Sergio Marchionne, aki az elmúlt 14 évben a Fiat csoportot igyekezett kihúzni a bajból, jövőre visszavonul, de az idén még felforgathatja az általa összehozott Fiat-Chrysler birodalmat, méghozzá épp a két névadó márka megnyesegetésével.
A kaliforniai közlekedési hatóság, a DMV megkezdte a nagy kísérletet, amely a hagyományos rendszámtáblák leváltásához vezethet. Ám aki részt akar venni benne, annak rendesen a zsebébe kell nyúlnia.
Az Automobili Amos nevű vállalkozás hasonló módon nyúlna a Lancia legnagyobb legendájához, mint a Singer a régi 911-es Porschékhoz: átalakítaná és korszerűsítené azokat, de anélkül, hogy a karakterük sérülne.
Az eladási számokat látva már évek óta minden gyártó újabb terepjáró-fazonú modelleket fejleszt. A Volkswagen sem kivétel: a Touareg, a Tiguan és a T-Roc után most egy negyedik, még kisebb modellen dolgoznak.
Az új, elektromos Audi SUV-ról meglepően sokat árultak már el, ahhoz képest, hogy hivatalosan még be sem mutatták. Vannak róla gyári képek, tudjuk, hogy mennyit megy egy töltéssel és hogy mibe kerül, most pedig az aerodinamikai kialakításáról is elárultak néhány részletet.
Úgy néz ki, képtelenül erős elektromos autót építeni csak szándék kérdése. A Tesla szériában csinálja, de most a Schaefflernél is összedobtak valamit, ami fejletépő dinamikát produkál.
Egy ideje már hallani a Jimny következő generációjáról, láttunk már képet álcázott prototípusról, és vázlatokat is. A legújabb képek azonban arról árulkodnak, hogy már most folyik a gyártás, valószínűleg Japánban.
Bár nem ez az első páncélozott Superb – a cseh elnöké például egész biztosan golyóálló darab – ez az első alkalom, hogy a gyári katalógusból lehet megrendelni egy ilyet.
Az Audi nem tétlenkedik a Q8 bevezetése kapcsán: a kisfilmek mellett egy újabb vázlat is felbukkant az autóról, ezúttal szemből. Meglepő, hogy mennyire kevés a változás a tanulmányhoz képest.
Ha csak az autókereskedőkön múlna, az autóvásárlók jó része nem is tudna az elektromos autókról – mondja egy skandináv tanulmány. 126 próbavásárlással próbálták megtudni, mit gondolnak és tudnak az eladók a villanyautókról.
Nem ez az első kombi Tesla, de ez eddig a legpofásabb. Egy helyi autógyűjtő megrendelésére tervezte a RemetzCar nevű holland cég, amely jórészt sztreccslimók és pompakocsik építéséből él, de nem marad egyedi példány.
Ismét kiadta a Kantar Millward Brown a legnagyobb nemzetközi márkák becsült értékének listáját. A BrandZ Top 100 elejét még mindig a technológiai cégek uralják, a legerősebb autómárka, a Toyota értéke alig tizede a Google vagy az Apple értékének.
Nem elég a 15 százalék, növelni készül részesedését a Kamazban a Daimler a cég főrészvényese szerint.
Februárban csak annyit jelzett a Mercedes, hogy az új Sprinterből készül elektromos változat is, most azonban az is kiderült, hogy ez mire is képes.
A Brabus 800 az S Coupé AMG változatából származik, méghozzá nem is a legerősebb változatból, hanem az S63-asból, amelybe újabban a Mercedes 4 literes kínai V8-asát építik.
Úgy tűnik, a 8-as végű számozás megmarad a Peugeot-nál, azaz az új kiskocsit is 208-asnak hívják majd, de a stílusa nagyot változhat.
Az elmúlt években rengeteg ígéretet hallhattunk elektromos autókkal kapcsolatban, de megvalósulni egyelőre keveset láttunk. Most azonban egy szép kerek menetrendet tett le az asztalra a Bloomberg New Energy Finance (BNEF).
„Nem ölöm meg a Fiatot” - mondta Sergio Marchionne vezérigazgató még márciusban, de ezzel együtt egyértelmű, hogy a Fiat csoport névadó márkája a cégen belül parkolópályára került. A kérdés most az, hogy merre fejlesztik tovább.
A McLaren még kiskorúnak számít az utcai sportkocsik piacán. 2011-ben dobták piacra az MP4-12C típust, amellyel először próbáltak nagyobb mennyiségben eladható utcai autót gyártani, az idén viszont már a 15 ezredik autó elkészültét ünneplik.
Három hete, hogy bemutatta a Brabham első sportautóját, máris pályacsúcsról beszélnek. Na még nem egy Nordschleifének küldték neki az újdonságot: egy távoli versenypályán futottak új rekordot – igaz, hiába.
Az Uber saját telepítésű szenzorai, de még a Volvo szenzorai is érzékelték a biciklijét toló nőt, mégis halálra gázolta a cég önvezető autója. Utóbbira van magyarázat, hogy az Uber saját berendezése miért nem lépett közbe, már kevésbé tiszta. Kiadtak egy jelentést a márciusi tragédiáról.
Dicsekedett már hasonlóval a Tesla korábban is SUV-járól, de már videójuk is van róla, milyen nehéz tetőre tenni a Model X-et. Köszönjék meg a dögnehéz akksiknak.
Még a Volvo eleve optimista várakozásain is túllő az érdeklődés, növelni kell az XC40 gyártókapacitását. Épp csak belekezdenek, máris jön majd az új V40/S40 a crossover alapjain.
Ennek még talán nem is lenne nagy hírértéke, sőt, kifejezetten borzalmas lenne a legtöbb tömeggyártónak, de a Bugattinál egy nagyon alacsony használati értékű, 910 millió forintos monstrumról van szó.
Hiába volt csapata legjobbja, sokadik nagy balesetét már nem nézték el: a Citroen rali-világbajnoki csapata megválik Kris Meeke-től, egyetlen versenyzőjétől, aki futamokat tudott nyerni a márkának az elmúlt három évben. A múlt heti bukócső-hajlító bukás lett a válóok.