:35 Módosítva: 2021.05.14 06:24
229

A németországi Mahle a dugattyúk és hajtókarok gyártójaként vált ismertté, és bár ma már más területekkel – légkondicionálók és hűtőrendszerek gyártásával – is foglalkoznak, a legtöbb termékük ma is a belsőégésű motorhoz kapcsolódik. Ugyanakkor már belekezdtek egy olyan fejlesztésbe, amely a villanyautó-gyártásban is fontos szereplővé teheti a céget.

mahle villanymotor
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 12., 09:13 Módosítva: 2021.05.17 06:17
93

Valószínűleg az eltérő gyártási helyszínek miatt, de a hosszabbik Tiguan változat felújítását majdnem egy évvel a rövidé után jelentették be.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 12., 06:02 Módosítva: 2021.05.13 13:18
19

A bemutató idején egyetlen EQA változatot mutattak be, méghozzá a legolcsóbbat. A 190 lóerős, fronthajtású EQA 250 azonban csak a kínálat kezdőpontja: érkezik két másik is, 300-as és 350-es típusszámmal.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 11., 17:58 Módosítva: 2021.05.13 06:41
36

Gordon Murray nevét ugyan a Brabham világbajnok Formula 1-es versenyautói, és a McLaren F1 tervezőjeként ismerte meg a világ, de az utóbbi években egyre nagyobb birodalom épül a jó nevű szakember köré.

murray
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 11., 16:25 Módosítva: 2021.05.13 06:41
159

Solterra EV – így hívják a Subaru első tisztán elektromos modelljét. A latin Sol és Terra, azaz Nap és Föld szavakból összeállított névre nyilván nem véletlenül esett a választás: olyasmi kellett, ami jól működik az olyan fontos piacokon, amilyen Észak-Amerika vagy Európa.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 11., 15:05 Módosítva: 2021.05.17 06:17
2046

Az Európai Unió még 2019 őszén fogadta el azt az új direktívát, miszerint 2020 szeptemberétől már hosszabb (nagyjából plusz 80-90 centi) fülkével is fejleszthetnek kamionokat az európai tehergépkocsi-gyártók. Azt viszont már a gyártók dönthetik el, hogy ezt a növekedést a jobb aerodinamikai együttható kialakítására, vagyis a fogyasztás csökkentésére, vagy a fülke meghosszabbításával a sofőrök kényelmének javítására használják fel. 

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 11., 13:54 Módosítva: 2021.05.17 06:17
112

A Nissan ma hozta nyilvánosságra az elmúlt üzleti év eredményeit: a március végén lezárt üzleti év rekordveszteséget hozott a cég számára: 150,65 milliárd jen, azaz kb. 1,38 milliárd dollár üzemi veszteség keletkezett.

All-New Nissan Qashqai - Interior 7-source
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 11., 09:08 Módosítva: 2021.05.13 06:41
179

Az MG eredetileg nem gyártásra szánta a kétüléses elektromos járművet, de úgy tűnik, a Cyberster elegendő érdeklődőt vonzott ahhoz, hogy a szériaváltozat elkészítésére mégis sor kerüljön.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 11., 06:05 Módosítva: 2021.05.13 06:41
110

Az már évek óta nem titok, hogy a Porsche tisztán elektromos típussal tervezi leváltani a Macan típust. Gyári képeket azonban most először láthatunk ezekről, méghozzá a tesztelés fázisából.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 10., 16:06 Módosítva: 2021.05.13 19:08
90

A Volkswagen már megmutatta a felújított Polót, ám a sportos csúcsváltozatot még nem. A GTI-ről most láthatjuk az első gyári vázlatot, amelyen csupán néhány apró eltérés látszik egyértelműen a hétköznapi változatokhoz képest.

pologti sk
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 10., 13:50 Módosítva: 2021.05.11 18:33
291

A Mercedes T osztály bemutatójára számítottunk elsőként, de a csillagos Kangoo előtt még mutatnak egy luxust sugárzó tanulmányautót.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 10., 12:55 Módosítva: 2021.05.13 19:08
432

Hivatalosan május elsejétől él a változás: a Renault Sport a továbbiakban Alpine lesz, így válik teljessé az F1-es csapat névváltásával megkezdett átszervezés.

rs alpine
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 10., 09:20 Módosítva: 2021.05.17 06:17
201

A Toyota még 2018 januárjában mutatta be a GR Super Sport tanulmányt, azzal a céllal, hogy ez legyen a következő Le Mans-i versenyautójuk utcai alapja. Azóta változtak a Le Mans Hypercar kategória szabályai, így nem kell utcai változatot készíteni ahhoz, hogy egy ilyen autóval rajthoz állhassanak a gyártók, de a Toyota állítólag kitart az eredeti elképzelés mellett.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 10., 06:02 Módosítva: 2021.05.11 18:33
41

Már a búcsúszériát is bemutatták, de könnyen lehet, hogy még nem kell végleg temetni a Lotus Elise-t. Úgy hírlik, a Caterham tulajdonosa szeretné megvenni a típus gyártási jogait, szerszámait, melyeket állítólag a Lotus szeretne eladni, így nem látni akadályát, hogy összejöjjön az üzlet.

