Kínában várhatóan jövőre is csökken az új autók eladása, és ezzel már a harmadik egymást követő évben eshet vissza az értékesítés.
Nem csak az autóipar környezetterhelése lesz új szinteken kezelve a következő évtizedben, a tengeri hajózás is lényegesen szigorúbban szabályzott időszakba lép az évfordulóval. A légkörnek ez jó hír, a gázolajat és kerozint használóknak talán kevésbé.
Nem az autóipart alapjaiban megrengető fejlemény, de a tipográfiára érzékenyeknek érdekes lehet a hír: bármikor debütálhat a Kia vadiúj logója. A jelenlegi már 25 éve húzza, ez lehet itt az utóda.
A délutáni forgalomban, épp egy járőrautó előtt kezdett gyorsulási versenybe két autós Pécsett. Kár volt, fejenként 300 ezer forint pénzbírság járt érte.
Nem igazán jött be a Share Now néven futó közös projekt, bár egyelőre úgy tűnik, Budapesten még maradnak.
Legalábbis erre utaló jeleket találtak egyes Model 3-tulajdonosok az autó fedélzeti rendszerében.
Szokatlan kijelentést tett a Mini amerikai alelnöke, de ha jobban a színfalak mögé nézünk, várható volt, hogy rövid úton erre az álláspontra jutnak.
Úgy hírlik, az Opelnél sem küzdenek tovább a zsugorodó szedán piacon és az Insigniából is valami terepjárószerűség lehet.
A szupersportautó-gyártók között talán a McLaren mutatta fel a legnagyobb fejlődést az elmúlt évtizedben (már körülbelül évi 5000 autót gyártanak), így adná magát, hogy ők is belépjenek a villanyautó vagy az SUV szegmensbe. Erre azonban jó darabig nem látnak esélyt a gyártónál.
A Volkswagen első önálló villanyautóját a szeptemberi Frankfurti Autószalonon leplezték le, akkor a gyártó azt ígérte, hogy az első darabokat 2020 közepe körül vehetik át a vásárlók. A Volkswagen akkor a gyártás felfuttatásával magyarázta a viszonylag távoli időpontot, most viszont úgy hírlik, hogy egy másik probléma is közrejátszhat az ID.3 csúszásában.
Az elmúlt évek sorozatos rekorddöntögetésről szóltak a Volkswagen-csoport sportautó márkájánál, de a jelek szerint ez a jövőben változni fog.
A szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt eddig is sejtettük, hogy előbb vagy utóbb, de komoly változásra kényszerülnek majd az autógyártók. A hírek szerint a Mercedes sportos modelljeinél radikális lépés sem kizárt.
A VW az egyik utolsó cég, amely még kitart a teljes egyterű-kínálat mellett: hiába csökkentek az eladások, a Golf Sportsvan, a Touran és a Sharan révén három modellt is a kínálatban tartanak. Ám úgy néz ki, a csökkenő eladások miatt ez már nem lesz így sokáig.
A megszokott megközelítés az, hogy egy autóban legalább három-négy ülőhelyet alakítanak ki, ha a helykínálat megengedi. Nos, a BMW tanulmánya eltér ettől a szokástól. Az alapja egy mezei i3s villanyautó, amelybe azonban legfeljebb ketten foglalhatnak helyet.
Korábban, még a kémfotók kapcsán azt pletykálták, hogy 2021-ig vár a VW haszonjármű-részlege az új áruszállító modell bemutatásával, de mégsem így lesz.
Az Automobilwoche nevű német lap által idézett szakértő véleménye szerint a Tesla Cybertruck komoly módosítások után kerülhetne csak forgalomba, ha a biztonság bármilyen is szempont.
Egy olyan sajtóanyagban bukkant fel az első egyértelmű utalás az új motorra, amelyben a Gazoo Racing jövő évi részvételét taglalják a Nürburgring-i 24 órás versenyen.
Zsúfolt éve lesz a Volkswagennek, ha minden a tervek szerint halad, bár az újdonságok közt nyilván akadnak felújított, de már ismert modellváltozatok, illetve lokális piacokra szánt autók is. A 34 újdonság így is elég nagy ígéret, és biztosan lesz köztük jó néhány valódi világpremier.
A villanymotorosra átépített, méregdrága Corvette jelenleg a leggyorsabb utcai elektromos autónak számít, és már most is a saját rekordján javított.
A svéd teherautó-gyártó, a Volvo Group megválik egyik leányvállalatától. Az UD Trucks, amely korábban a Nissan Diesel néven működött, legnagyobb riválisa, az Isuzu kezébe kerül, viszont ezzel együtt stratégiai együttműködés kezdődik az Isuzu és a Volvo között.
Az Augmented Driving Concept nevű szerzet az autóvezetés új típusú élményét hivatott bevezetni, ahol csak akkor nyúlunk bele a vezetésbe, ha valamelyest eltérnénk az előre megtervezett útvonaltól, ám ezt bármikor megtehetjük.
A Bowler név felénk nem túl ismert, a legtöbbet Palik László dakari balesete kapcsán lehetett róla hallani. Pedig a brit cég nagyon gyors off-road versenyautókat épít Land Rover Defender alapokon, a gyáriakkal szoros együttműködésben.
Új értékelési rendszer jön az EuroNCAP-nál, és úgy néz ki, sok gyártó szerette volna még ennek bevezetése előtt leteszteltetni a típusait – alighanem ennek köszönhető, hogy december folyamán már a második nagy tesztcsokor eredményeit hozzák nyilvánosságra.
Azt a furcsa húzást láthatjuk most a BMW-től, hogy úgy ígér valamit, hogy rögtön meg is kérdőjelezi a saját ígéretét. Legalábbis így fest az, amit az iX3 adataival művelnek.
Még a General Motors vonta ki az Opel márkát Oroszországból, a Krím-félsziget orosz fennhatóság alá vonása miatt bevezetett gazdasági szankciók, illetve az ezek miatt kialakult autópiaci összeomlás hatására.