A Jaguar hat év gyártás után felújítja az F-Type sportkocsit. A modellfrissítés elsősorban az autó orrán látszik, de érinti a motorválasztékot is, Európában így eltűnik a V6-os, és a kézi váltós kivitelek is.
Bár a Mercedes új vezérigazgatója, Ola Kallenius szerint az önvezető rendszereket leginkább a nagy haszonjárműveikben igyekeznek minél előbb alkalmazhatóvá tenni, a Bosch segítségével egy városi robotpilóta-tesztprogram is elindult Kaliforniában.
A BMW némi megtorpanás után folytatja villanyautó-programját: a tervek szerint a következő i modell, amelyet egyelőre iNEXT néven emlegetnek, 2021-től lesz kapható, de már most elkezdik a felkészülést a gyártásra, amely a cég legnagyobb európai gyárában, Dingolfingban készül majd.
Az idén már tizenhetedik éve, hogy a Caddy piacon van, és eddig néhány alaposabb modellfrissítéssel megelégedett a VW, de úgy tűnik, csak eljön a váltás ideje.
Látszólag teljesen értelmetlen rendőrautónak öltöztetni egy tuningolt gépet, ha később aztán nem is használhatja a hatóság. A német tuningcégek mégis egymásnak adják a feladatot: a cél az illegális tuning elleni küzdelem.
A japán Kyodo News értesülései szerint a Renault, a Nissan és a Mitsubishi megegyezett, hogy a közös műszaki megoldások kifejlesztésére új céget alapítanak, amely átvenné a három autógyártó kutatási és fejlesztési feladatainak egy jelentős részét. Így biztosítanák a jelenlegi közös fejlesztések folytatását, illetve az újabbak elindításának lehetőségét.
Egy ideje már nem kérdés, hogy belátható távolságra van a Dacia első hibridjétől, de francia lapok most arról írnak, már jövőre itt lehet a márka első részben villanyosa. Csak egész kis részben: egy lágy hibrid Sanderóval kezdhetik a hibridezést.
A régóta várt piaci áttörés még mindig nem jött el, de egy szolid mozgolódás azért látszik a hidrogén-hajtású autók piacán. A Toyota már a második Mirainál tart, de a Hyundai is nagyban építgeti hírét a kategóriában. Most épp a hidrogénes Nexóval futottak egy új rekordot.
Több mint 200 ezer állás szűnik meg a német autóiparban a következő évtizedben a legismertebb német ágazati elemző szerint.
Németországban 2025-re az új eladott autók valamivel több mint a fele városi terepjáró (SUV) lehet, ha marad ebben a járműszegmensben az elmúlt 10 évben tapasztalt fejlődés.
Az alany az új Zoe volt és a cél pedig nem más, mint a francia havas Andros bajnokság. Ehhez kezdésnek megkétszerezték a motorok számát...
Az új-zélandi, ausztrál, új-guineai régióban eladott új autók biztonságát minősítő intézetnek, az ANCAP-nek komoly fenntartásai vannak a Cybertruck elejével kapcsolatban.
A jelenlegi fejlesztéseket is megszakítják, többé nem költenek belső égésű motorral hajtott versenyautóra.
A Mazdánál fontolgatják az MX-5 villanyosítását, de nem feltétlenül a szigorodó szabályok miatt.
A Renault-Nissan-Mitsubishi korábban Carlos Ghosn irányításával jött létre, de az ő zajos bukása óta nem nagyon megy a bolt. A Nissan eredményei látványosan beleálltak a földbe, és a közös projektek mintha szintén elakadtak volna. A megoldást az igazgatók és ügyvezetők ülésén egy új poszt bevezetésében látják, aki mintha épp Ghosn korábbi szervező szerepét töltené be.
A Daimler durván 3%-os létszámcsökkentést hajt végre a következő három év során, erről nyilatkozott a cég HR igazgatója.
A Rimac első, nagyobb mennyiségű gyártásra tervezett modellje nagyjából egy év múlva válhat elérhetővé, de most megmutatták, milyen a prototípus, amelyen épp a futómű és a kormánymű beállításait finomhangolják.
A BMW új partnerével elektromos autók gyártására alkalmas üzemet alapít, ahol BMW, Mini és Great Wall villanyautókat gyártanak majd. Nem is keveset, a tervek szerint évi 160 ezer autó előállítására rendezkednek be.
Oliver Blume, a Porsche márka vezetője egy interjúban beszélt a 911-es sorozattal kapcsolatos tervekről. Kiderült, hogy a villanyosítást ez sem kerülheti el, de egyelőre nem tisztán elektromos hajtásban gondolkodnak, sőt, még csak nem is konnektoros hibridben.
Több mint egy év telt el az elektromos Audi bemutatója óta, de a gyári mérnökök azóta is dolgoztak a típuson, aminek most itt az eredménye, egy kisebb műszaki frissítés formájában.
Hatodik éve gyártják a VII-es Golf elektromos változatát, és ennyi idő alatt eljutottak a 100 ezredik példányig, méghozzá folyamatosan növekvő kereslet mellett: a teljes mennyiség több mint felét az utolsó két évben értékesítették.
A Fiat Chrysler még tavaly indított jogi hadjáratot a Mahindra ellen, amely Roxor néven kezdte el forgalmazni saját Jeep-jellegű modelljének forgalmazását Észak-Amerikában. Az indiai gyártó még egy régebbi Jeep hivatalos licencével is rendelkezik, de úgy néz ki, ez nem volt elég érv az Egyesült Államok Nemzetközi Kereskedelmi Bizottságának bírája számára.
A Dacia egyedi igényekre specializálódott partnere, a Romturingia építette az új pápamobilt a Duster alapjaira.
Az Abt ugyan a Volkswagen-csoport modelljeinek tuningjával vált híressé, de ezúttal egy elektromos furgonra kerül a nevük, mivel az Abt egy ideje már a VW haszonjárműves részlegének villanyautó-építő partnere is.
Amióta a Cybertruck bemutatóján simán bedobták a golyóállónak mondott ablaküveget, dőlnek az internetből az ezzel kapcsolatos mémek, és a kórushoz most a BMW is csatlakozott: saját X5 Protection VR6 nevű modellváltozatukról állítják, hogy bírja a vasgolyót is.
Comes with bulletproof windows and offers splinter protection in case it gets hit by a metal ball: The new BMW X5 Protection VR6: https://t.co/XnMPixFvRx
— BMW (@BMW) November 22, 2019
[Combined fuel consumption and CO2 emission: 13.0 l/100 km; 298 g/km. Further information: https://t.co/3Hw3jgS6fo] pic.twitter.com/fn5uXAYawo