400 millió eurót (120 milliárd forint) fordít müncheni kutatóbázisa fejlesztésére a BMW. A projekt 2019-ben fejeződhet be, általa mintegy ötezer új munkahely jöhet létre – jelentette a vállalat vezetése pénteken.
Külsős kollégánk, Kristóf botlott bele ebbe az álcázott szabadidő-autóba tegnap. Egy kicsit tanácstalanul küldte be a szerkesztőségi levelezőlistára, ami nem csoda: mostanság boldog-boldogtalan ilyen fazonú autókat fejleszt, és itt tényleg nem spóroltak az álcázással.
Knight-Rider feketében, cápaorral, LED-lámpákkal és nyitható tetővel egész más karakter a Toyota GT86, mint amit a boltban kapni. Ez itt a Gazoo Racing átirata, amelyet a Tokiói Autószalonra készített a japán gyártó házi tunincége, méghozzá hibrid hajtással.
„Játékautó. Más nem lehet. Valami hülye egy rossz pillanatában mindenféle más autókból vagdalta. De az nem lehet, mindenféle szögből lefényképezték. Ez tényleg van! Jesszus!” - ez itt a hírszerkesztő fejében lejátszódott pánireakció a TJ Cruiser első képei láttán. Igazából mostanáig sem sikerült teljesen kihevernem a sokkot, de azért megpróbálnám összeszedni a lényeget.
Talán nem túlzás azt állítani, hogy a Mitsubishivel indult a máig tartó villanyautó-hisztéria, ám a japán gyártó az i-MIEV (Citroën C-Zero, Peugeot i0n) óta nem mutatott mást ezen a fronton. Most viszont egy tisztán elektromos tanulmányt állítanak ki a Tokyo Motor Show-n, e-Evolution néven, ami elég egyértelmű utalás a legendás Lancer Evo sportszedánokra.
A Koenigsegg Agera RS gyengébb ugyan a Bugatti Chironnál, de a gyorsulás és fékezés esetében sokat számít a kisebb tömeg is. A svéd sportkocsi így elég komoly előnnyel szárnyalta túl Juan Pablo Montoya és a Bugatti eredményét.
A Renault is az aktuális trendeket követi 2022-ig tartó, Drive to the Future elnevezésű tervében: a kínálatban sokkal több lesz a villanyautó, sokkal kevesebb a dízelmotoros modell, és megjelenhetnek az első önvezetésre is képes modellek. Teljes technológiaváltásra azonban nem készülnek a francia gyártónál sem.
A cél természetesen a nyereség növelése: a Fordnál a jövőben azokra a típusokra koncentrálnak majd, amelyektől nagy profitot várhatnak, és úgy néz ki, ezek most nem a személyautók.
Kívülről általában szép, egységes vállalatnak tűnik a Volkswagen csoport, de most kivillannak a belső konfliktusok. A Reuters híre szerint a Volkswagen azzal próbálhatja megnyugtatni a német szakszervezeteket, hogy visszafogja a Škoda megállíthatatlannak tűnő növekedését.
A Velar természetesen kipróbált alapokra épül. A Jaguar-Land Rover alumínium platformjára épül a cégcsoport minden nagyobb modellje, így nem nagy csoda, hogy a törésteszteken jól szerepelt a típus. Apróbb hiányosságok akadnak, de így is kényelmesen meg lett az öt csillag, legalább részben a gazdag alapfelszereltségnek köszönhetően.
A házibarkács megoldások nem csak nálunk fordulnak elő, sőt, ennél az amerikai karosszéria-pótlási próbálkozáshoz hasonlót itthon sem igen látni. Lehet, hogy az elképesztő Tesla alkatrész-árak állnak a háttérben?
A Century sokákig az állandóságot képviselte a Toyota kínálatában: 1967 és 1997 között minimális változtatásokkal készült az első generáció. A második leváltásával már csak húsz évet vártak, de jól látszik, hogy minden eszközzel igyekeztek megőrizni az elődök karakterét.
