Hírek

2019. március 9., 17:31 Módosítva: 2019.03.15 08:51
257

Egy olyan ország számára, amely teljes egészében az olajkincs eladásából él, méghozzá elég pazarlóan, kivételesen ijesztő lehet, hogy manapság mindenki az elektromos autókat tartja a jövő közlekedési formájának. Talán ezért döntött úgy a szaúd-arábiai állami olajvállalat, a Saudi Aramco vezetése, hogy eljönnek a Genfi Autószalonra, és kifejtenek némi ellenpropagandát.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 9., 16:31 Módosítva: 2019.03.13 07:29
166

Nagy konszernek nélkül a kis gyártók eltűnnének Torsten Müller-Ötvös, a Rolls-Royce Motor Cars vezérigazgatója szerint. A cégvezér azt mondja, a BMW nélkül már az ő márkájuk se létezne. 

fg
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 9., 13:05 Módosítva: 2019.03.15 08:50
36

A húszas/harmincas évek pont nem az az időszaka az autógyártásnak, amihez nosztalgiával szokás visszanyúlni. A legtöbb ma is élő gyártó sehol nem volt még akkor, a legtöbb akkor élő ember sehol sincsen ma; nincs meg az a kapocs, amibe kapaszkodni lehetne, hát nem is sűrűn látunk bármit, ami az akkori nosztalgiára épít. Ezt a fene tudja mekkora hiányosságot pótolja a Devinci, ami összehozza a klasszikus szivarformát a villanymotorral.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 9., 11:07 Módosítva: 2019.03.13 07:30
471

Az út, ami mindent megváltoztatott – az ember alapestben irtózik az ilyen nagyzoló marketingszövegektől, de a Mercedes akkora mázlista, hogy a történelmében tényleg van egy út, ami meglendítette az autóipart. Bertha Benz 1888-as útja, az emberiség első hosszútávú autózása, amihez kötődik például a történelem első érdemi tankolása. Erről készült egy sztori jelentőségéhez méltó minőségben leforgatott, bár sok részletben sántító kisfilm az idézett címmel nemzetközi nőnap alkalmából. 

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 8., 22:38 Módosítva: 2019.03.14 07:31
1821

Fülkébe szerelt kapcsolóról fordította fel és le a Renault vontató rendszámtábláját, így úszta meg egy ideje az útdíjfizetést egy most lebukott kamionos. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) automata rendszerén akadt fenn a csaló, de a humán munkaerő is kellett hozzá, hogy meglegyen a visszaeső. 

dgb
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 8., 17:11 Módosítva: 2019.03.12 06:17
154

A Buick márka annak idején azért maradhatott fenn, mert Kínában sikeresnek bizonyult – nem csoda, hogy legújabb típusukat, a LaCrosse következő generációját is elsősorban a távol-keleti országba szánják.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 8., 15:08 Módosítva: 2019.03.15 08:50
155

Ez az autó nem olyan, mint egy drága Mercedes vagy BMW: nem lehet akárkinek, és csak azok fogják kifizetni az árát, akiket megragad visszafogott eleganciája. A legjobb, személyre szabott alpakagyapjú-öltöny megfelelője, autóban.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 8., 12:42 Módosítva: 2019.03.12 06:17
168

Egyesek szerint egyenesen a jövő Outlanderét tisztelhetjük benne, de hogy a forma merészségéből marad-e valami, mire eljuthat a gyártásig, az még kérdéses.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 8., 10:39 Módosítva: 2019.03.15 08:50
555

Lágyabb vonalvezetésű, karcsúbb arányú, és valamivel nagyobb az új CLA Shooting Brake, mint eddig volt. Ugyanakkor sikerült megőrizni az autó alapvető jellegét, így a folytonosság érzését is megőrizték.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 8., 06:13 Módosítva: 2019.03.14 07:31
127

Az autómegosztó cégek álma lehet a Fiat kis tanulmányából, ami nem elég, hogy villanyos, de annyira igényre szabható, mint semmi más a piacon.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 7., 17:03 Módosítva: 2019.03.12 06:17
630

