Az alacsony felbontású fotó alapján azt sem könnyű megállapítani, hogy életnagyságú autó szerepel-e rajta, vagy makett. Az azért valószínű, hogy ha ez lenne az új Pagani szuperautó, néhányan csalódottak lennének.
Az elmúlt évek bebizonyították, hogy a szoftverfejlesztés az autóiparban is egyre lényegesebb szerepet játszik, ennek egyik jele, hogy a nagyobb autógyártók már ezen a területen is a kezükbe vennék az irányítást. A Nikkei híre szerint a Toyota is saját rendszert fejleszt, amelyet más gyártók számára is elérhetővé tennének.
Az utóbbi évtized az ismeretlen villanyautómárkák feltűnésével és eltűnésével telt – ezek után nem egyszerű megugrani egy ilyen újdonsággal a közönség ingerküszöbét. Az Indigo nevű vállalkozás mégis ezzel próbálkozik, méghozzá egy elég szokatlan típussal, amelyből rögtön két változatot is mutattak.
Az idei CES-re szánt, de végül az újabb járványhullám miatt az interneten bemutatott tanulmányautó teljes neve Vision EQXX, és egyértelműen azt mutatja, hogy merre fejlődhet tovább a Mercedes villanyautó-kínálata.
A nagyszabású ötlet lényege, amint az új NX-en már bevezettek, hogy az autó hátuljára nem tesznek jelvényt, helyette szépen széthúzott LEXUS felirat egyértelműsíti az autó hovatartozását.
Idén márciusban lép hatályba Franciaországban az a jogszabály, amelyarra kötelezi majd az autógyárakat, hogy a reklámjaikban a tisztább közlekedési módokat is megemlítsék.
Újabb szupersportkocsit készül bemutatni a Koenigsegg, legalábbis erre utal újévi Facebook-bejegyzésük, amelyben az alábbi kép is helyet kapott.
A Peugeot az 508-as leváltásakor, 2018-ban még kitartott a hagyományos szedán- és kombiforma mellett, de úgy hallani, a közös anyacég, a Stellantis az Opel Insignia esetében más utat választhat.
A Smart márka teljes átalakításának részeként az eddig ismert kínálatot lassan leépítik. Ebben a folyamatban tesznek újabb lépést: az ötajtós, négyszemélyes Forfour modell gyártása is leállt.
Pénteken a kínai Pénzügyminisztérium honlapján tették közzé a hírt, hogy 2022-ben 30 százalékkal csökkentik az alternatív energiával működő járművekre érvényes (pl. villanyautók) támogatását, év végére pedig teljesen meg fogják szüntetni - írja a Nikkei Asia japán híroldal.
Az insideevs.com tett közzé egy tanulmányt, amely szerint a haszonjárművek - főleg a buszok, a kamionok és a hulladékszállítók - a munkaidejük egy jelentős részét álló helyzetben járó motorral töltik, a cikk szerint az így elpocsékolt üzemanyagot és az emissziót elektromos hajtás esetén meg lehetne spórolni.
A Toyotának szinte mindenkit sikerült megszólítani a Yarisszal: 21 évvel az első generáció győzelme után a negyedik is megnyerte az európai Év autója díjat, az eladásai is jól alakulnak, a GR változatot pedig az autórajongók/újságírók magasztalják az égig. Bár a Corolla is jól fogy, valódi sportváltozat eddig még nem készült belőle, de nem kell félni, a japánok már jóideje megkezdték a beetetést: lesz Corolla GR.
Mindenhol máshogy ünneplik az újévet, Magyarországon leginkább háromkettőegy, lencse és pezsgőzés van, meg úgy általában berúgás. Franciaországban viszont sokan radikálisabb módon búcsúztatják az óévet.
Idén ünnepli fennállása hetvenötödik évfordulóját a Ferrari, legalábbis ami a sportkocsigyártást illeti, hiszen versenyautókat már jóval régebb óta készítettek, a Scuderia Ferrari is idősebb, Enzo Ferrari 1929-ben alapította. Na, de vissza a Ferrarihoz mint márkához: 1947-ben készítették az első közúti sportkocsit. A második világháború után nem azt az utat választották, mint mások, nem a lehető legkisebb ráfordítással akartak járművet gyártani, hanem álmokat akartak megvalósítani.