Napokkal azután, hogy bejelentették, a nők 2018 nyarától újra vezethetnek autót Szaud-Arábiában, már kezdődik is a kampány. Az autógyártók természetesen egyöntetűen üdvözlik a döntést, de nem feltétlenül azért, amiért maguk a szaudi nők, a nőjogi mozgalmak, vagy úgy általában, a legtöbb jóérzésű ember. Új piac nyílik itt, 9 millió lehetséges vásárlóval – jellemzően ennek a töredékéért is mindent bevetnek.
Welcome to the driver’s seat. #SaudiWomenMove #SaudiWomenCanDrive pic.twitter.com/oksRbFvLWa
— Ford Middle East (@FordMiddleEast) 2017. szeptember 27.
Ahhoz képest, hogy olyan pletykákat is hallottunk az Alfa Romeo szedánjáról, hogy biztonsági problémák miatt csúszott a bemutatója, kellemes meglepetés a legutóbbi szereplése az IIHS töréstesztjén. Ezt a szervezetet az amerikai biztosítótársaságok alapították, így talán ez mondható a leginkább függetlennek – ennek fényében különösen értékes ez az eredmény.
A Sport elérkezett pályafutása közepéhez, így végrehajtották rajta az ilyenkor szinte kötelező modellfrissítést.
Nem először fordul elő ilyesmi: az Audi A7 második generációját ugyanúgy makettként láthatjuk először, mint egykor a Volvo S90-et és V90-et. Ebből is sejthető, hogy a világpremier sincs túl messze, még az idén sort kerítenek rá.
Bár a világ a Lexust ismeri a Toyota luxusmárkájaként, van egy sokkal patinásabb luxusmodell a kínálatukban, a Crown, amely a tizenötödik generáció bemutatásához közelít.
A Nissannál eddig sem készítettek külön akkumulátort a Leaf és az e-NV200 számára, a furgonba ráadásul az előző Leaf legkisebb, 24 kWh-s akkucsomagját építették. Ezt azonban nem gyártják tovább, így mostantól a második generációs Leaf 40 kWh-s akkuját kapja meg a típus.
Valószínűleg méltán tartják a Toyota Camryt a világ egyik legunalmasabb autójának, de talán ez a sikerének kulcsa is. Most pedig már páncélozott kivitelben is létezik: az Inkas nevű cég kínál ilyen autót.
A Rezvani, amely korábban méregdrága sportkocsijairól lett ismert, most elkészítette saját terepjáróját. A Tank néhány fokkal nyomasztóbb látvány lehet a tükörben, mint akár egy Audi Q7-es, vagy a rettentő BMW X7 tanulmány.
Különös diagrammot tett közzé a dízelmotorok betiltásáért kampányoló szervezet. Azt hasonlították össze, hogy milyen hatékonysággal hasznosítják az energiát a különböző járműtípusok. A csavar a dologban az, hogy minden esetben tiszta elektromos energiából indultak ki – így biztosítva, hogy az elektromos hajtás jelentős előnyből induljon. Pedig erre semmi szükség nem lett volna.
Négy éve derült ki, hogy az ausztrál autógyártás kártyavárként omlik össze: a General Motors és a Ford szinte egyszerre jelentette be 2013 elején, hogy bezárja helyi üzemét, így a harmadik helyben gyártó cég, a Toyota sem maradhatott, hiszen a két nagy amerikai üzem kiesésével nincs mi eltartsa az addig jól működő helyi beszállítókat.
A 2014 októbere óta eladott összes Nissant visszahívják Japánban, sőt, ideiglenesen a forgalmazás is szünetel. Az autók végső ellenőrzését ugyanis nem a szabályoknak megfelelően végezték. Összesen 1,21 millió autót érint az ügy, amely Japánban rendesen megtépázhatja a gyártó hírnevét.
Egy olyan vaskos, és viszonylag kis kerekű ötajtósból, amilyen a Nissan Leaf, nem egyszerű olyan autót faragni, amelyről a dinamikus haladás jutna az ember eszébe, de a gyári tuningrészleg szakemberei megpróbálták. A Nismo változaton bevetették, amit lehetett, bár az eredmény minimum megkérdőjelezhető.
A BMW ausztrál részlegének igazgatója, Marc Werner szerint a közös műszaki alapok ellenére nagyon eltérő lesz a Z4 és a Toyota Supra, és nem csak a formatervükben térnek majd el.