A spanyol városi utak mintegy 70 százalékán óránkénti 30 kilométeres sebességkorlátozás lépett hatályba kedden.
Nem túlzás azt állítani, hogy a kombi karosszériaforma csak Európában volt képes igazán teret hódítani, különösen a prémium-kategóriában. Itt viszont fontos eladásnövelő: bizonyos típusok esetében népszerűbb is, mint a szedán-variáció.
A németországi Mahle a dugattyúk és hajtókarok gyártójaként vált ismertté, és bár ma már más területekkel – légkondicionálók és hűtőrendszerek gyártásával – is foglalkoznak, a legtöbb termékük ma is a belsőégésű motorhoz kapcsolódik. Ugyanakkor már belekezdtek egy olyan fejlesztésbe, amely a villanyautó-gyártásban is fontos szereplővé teheti a céget.
Valószínűleg az eltérő gyártási helyszínek miatt, de a hosszabbik Tiguan változat felújítását majdnem egy évvel a rövidé után jelentették be.
A bemutató idején egyetlen EQA változatot mutattak be, méghozzá a legolcsóbbat. A 190 lóerős, fronthajtású EQA 250 azonban csak a kínálat kezdőpontja: érkezik két másik is, 300-as és 350-es típusszámmal.
Gordon Murray nevét ugyan a Brabham világbajnok Formula 1-es versenyautói, és a McLaren F1 tervezőjeként ismerte meg a világ, de az utóbbi években egyre nagyobb birodalom épül a jó nevű szakember köré.
Solterra EV – így hívják a Subaru első tisztán elektromos modelljét. A latin Sol és Terra, azaz Nap és Föld szavakból összeállított névre nyilván nem véletlenül esett a választás: olyasmi kellett, ami jól működik az olyan fontos piacokon, amilyen Észak-Amerika vagy Európa.
Az Európai Unió még 2019 őszén fogadta el azt az új direktívát, miszerint 2020 szeptemberétől már hosszabb (nagyjából plusz 80-90 centi) fülkével is fejleszthetnek kamionokat az európai tehergépkocsi-gyártók. Azt viszont már a gyártók dönthetik el, hogy ezt a növekedést a jobb aerodinamikai együttható kialakítására, vagyis a fogyasztás csökkentésére, vagy a fülke meghosszabbításával a sofőrök kényelmének javítására használják fel.
A Nissan ma hozta nyilvánosságra az elmúlt üzleti év eredményeit: a március végén lezárt üzleti év rekordveszteséget hozott a cég számára: 150,65 milliárd jen, azaz kb. 1,38 milliárd dollár üzemi veszteség keletkezett.
Az MG eredetileg nem gyártásra szánta a kétüléses elektromos járművet, de úgy tűnik, a Cyberster elegendő érdeklődőt vonzott ahhoz, hogy a szériaváltozat elkészítésére mégis sor kerüljön.
Az már évek óta nem titok, hogy a Porsche tisztán elektromos típussal tervezi leváltani a Macan típust. Gyári képeket azonban most először láthatunk ezekről, méghozzá a tesztelés fázisából.
A Volkswagen már megmutatta a felújított Polót, ám a sportos csúcsváltozatot még nem. A GTI-ről most láthatjuk az első gyári vázlatot, amelyen csupán néhány apró eltérés látszik egyértelműen a hétköznapi változatokhoz képest.
A Mercedes T osztály bemutatójára számítottunk elsőként, de a csillagos Kangoo előtt még mutatnak egy luxust sugárzó tanulmányautót.
Hivatalosan május elsejétől él a változás: a Renault Sport a továbbiakban Alpine lesz, így válik teljessé az F1-es csapat névváltásával megkezdett átszervezés.
A Toyota még 2018 januárjában mutatta be a GR Super Sport tanulmányt, azzal a céllal, hogy ez legyen a következő Le Mans-i versenyautójuk utcai alapja. Azóta változtak a Le Mans Hypercar kategória szabályai, így nem kell utcai változatot készíteni ahhoz, hogy egy ilyen autóval rajthoz állhassanak a gyártók, de a Toyota állítólag kitart az eredeti elképzelés mellett.
Már a búcsúszériát is bemutatták, de könnyen lehet, hogy még nem kell végleg temetni a Lotus Elise-t. Úgy hírlik, a Caterham tulajdonosa szeretné megvenni a típus gyártási jogait, szerszámait, melyeket állítólag a Lotus szeretne eladni, így nem látni akadályát, hogy összejöjjön az üzlet.
Nyilván nem a Földön gurult, hanem a Naphoz közel, az űrben keringett az emberiség új rekordere, a Parker Solar Probe űrszonda, amikor 532 ezer kilométer/órás sebességével a valaha volt leggyorsabb eszközünké lett a napokban.
A kiberbiztonsági iparágban dolgozó két német kutató, Ralf-Philipp Weinmann és Benedikt Schmotzle eredetileg a 2020-as Pwn2Own hekkerverseny keretében végzett feltörési kísérletet Teslákon, sikerrel. Ilyen versenyeket szoktak hirdetni a gyártók, hogy a becsületes hekkerek még a rosszindulatú kollégáik előtt fedezzék fel és jelentsék az adott rendszer esetleges gyengeségeit.
Nehéz kiharapni egy szeletet abból a tortából, ami mellett mindenkinél régebben áll a német prémiumtrió, de a Genesis most tesz egy próbát. A Hyundai még 2015-ben alapította a magasabbra pozicionált márkát, ami mostanra olyan modelleket mutat fel, amik versenybe szállhatnak a Q7-es Audival, a 3-as BMW-vel vagy éppen a Mercedes E osztállyal.
A Bristol a 2011-es csődeljárás óta nem igazán tért magához, legutóbb, tavaly tavasszal pedig már felszámolási eljárás indult a cég ellen. Onnan halászta ki a márkanevet, a jogokat és még ki tudja, mi mindent Jason Wharton, akinek állítólag elég komoly tervei vannak a céggel.
Magát a gumit egyelőre nem lehet kiváltani újrahasznosított műanyaggal, viszont a gumiabroncs vázában fel tudják használni azokat az erős műanyagszálakat, amelyeket különféle műanyaghulladékokból állítanak elő.
A Renault-hoz hasonlóan a Nissannak is volt 1,54%-nyi Daimler részvénye, amit még a két cégcsoport szövetségkötése kapcsán szereztek. És most a Renault-hoz hasonlóan a Nissan is túlad ezeken a papírokon: az 1,15 milliárd eurós vételárnak bőven lesz helye a veszteséges japán gyártónál.
Az Audihoz hasonlóan a Porsche is visszatér a hosszú távú versenyzéshez 2023-tól, ami nem meglepő: a viszonylag olcsó LMDh kategóriában egyszerre versenyezhetnek Európa és Észak-Amerika nagy versenyein.
Teljesen függetlenítheti a német autóipart az import lítiumtól az a Felső-Rajna-völgy alatt felfedezett lelőhely, ami kutatók szerint olyan nagy, hogy akár az egész EU iparának elhozhatja a Kánaánt: a függetlenséget a most még leginkább Kína és Ausztrália által kontrollált globális lítiumpiactól.
A Nio márkanévről viszonylag régóta hallani: egyike az évek óta működő kínai villanyautó-gyártóknak, amely jelenleg három típust is gyárt. Az eddig kizárólag Kína számára elérhető márka azonban az idén megnyitja első európai kereskedéseit.