Tudtuk, hogy jön, tudtuk, hogy nagy lesz, de most itt van, és az X7 minden várakozást felülmúlt. Több mint 5,2 méter hosszú, 180 centi magas, és a szélessége is túllóg 2 méteren. Mégis, ezek leírva csak számok, akkor derül ki, hogy mennyire letaglózó, ha az ember beleül. Mi megtettük.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ő az egyik csaló autóvásárló

2019. március 7., 17:03 Módosítva: 2019.03.14 09:52
4940
Egy hónapja olvashattak először arról a terjedőben lévő csalási módszerről, mellyel a használt autók eladóit csapta be egy háromfős társaság. Cikkünk után nyomozni kezdett a szigetszentmiklósi rendőrség, és bár látszanak az eredmények, még nem lehetünk teljesen nyugodtak.

Már több mint kétszázezer Totalcar-olvasó tudja, hogy Tibort becsapták a vevők, amikor el akarta adni felesége 2012-es Ford Focusát. Elhitte nekik, hogy éppen a próbaúton lett hengerfejes az autó motorja miután megmutatták, hogy feketére színeződött a hűtőfolyadék a tágulási tartályban, illetve olaj csöpög a kipufogó végéből. Az ügyről megjelent első cikkünk után közel ötven áldozat írt nekem, mind pontosan ugyanígy jártak. Szürreális volt ilyen sok, szinte azonos tartalmú levelet olvasni, melyekben csak a feladók neve, a helyszín, az autók típusa, illetve az ár változott, a dramaturgia nem.

Sokan talán csak akkor döbbentek rá, hogy átverték őket amikor elolvasták a cikket. A levélíróknak jár az elismerés a bátorságukért, hiszen többeket meg is fenyegettek a csalók, akik a nyomott áron megvásárolt autóért átadott pénzből utólag visszakértek további 100-200 ezer forintot arra hivatkozva, hogy a motor végleg tönkrement miután elhajtottak.

A cikk nyomán jelentkezett olvasók egy része hozzájárult, hogy levelüket átadjam a rendőrségnek, majd a rengeteg friss információ birtokában Szigetszentmiklóson elindították a nyomozást. Két gyanúsítottat hamar elfogtak, de körözik Sz. Patrikot, akinek neve rengeteg általam megismert ügyben szerepel. Általában nem ő vásárolta meg az áldozatok autóit, hiszen a szerződések vevő rovatában jellemzően a Sudavlesz Kft. pecsétje látható, de Sz. volt az egyik tanú és több olvasónk emlékezett, hogy valóban jelen volt a csalásoknál. Az alábbiakban Sz. Patrik, Police.hu-n ma közreadott fotóját láthatják, majd keretes írásként elolvashatják a hivatalos rendőrségi közleményt, illetve azt, hogy mit tehet akit ugyanezzel a módszerrel vertek át az utóbbi hónapokban. Az ügy lassan tényleg lezárul, de a módszer klónozható, így a jövőben is fontos, hogy soha ne egyedül tárgyaljunk az érdeklődőkkel, ha el akarjuk adni az autónkat!  

26874883 666202a7e8ded61d49535e093139fb4b o
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 7., 13:23 Módosítva: 2019.03.15 08:50
152

A villanyautók felé vezető úton lehet egy hasznos átmeneti állomás a soros hibrid, amelyet a Nissan e-Powernek hív.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 7., 11:02 Módosítva: 2020.07.06 07:41
179

Egy rakás elektromos autót mutatott az Audi a Genfi Autószalonon. Ez önmagában talán nem is volna érdekes, hiszen 2019-ben már nincs stand valamilyen villanyautó nélkül (oké, a Lamborghinit és a Rolls-Royce-t leszámítva), de ők záros határidőn belül mindet gyártásba is küldik.