Igen hányatott sorsa volt a Spykernek az utóbbi évtizedben. A 2010-es évek elején a Saabbal együtt jutottak csődbe, 2020-ban aztán úgy tűnt, jöhet a feltámadás. Orosz befektetők érkeztek a holland márkához, de 2021 januárjában újra csődöt jelentettek, és úgy festett, az újjáéledésből nem lesz semmi.
Minden bizonnyal a 2021-es év legfurcsább járműlopását hozta a karácsonyi időszak. A kanadai Trentonban négy tolvaj lovasított meg két kamiont, méghozzá nem is üresen: mintegy negyven tonna vajat sikerült eltulajdonítaniuk. Ha ezt huszonöt dekás csomagokban akarnánk kifejezni, akkor 160 ezret kellene belőle hazavinni.
Amerikában sokkal szabadabban kezelik az ajánlott fogyasztói árakat (MSRP), mint nálunk, ezért sok kereskedő elképesztő felárakat mer kérni egy-egy ritkább modellért. A csiphiány és a pandémia miatt azonban kezd abszurdba fordulni a helyzet.
A Mazda MX-30 elektromos hajtáslánca már a bemutatás pillanatában sem érződött világverőnek, és azóta is sok kritika érte az autót, egyebek mellett a szerény hatótáv miatt. WLTP-ciklus szerint nagyjából 200 kilométert megy egy töltéssel, de a szigorúbb, Észak-Amerikában használatos EPA-mérés csak 100 mérföldet, azaz úgy 160 kilométert mond.
Több mint 475 ezer autót hív vissza a Tesla az Egyesült Államokban, köztük Model 3-akat és Model S-eket. A tengerentúli közlekedési hatóság, az NHTSA beszámolója szerint az érintett járművek hátsó csomagtérajtajának nyitása és zárása károsíthatja az egyik kamera kábelezését, ezzel kiiktathatja a tolatókamerát.
Jövő héten, január 5-től 8-ig tartják a CES-t (Consumer Electronic Show), vagyis a világ legjelentősebb szórakoztató elektronikai szakkiállítását Las Vegasban. Az utóbbi években ez már az autóipari szereplők számára is igen fontos rendezvénnyé vált, részben persze azért, mert a járműgyártásban is egyre komolyabb szerepet kapnak a különféle eszközök, kütyük. A koronavírus azonban a CES kiállítóit is elbizonytalanítja.
Újabb lehetetlen ígérettel kavarta fel az év vége csöndes állóvizét Elon Musk. A Tesla-vezértől egy interjúban kérdezték meg, mikorra érhetik el a négyes szintű önvezetést a cég autói, ő pedig a tőle megszokott szerénytelenséggel csak annyit válaszolt: nagy valószínűséggel már jövőre.
Életének hetvenharmadik évében elhunyt Karel Loprais. A csehek legendás versenyzőjének neve szinte egybeforrt a Dakar-ralival, a világ egyik leghíresebb megmérettetését hatszor nyerte meg a kamionok kategóriájában, mindannyiszor Tatrával.
184 darab Ford Mustang Mach-E-vel bővíti jelenleg is mintegy 30 ezres flottáját flottáját New York városa. A villanyautókkal sokfelé találkozhatnak majd a helyiek, mert többek közt a rendőrség, a helyi seriffhivatal, a tisztifőorvosi iroda, de még a parkfenntartási osztály is részesül az új beszerzésből.
A koronavírus-járvány ideje alatt a lejáró okmányok, sőt a műszaki vizsga esetében is könnyítéseket vezetett be a kormány. A személyes találkozások számának csökkentése érdekében ugyanis rendeletben rögzítették, hogy a veszélyhelyzet megszűnését követő hatvan napig érvényesek maradnak az okmányok, valamint használhatók az egyébként lejárt műszakis járművek. Korábban itt írtunk arról, hova vezethet, ha tömegesen használják ki a lehetőséget.
Három új modell bevezetését tervezi a következő néhány évben a Polestar, és egy ideje már az sem titok, hogy ezek a 3, 4 és 5 nevet viselik majd. Ezek közül, ahogy korábban kiderült, a Polestar 3 egy teljesítményorientált elektromos SUV lesz, míg a Polestar 5 egy szintén villanyhajtású nagy túrakocsi. Most a 4-esről osztott meg pár részletet a cégvezető.