Szép húzás a Mazdától, hogy igazi világpremiert hozott az évről évre jelentőségvesztettebb genfi show-ra. A CX-30-at mutatták meg itt; egy CX-3 és CX-5 közé lőtt újdonságot, amit a logika szerint CX-4-nek kéne hívniuk, csak ugye a név már foglalt.
A trollkodás mellett mutat igazi érdekességeket is az Imagine by KIA koncepcióautó.
Irdatlan pénzt locsolt el az FCA a Giuliára, és még olyan hírek is érkeztek, hogy nem feltétlen érte meg. Bitang jó dolog a Giulia, de az a baj, hogy a kategóriájában olyan mélyen betonozták be a német riválisokat a vásárlók tudatalattijába, hogy nehezen csábulnak át az olaszokhoz. Legyen akármilyen dögös, szerény a motorválasztéka, nincs hibrid változata, és a multimédia is kihívásokkal küzd. Ja, hogy vezetni jó? Az kérem senkit nem érdekel.
Vannak dolgok, amelyeket a változatlanságért szeretünk. Ilyen a Morgan, ahol az 1950-es évek eleje óta látszólag ugyanaz a sportkocsi készül. Persze ez csak a felszín, a változatlan burkolat alatt újból korszerűre cserélték a technikát.
Egy tét nélküli, de ütős tanulmány és egy fantáziátlan, ámde annál fontosabb újdonság jutott a Skodának Genfre. Az egyikkel adnak egy kis előkampányt a hamarosan felpörgő villanykínálatnak, a másikkal meg felszaporítják a SUV-kínálatot háromautósra.
Az elég régóta egyértelmű, hogy jönnie kell egy új Koenigseggnek, mivel minden Agera és Regera változat elfogyott, és a svéd gyártó nem készít nem tervezett autókat.
A Bugatti La Voiture Noire egy régi felmenőnek állít emléket, és tényleg sokba kerül. Nagyon sokba.
Végre beülhettünk a Supra ötödik generációjába. Amit sejtettünk, beigazolódott: ez az autó tulajdonképpen egy BMW. A kérdés csak az, hogy le kell-e írni emiatt? Az egy dolog, hogy a Supra név valamelyest devalválódik, de maga az autó kifejezetten biztató, aki már próbálta, egyenesen elájult tőle. Tessék, Genfben jól körbetaperoltuk, mire is lehet számítani.
A Lexus digitális sajtótájékoztatója azzal a diával indít, hogy a márka eladásainak 95%-át hibridek adják. Ezzel szemben az LC kupét, a Lexus válaszát az Mercedes S osztály kupéra, vagy a 8-as BMW-re többnyire V8-assal veszik, legalábbis itt, Svájcban. Nem tud mit hozzátenni a kivezényelt sajtós, az LC mellett érzelmi alapon döntenek, ebben a ligában még nem próbálják polkorrektnek álcázni a hedonizmust. Meg lehet érteni,nemrég vezettük a V8-ast, ott van benne minden, amiért szeretni lehet a műfajt.
Fura köztes térben lebeg éppen a Honda villanyos retró kisautója. Továbbra is lekoncepciózni mégsem merik, azt már ellőtték az eggyel korábbi állapotra, ezért ez most már e Prototype néven fut. A széria szót nagyon kerülik, úgyhogy kezdhetünk izgulni, mi tűnik el róla, mire gyártásba megy. Még valamikor az idén.
A Genfi Autószalonon állítják ki a Q4 E-tront, amely egyelőre csak egy tanulmányautó, de azt ígérik, hogy 2020 végén már gyártásba is kerülhet valami hasonló. A típuson egyébként az látszik, hogy az Audi tervezői kezdik érezni az elektromos hajtás adta új lehetőségeket, így az E-tronnál kisebb modell szokatlanul tágas belül.
Bár gyorsan nő a villanyautók száma világszerte, még mindig csak a teljes autóállomány néhány ezrelékét teszik ki. És erről nem csak a hiányos infrastruktúra tehet, hanem az új technológiák ára is.