4
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 9., 12:17 Módosítva: 2021.05.17 06:17
91

Nyilván nem a Földön gurult, hanem a Naphoz közel, az űrben keringett az emberiség új rekordere, a Parker Solar Probe űrszonda, amikor 532 ezer kilométer/órás sebességével a valaha volt leggyorsabb eszközünké lett a napokban. 

af80a4-20170531-nasasun
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 9., 07:24 Módosítva: 2021.05.14 06:24
207
Igaz, hogy a Halálos iramban 8 autóözönös jelenete minimum röhejes, de a nemrég drónról meghekkelt Tesla kapcsán úgy tűnik, van némi valóságalapja.

A kiberbiztonsági iparágban dolgozó két német kutató, Ralf-Philipp Weinmann és Benedikt Schmotzle eredetileg a 2020-as Pwn2Own hekkerverseny keretében végzett feltörési kísérletet Teslákon, sikerrel. Ilyen versenyeket szoktak hirdetni a gyártók, hogy a becsületes hekkerek még a rosszindulatú kollégáik előtt fedezzék fel és jelentsék az adott rendszer esetleges gyengeségeit.

tsladrn.png
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 8., 10:49 Módosítva: 2021.05.13 06:52
619

Nehéz kiharapni egy szeletet abból a tortából, ami mellett mindenkinél régebben áll a német prémiumtrió, de a Genesis most tesz egy próbát. A Hyundai még 2015-ben alapította a magasabbra pozicionált márkát, ami mostanra olyan modelleket mutat fel, amik versenybe szállhatnak a Q7-es Audival, a 3-as BMW-vel vagy éppen a Mercedes E osztállyal.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 8., 07:06 Módosítva: 2021.05.13 06:52
85

A Bristol a 2011-es csődeljárás óta nem igazán tért magához, legutóbb, tavaly tavasszal pedig már felszámolási eljárás indult a cég ellen. Onnan halászta ki a márkanevet, a jogokat és még ki tudja, mi mindent Jason Wharton, akinek állítólag elég komoly tervei vannak a céggel.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 7., 16:58 Módosítva: 2021.05.13 06:52
304

Magát a gumit egyelőre nem lehet kiváltani újrahasznosított műanyaggal, viszont a gumiabroncs vázában fel tudják használni azokat az erős műanyagszálakat, amelyeket különféle műanyaghulladékokból állítanak elő.

tyre threads
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 7., 15:51 Módosítva: 2021.05.11 18:33
27

A Renault-hoz hasonlóan a Nissannak is volt 1,54%-nyi Daimler részvénye, amit még a két cégcsoport szövetségkötése kapcsán szereztek. És most a Renault-hoz hasonlóan a Nissan is túlad ezeken a papírokon: az 1,15 milliárd eurós vételárnak bőven lesz helye a veszteséges japán gyártónál.

4
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 7., 13:18 Módosítva: 2021.05.11 18:33
34

Az Audihoz hasonlóan a Porsche is visszatér a hosszú távú versenyzéshez 2023-tól, ami nem meglepő: a viszonylag olcsó LMDh kategóriában egyszerre versenyezhetnek Európa és Észak-Amerika nagy versenyein.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 7., 10:05 Módosítva: 2021.05.11 08:39
3264

Teljesen függetlenítheti a német autóipart az import lítiumtól az a Felső-Rajna-völgy alatt felfedezett lelőhely, ami kutatók szerint olyan nagy, hogy akár az egész EU iparának elhozhatja a Kánaánt: a függetlenséget a most még leginkább Kína és Ausztrália által kontrollált globális lítiumpiactól.

bte
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 7., 09:23 Módosítva: 2021.05.10 06:14
156

A Nio márkanévről viszonylag régóta hallani: egyike az évek óta működő kínai villanyautó-gyártóknak, amely jelenleg három típust is gyárt. Az eddig kizárólag Kína számára elérhető márka azonban az idén megnyitja első európai kereskedéseit.

Távolról sincs vége, olvasson még