Kilencvenéves korában meghalt Joe Girard, az autóértékesítő szakma amerikai legendája. Több mint tizenhárom ezer eladott autó volt a múltjában, pedig későn kezdte és korán otthagyta a szakmát.
Korábban úgy tűnt, hogy már az idén ősszel bemutatkozhat a Volkswagen Golf nyolcadik generációja a Frankfurti Autószalonon, ám erre mégsem kerül sor. A hivatalos magyarázat szerint azt szeretnék, ha osztatlan figyelmet kapna a cég új elektromos modellje, az I.D. Más forrásból azonban a Golf műszaki problémáiról hallani.
A Toyota olyan feladatra mondott igent, amelynek a komplikáltságáról kevés elképzelésünk lehet, mivel még senki nem épített hasonló járművet sem. Egy olyan holdjáróról van szó, amely akár 10 ezer kilométert is megtehet, és embereket szállíthat zárt, nyomás alatti kabinjában, így lehetővé teheti a hold sokkal alaposabb megismerését.
A Volkswagen csoport vezérigazgatója elmondta, hogy bár a cég villanyautó-offenzívájának alapja az I.D. típus lesz, amely méretben és használati értékben a VW Golf megfelelője, már most dolgoznak egy elérhetőbb modellen.
A Volkswagen csoport költségcsökkentési törekvéseit jelzi, hogy a Škoda márka hol keres helyet egy új gyárnak. Úgy néz ki, Csehország fel sem merült, csak Bulgária, Románia, Törökország és Szerbia. A legújabb hírek szerint az első két ország már ki is esett a jelöltek közül, és Törökország sem áll jól.
Elég váratlan módon köti össze a Toyota szabadalma az autótolvajok és a rossz szagok elleni harcot. A közös pont: mindkét célra ugyanazt a rendszert alkalmaznák.
Régóta hallani egy harmadik Toyota sportkocsi tervéről, amely a GT86-ot és az új Suprát egészítené ki. Még egy tanulmány is készült, az S-FR, de mostanra eldőlt: szériagyártás nem lesz.
Ha az embernek kétségei vannak a világ állandóságával kapcsolatban, csak át kell sétálni a Brabus standjára. Itt évek óta stabilan akasztják ki a Kellett a világnak métert, most is csak annyi lóerőt halmoztak ide, hogy a konvoj behúzott kézifékkel rántaná arrébb a teljes rendezvényközpontot. Bár eggyel arrébb a Mercedes épp búcsúztatja a V12-es biturbó motort, azért egy darabig lesz még a Brabusnal ilyen, mellesleg a V8-asból pont ugyanannyira felfoghatatlan teljesítményt hoznak ki, szóval nem kell félni, hogy megfogyatkozik a ménes.
„A realitás az, hogy az Infiniti számára nem látszik hosszú távon fenntartható üzleti modell, különösen a közeljövőben várható szabályozás-változások mellett.” - mondta a cég szóvivője.
Manapság egyre kevesebb igazán durva sportszedánt építenek. Mitsubishi Lancer Evo már évek óta nem készül, és a Subaru Impreza WRX STi is egyre nehezebben felel meg a környezetvédelmi normáknak. Ám a Lynk & Co sportrészlege, ahol az idei WTCC versenyekre szánt gépeket fejlesztik, most épített valami hasonlót.
Bár sokan kísérleteztek már a szuperkondenzátoros autós hajtásokkal, ilyen szériamodellek egyelőre nem készülnek. Elképzelhető, hogy a Lamborghini lesz az első gyártó, amely megpróbálkozik a megoldással.
Carlos Ghosn tavaly novemberi letartóztatása óta nem volt tisztázott, hogy ki irányítja a Renault-Nissan-Mitsubishi triót. Mostantól viszont új, négy fős testület áll fel, amely a Renault elnökéből és vezérigazgatójából, valamint a Nissan és a Mitsubishi vezéreiből áll majd.
A legfrissebb hírek szerint a Tesla kereskedések fele mégis megmaradhat. Ám ennek köszönhetően durván 3%-kal növelik a drágább modellváltozatok árát.
A márka igazgatója szerint bizonytalan, hogy a most felfrissített sportkocsiból kifejlesztenek-e még egy generációt.
A dél-afrikai származású tervező nevével időről időre igazán érdekes projektek kapcsán lehet hallani. Korábban helytakarékos kisautókat is tervezett, de mostanság visszatért eredeti szakterületéhez: saját sportkocsimárkájának megalapításán dolgozik, és most arról is említést tett, hogy mire számíthatunk az IGM első típusaitól.
Alig bontották fel a pezsgőt az Opel felvásárlásából született gyors siker után, a Peugeot sajtóértesülések szerint tovább terjeszkedne.
Elkészült a McLaren Senna kizárólag pályán használható változata, a GTR. A McLaren sosem készített még ilyen kemény versenyautót, szerintük márkán belül csak a saját Formula-1-es autójuk lehet gyorsabb nála.
A BMW elektromos i márkáját igazgató Robert Irlinger az Auto Expressnek elárulta, hogy már együttműködnek a sportos M GmbH-val annak érdekében, hogy a jövőben még gyorsabb autókat készíthessenek.
A Suzuki Vitara és a használt német prémiumok országából nehéz ezt átérezni, de a nyugati újautós piacot komolyan felizgatták a kis villanyos prémiumok. Ennek élmeccse egyelőre két olyan márka között alakul, amelyek nevéről az ezredfordulón még egy feltaláló és a sportos Volvók jutottak eszünkbe.
Igen durva fejlesztéssel rukkolt elő a Tesla. Az új Supercharger V3 típusú töltő óránként akár 1000 mérföldnyi (~1609 kilométernyi) hatótávot képest adni − persze, ehhez kell egy megfelelő autó is.
Kevés standon érezni úgy az idő múlását, mint a Mercedesnél: a stand egyik felét a most búcsúzó, 12 hengeres S osztály határolja, a másikat az éppen kizárólag elektromos autók gyártására átálló Smart. Van abban valami szimbolikus, ahogy az egyik oldalon éppen elmúlik a dicső túlmotorizált bálna, a másikon meg szépen bezümmögnek az elektromos városi minik.
Egy olyan ország számára, amely teljes egészében az olajkincs eladásából él, méghozzá elég pazarlóan, kivételesen ijesztő lehet, hogy manapság mindenki az elektromos autókat tartja a jövő közlekedési formájának. Talán ezért döntött úgy a szaúd-arábiai állami olajvállalat, a Saudi Aramco vezetése, hogy eljönnek a Genfi Autószalonra, és kifejtenek némi ellenpropagandát.
Nagy konszernek nélkül a kis gyártók eltűnnének Torsten Müller-Ötvös, a Rolls-Royce Motor Cars vezérigazgatója szerint. A cégvezér azt mondja, a BMW nélkül már az ő márkájuk se létezne.
A húszas/harmincas évek pont nem az az időszaka az autógyártásnak, amihez nosztalgiával szokás visszanyúlni. A legtöbb ma is élő gyártó sehol nem volt még akkor, a legtöbb akkor élő ember sehol sincsen ma; nincs meg az a kapocs, amibe kapaszkodni lehetne, hát nem is sűrűn látunk bármit, ami az akkori nosztalgiára épít. Ezt a fene tudja mekkora hiányosságot pótolja a Devinci, ami összehozza a klasszikus szivarformát a villanymotorral.