DSC09093
Fotó: Macsuga János / Totalcar
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 7., 09:30 Módosítva: 2019.03.14 07:31
128

Négy modellt is bemutatott az Aston Martin és testvérmárkája, a Lagonda Genfben, de közülük csak egy van (majdnem) készen. Úgy néz ki, a britek a középmotorban látják a jövőt.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 6., 17:07 Módosítva: 2019.03.11 07:22
141

A hangoztatott forradalomnak nem sok nyoma, bár tény, hogy alaposan megújult a Clio belül. Ha a B szegmensből élő konkurencia lennék, nem szarnám össze magam egy beülés után.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 6., 15:07 Módosítva: 2019.03.11 07:22
675

A fotók alapján az az ember érzése, hogy a Hyundai ezúttal a Volkswagen Arteon, és nem a Passat vetélytársának szánták a következő Sonatát. Csakhogy itt a karcsú forma aligha lesz árnövelő tényező.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 6., 12:36 Módosítva: 2019.03.14 10:38
573

Most, hogy alig pár méterre áll egymástól a ráncfelvarrott 7-es BMW és az új X7, rá kellett jönnöm, hogy utóbbin nem is olyan nyomasztó méretűek a vesék. Olcsó húzás lenne, ha ezt a cikket a veséken való pörgéssel ütném el, de itt is ez érdekel mindenkit. Mindegy, hogy konszolidált tévés bemondó, vagy szelfikamerás jutuber, mindenki a vesékkel kezdi, és hát valószínűleg ez volt a cél.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 6., 11:38 Módosítva: 2019.03.11 07:22
145

Az Opel Adam és a Ferrari Enzo után itt egy újabb autó, amelyet egy legendás cégalapítóról neveztek el. És Battista Pininfarina alighanem büszke lenne arra, ami a nevét viseli. És nem elsősorban a feleslegesen nagy teljesítmény miatt.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 6., 11:15 Módosítva: 2019.03.11 07:22
1739

A Ruf Porschékat tuningol - talán így a legegyszerűbb elintézni, pedig ez tévedés. Mert igen, az egész finom átalakításoktól a durva tuningig terjed a skála, de az az igazán érdekes, ami azon túl történik: ott jönnek a semmiből, önállóan fejlesztett autók. Amik idén a standon álltak, már tavaly is kint voltak, de nem bírtam, meg kellett nézni.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 6., 10:37 Módosítva: 2019.03.14 10:38
44

Ha a Tatának több érzéke lenne a marketinghez, körbekordonozná nem kicsi genfi standját, ahogy a Ferrarinál szokás és hagyná, hogy onnan fotózgassák az autóit. Távolról ez egy tisztességes megjelenés: áll ott két kisautó, az egyik a másik villanyváltozata; van forgószínpadon SUV-tanulmány, na meg egy új hatüléses óriás. A standon túlról rendben van, közelről már nagyon India minden.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 6., 10:06 Módosítva: 2019.03.08 10:36
44

Ghosn több mint három hónap után hagyhatja el a börtönt, úgy, hogy hivatalos vádirat még mindig nem született az ügyében. Viszont így is csak nagyon komoly megszorításokkal engedik ki: Japánban kell maradnia, kamerás megfigyelés alatt áll majd, és korlátozzák az internet-elérését is. Mindezt egymilliárd jen óvadék ellenében.

ghosn suit
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 6., 09:59 Módosítva: 2019.03.14 07:31
117

Sőt, sok országban semmilyen jogosítvány nem kell hozzá, de ez igazából teljesen mindegy, ha megmarad koncepciónak. Márpedig egyelőre megmarad, az autóipar büszkén bohém márkája sem meri bedobni így a piacra az Ami One-t.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 6., 09:11 Módosítva: 2019.03.11 07:21
319

A Genfi Autószalonra, úgy látszik, rendesen felkészült a Brabus G osztályból. Egyrészt ott a 800 lóerős Widestar, ami az új, W464 kódú terepjárón alapszik, másrészt viszont kiállították a régi, 1990 óta gyártott W463-as alapú tuning-terepjárójuk utolsó utáni változatát is.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 6., 06:14 Módosítva: 2019.03.15 08:50
408

A Peugeot élete csapdájába sétált bele, amikor megcsinálta a 206-ost. Annyira betalált a forma, annyira beégett a népnek, hogy generációkon át csak azt újrázták. Ragozhatták viszont akárhogy, sosem tudták újraalkotni azt az erejű formát, amivel a 206 tarolt. Most viszont itt van Genfben a 2019-es 208 és basszus, rendesen zabálnivaló.

Távolról sincs vége, olvasson még