A Brabus tavaly ősszel már bemutatott egy nagyon hasonló autót. Az is a legfrissebb Mercedes G osztályra épül, az is fekete, nagyon széles, és rettenetes varacskos légbeömlőt hord a motorháztetején. Ám ez a mostani Widestar még erősebb. Lehet, hogy valaki reklamált, mert kevésnek találta a hétszáz lóerőt?
Soha nem volt még ennyire szoros verseny a jelöltek között: az egyszerű pontkülönbség nem is döntötte el, hogy melyik típus nyerheti meg az Év Autója címet. Ám végül a Jaguar I-Pace győzött: ez volt több zsűritag kedvence.
Lassan hagyománnyá nemesedik, hogy a Genfi Autószalon előtt hirdetik ki az Év Autója cím győztesét, amelyet élő közvetítésen követhetünk. Három órától itt ön is figyelemmel kísérheti, hogy a hét idei jelölet hogyan rangsorolták a zsűri tagjai.
Alább olvasható, hogy a Totalcar zsűritagja hogyan szavazott.
Nem egyértelmű, hogy a Renault Koleos, vagy a sofőrje hibázott, az viszont biztos, hogy törött néhány karbon alkatrész. Nem először fordul elő ilyen profi kerékpárversenyen.
Bátor lépésre szánta el magát a Volvo: a jövő év második negyedévétől csak olyan autókat lehet majd vásárolni a cégnél, amelyek nem képesek 180 km/h-nál gyorsabban haladni. A lépést globálisnak szánják, nem lesz piac, amellyel kivételt tennének, és nem lesz mód kikapcsolni a korlátozást.
A német autóiparnak termelése csökkentésére kell számítania az idén a világszerte éleződő kereskedelmi konfliktusok miatt - jelentette ki Herbert Diess, a Volkswagen-konszern vezérigazgatója az osztrák Automobilwoche lapnak a héten nyíló Genfi Autószalon alkalmából adott interjúban.
A korábbi büntetés duplája, alaposabb ellenőrzés és visszaesőknek ideiglenes jogosítványbevonás – ez vár a Belgium autópályáin tartósan a középső sávban autózókra és jobbról előzőkre a belga parlament döntése után.
Készül egy tisztán elektromos Ford, aminek magasan lesz a hasa és tele lesz a Mustang stílusjegyeivel. Ezt már egy ideje tudjuk, de a Ford ügyvezetőjének hála már azt is, hogy úgy megy majd, mint a pokol.
Az új személyautók eladása 12,6 százalékkal nőtt Magyarországon februárban az előző év azonos időszakához képest, a forgalomba helyezett új autók száma 11 227-re emelkedett - közölte a Carinfo.hu pénteken az MTI-vel.
Detroit útjain már ott gurulnak a Rivian villanypickupjai. Legalábbis félig, mert mint egy friss interjúból kiderült, a cég Ford F-150-esek alá pakolta be a saját gördeszka-alvázát, hogy gyűljenek az éles kilométerek.
A Mercedes nagy kupéinak ősrégi hagyománya megszakadhat: a túl drága és túl hatalmas kétajtósoknak az utóbbi években túl sok vetélytársa lett.
Tavaly május óta tárgyalta az Európai Parlament Belső Piaci és Fogyasztóvédelmi Bizottsága az Európai Bizottságnak azt az előterjesztését, amely újabb kötelező biztonsági felszereléseket írna elő az EU területén forgalmazott új autókban. Az ötletnek persze nem örül mindenki.
Az már az új Supra utcai változatának bemutatása előtt is nyilvánvaló volt, hogy versenyezni fognak vele, méghozzá több különböző versenysorozatban. Tavaly tavasszal, az első hivatalosan kiállított Supra is egy versenygép volt, azóta bemutatták a Nascar-változatot is, az idén pedig egy kevésbé drámai külsejű, GT4-es autót hoz a Genfi Autószalonra a Toyota.