Már majdnem két éve tudjuk, hogy előbb-utóbb le fogják állítani a négyajtós Passat gyártását Európában, a márkacsoporton belül pedig valószínűleg a Skoda Superb fogja átvenni a belső égésű motorral szerelt szedán szerepét. Későbbre tervezték a leállítást, de úgy tűnik, nem volt érdemes megvárni vele az eredetileg kitűzött 2023-at. Érdekesség, hogy a közvetlen vetélytársnak számító Ford Mondeo gyártását idén márciusban függesztik fel.
A japán belpiacos modellek a nyugati szemnek sok esetben túlzóak, nehezen befogadhatók, de a Honda letisztult, modern formát rajzolt a Step WGN nevű egyterűjének. Közrejátszhatott a Honda e villanyautó dizájnjának szinte osztatlan sikere, és - bár ezt csak én teszem hozzá - a Hyundai is hasonló elvek mentén, bár a Hondánál valamivel merészebben rajzolta meg az egyterűjét, a Stariát.
A Ford amerikai kínálatának egyetlen megmaradt klasszikus személyautója, a Mustang szomorú évet zárt tavaly: több mint fél évszados története során 2021-ben fogyott belőle a legkevesebb, közben pedig még a vetélytárs Dodge Challenger is legyőzte.
A Toyota bejelentette, hogy 2022 januárjától új programot indít, aminek a keretein belül már megvásárolt autókba kerülhetnek extrák utólag. A szolgáltatás neve Kinto Factory lesz.
Január 6-án tartottak közúti rutinellenőrzést a rendőrök Miskolcon. A szúrópróbaszerű ellenőrzés során megállítottak egy autóst, akinél szinte semmi nem stimmelt. Egyrészt a jogosítványát bő egy éve bevonták és a járművezetéstől is eltiltották a sofőrt.
Gordon Murray szupersportkocsija, a T.50 talán az elmúlt évek legizgalmasabb sportautó-projektje, de a végtermék a maga 2,36 millió fontos árával és a százhuszonöt legyártani tervezett autóval szinte teljesen elérhetetlen.
Ahhoz képest, hogy a Toyota a BMW-vel készíttette el a Supra jelenlegi generációját, meglepő, hogy most egy hasonló jellegű sportkocsit készülnek bemutatni Japánban, aminek láthatóan nincs köze a Suprához.
Tavaly év végén jelentette be a kormány, hogy a költségvetési hiányt szeretnék csökkenti 5,9%-ról 4,9%-ra. Ez a különbség számszerűsítve mintegy 755 milliárd forint. Minden részlet nem derült, az azonban igen, hogy a költségcsökkentés érintette az Innovációs és Technológiai Minisztériumot és a hozzá tartozó HUMDA Zrt.-t is.
A két nagyvállalat a CES-en jelentette be, hogy több területen is együttműködnek a közeljövőben.
A Dél-koreai Doosan a világ egyik legnagyobb építőgépgyártó vállalata, amely 2018 óta a Bobcat márka tulajdonosa is. Az óriásvállalat, már több elektromos meghajtású munkagépet bemutatott az elmúlt években, a fura mutatványokra is képes Bobcat sem maradhatott ki a sorból. Az új, villanyos Bobcat T7X rakodógép kifejlesztésének célja nem is annyira ördögtől való, mint az első olvasatra tűnik. A kisgépet olyan munkaterületekre ajánlja a gyártó, amelyek belső terekben, vagy olyan helyszíneken vannak, ahol elvárható az alacsony zajszennyezés.
Váratlanul eltűnik a Citroën, Opel és Peugeot márkáknál egy teljes járműfajta: a furgonokból kialakított, dízel- és benzinmotoros személyszállító járművek forgalmazása megszűnik, méghozzá mindenféle méretben.
Japánban létezik egy kicsit faramuci, ám rendkívül népszerű járműkategória: ezek a kei-carok. A kategória létét leginkább a túlzsúfolt városokban rendelkezésre álló kevés hellyel szokták indokolni. A jelenleg is érvényes, 1998-as szabályozás szerint ezek a járművek maximum 660 köbcentisek és maximum 64 lóerősek lehetnek, míg a térbeli kiterjedésük nem haladhatja meg a 340x148x200 centimétert. Tovább nem is részletezném, született egy remek, nagyon részletes írásunk a témában.
Már eddig is elég sokat elárultak a Transporter sorozat korai tagjait felidéző új, elektromos típusról, de a teljes bemutatót csak az idén tartják meg.
A Chevrolet legnagyobb központi újdonsága, amelyet a CES-re készítettek, a Silverado elektromos változata, de két másik villamos hajtású típust is lelepleztek, amelyeket szintén gyártásra szánnak.
Régóta elterjedt megoldás az e-ink, vagy e-papír néven is ismert kijelzőfólia – ezzel vonta be kísérleti autóját a BMW.
Bár nem tudni, hogy mikor lesz valami az új török autómárka, a TOGG világhódító terveiből, időről időre villantanak valamit.
Detroit évtizedek óta alvázas terepjárókból és pickupokból él, nem csoda, hogy a Ford után, amely tavaly mutatta be az F-150 elektromos változatát, a Chevrolet is a platós óriás, a Silverado elektromos kivitelével tervezi megkezdeni a villanyautó-tömeggyártást.
A Villanyautósok szúrta ki, hogy Pécsett változtak a parkolási szabályok: már csak tisztán elektromos autóval lehet majd ingyen parkolni, amelyet előzetesen regisztráltak is.
A Fiat irányítása alatt teljesen elsorvasztott Chrysler márka, amely mostanra csupán két típust kínál, egy friss tanulmányautót állított ki az idei CES-en, ami reményt adhat, hogy újból lesznek korszerű Chryslerek.
Két éve egyértelműen a CES legnagyobb meglepetése volt, hogy a Sony kiállított egy saját márkás elektromos autót. A Vision-S Tesla-fazonú ötajtós jármű volt, elég semleges formatervvel, a 02 nevű második modell pedig hétüléses, nagy SUV, de ugyanabban a használt szappan stílusban.
Január elsején ismét elrajtolt a Dakar rali, a helyszín a tavalyi szezonhoz hasonlóan Szaúd-Arábia. Egyelőre az első néhány szakaszon van túl a mezőny, de már most akadt esemény bőven.
Ez a harmadik BMW iX változat, egyben a legerősebb. Nem mérhető a Tesla ezer lóerős szörnyetegeihez, de azért ez is bőven belefér a feleslegesen erős villanyautók mezőnyébe.
A gyártó megpróbálta diszkréten csak a tulajdonosokkal tudatni, hogy ne használják az autóikat, ha lehetséges, de a német Bild kezébe jutott a levél.
Márciusban az 56 éves, skót származású Jim Rowan veszi át a Volvo vezérigazgatói posztját Hakan Samuelssontól, aki visszavonul az operatív pozícióktól, és a Polestar elnökeként folytatja.
A Ford évi 40 ezer F-150 Lightning legyártását tervezte, amikor tavaly bemutatták a típust, ám az érdeklődők hatalmas mennyisége miatt már másodszor emelik meg a tervezett példányszámot.