A koronavírus-járvány miatt megcsappant kereslet miatt 1,35 milliárd euró adózás előtti veszteséggel zárta az idei első hat hónapot a legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen-csoport.
Olyan sokan estek ki a termelésből a koronavírus miatt, hogy a Honda kénytelen volt a fehér galléros munkaerőt is beállítani a gyártósorra ohiói üzemében. Önkéntes alapon szerették volna az átszervezést, de kevés irodista kapkodott a lehetőségért.
Azt már tudjuk róla, hogy egy full elektromos, ezer lóerős szörnyeteg lesz, ami három másodperc alatt gyorsul nulláról százra, de az új Hummer megjelenéséről eddig alig mutatott bármit a GMC. Most sem vitték túlzásba, de a sziluettjét már kiadták, és a lenti videóban bevillan pár kép egy épülő prototípusról és egy agyagmodellről is.
Még 2016-ban alapította egy ukrán házaspár (Vahtang Dzsukasvili és Julija Homics) a Torsus startup céget, amelynek a központja Prágában, az összeszerelő üzeme pedig Szlovákiában található. Az alapítók szerint egyszerű oka van annak, hogy nem Ukrajnában hozták létre a céget: Ukrajna nem EU-tagállam, így egyszerűbb az autóbuszok értékesítése nemcsak az Európai Unióban, de más országokban is. Egyébként a Torsus buszai az első olyan terepjáró autóbuszok az Unióban, amelyek EU-s típusbizonyítványt kaptak.
Rövid időn belül két európai szinten meghatározó formatervező hagyja ott vezető pozícióját és csatlakozik a Renault-hoz. Alejandro Mesonero-Romanos a Seat, Gilles Vidal a Peugeot vezető tervező tervezői székét hagyja hátra, hogy ezután Renault-kat rajzoljon.
Három éven belül már sorozatgyártani szeretné a most megmutatott prototípusai szériaváltoztát Lengyelország új autómárkája, az Izera, ami a villanyos szabadidő-autók és kompaktok piacán kezdené a helyezkedést.
A beltérrel se várták meg a szeptember 1-jére szervezett ünnepélyes bemutatót, két rajzzal lényegében az Enyaq utasterének teljes első felét megmutatták a csehek.
Kínában a tavalyi visszaesés után idén, elsősorban a koronavírus-járvány hatására, további 11 százalékkal csökkenhet az új autók eladása annak ellenére, hogy a második fél évben stabilizálódhat a piac - véli az autógyártó vállalatok kínai szakmai képviselete (CPCA).
Apró világújdonságokkal jön szeptemberben az új S osztály. Kettő ilyen már biztosan lesz benne, ugyanis a napokban bemutatott újfajta hátsó légzsák után itt a Head up Display-re (HUD) vetített navi, ami beleanimál a valóságba.
Szűk egy évvel a Renault-tól való távozása után megtalálta új helyét Thierry Bolloré. Az 57 éves francia üzletembert a Jaguar Land Rover élére nevezi ki a cégcsoportot tulajdonló Tata Motors.
A Paycheck Protection Program egy olyan amerikai projekt, ami kisvállalkozásoknak nyújt kisebb-nagyobb összegű kölcsönöket. Ez azért különösen hasznos, mert a koronavírus miatt ott is rengeteg (kis)vállalkozás maradt bevétel nélkül, amik emiatt leépítéssel és bércsökkentéssel igyekeznek csökkenteni költségeiket. A kölcsön erre egy sokkal jobb alternatívát kínál, mivel ha az alkalmazottak béreinek kifizetésére költi az igénylő, akkor annak is fenn áll a lehetősége, hogy nem kell visszatérítenie az összeget (vagy csak egy részét) - így amolyan támogatás formát ölt a program. Sokan ezzel vissza is élnek, köztük David Hines is, aki az államtól kapott pénzt egy Lamborghini Huracan Evóra költötte.
Augusztus 1-je szombattól 5 százalékos kedvezményt vezetnek be a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. közlekedési mobiljegy alkalmazásban és valamennyi társapplikációban megváltott teljes árú, 50 százalékos és a 90 százalékos helyközi (távolsági) menetjegyekre, valamint a menetjegyekhez megvásárolt távolsági kiegészítő menetjegyekre a Volánbusz járatain - közölte a Volánbusz Zrt. az MTI-vel hétfőn.
A Magyar Honvédség (MH) eddig igencsak mostohán kezelte a harckocsikat. Utoljára 1996-ban vásárolt száz darab használt T-72-est Fehéroroszországtól. Akkoriban az MH-nak – a T-55-ösökkel együtt – még 1016 harckocsija volt, egy évvel később azonban már csak 835, 2004-re pedig már alig több mint 200, amelyek mindegyike T-72-es és azok különböző alváltozatai voltak.
Az elmúlt tizennyolc év legrosszabb évét éli a Mitsubishi Motors, válaszul megszabadul mindentől, amiből nem remélhetne nagy hasznot a következő években. A japánok a Small but Beautiful, azaz a kicsi, de gyönyörű szlogen mögé rejtve készülnek olyan mértékű megszorításra, amekkorát ritkán lát az autóipar.
Mintha késsel vágták volna ketté, úgy esett/szakadt két darabra egy Lada Nógrád megyében, a 23-as főút Nemti és Mátraterenye közötti szakaszán. A baleset még szombaton történt, de valamiért csak most jutott el az országos hírnévig.
A Toyota takaokai gyárának dolgozói nem mindennapi programot találtak ki csapatépítés céljából; buborékfoci vagy paintball helyett egyik modelljükből készítettek limuzint. A közel négy hónapos munka során egy RAV4-est nyújtottak meg, ami kétségkívül fura látványt nyújt - írta a The Drive.
Egy kisebb biztonságtechnikai világújdonsággal érkezik szeptemberben az új S osztály. Az új generációval megmutatják a németek, hogy még ebben a kategóriában is maradt hely, ahova elfér pár pluszlégzsák.
A McLaren idén júniusban mutatta be a Senna LM-et, ami az F1 GTR-rel szerzett 1995-ös Le Mans-i győzelemnek állít emléket. A 25. évfordulóra tervezett autó rendkívül limitált példányszámban létezik, kizárólag 20 - más források szerint 25 - darab készült belőle, emiatt nem a megszokott módon árusították; csak a kiemelt, hűséges ügyfeleknek volt lehetősége megvenni - azok közül is csak a szerencséseknek. Egy ilyen szerencsés ügyfél a volt Forma1-es pilóta, Adrian Sutil is, aki azóta Monacóban már össze is törte újdonsült autóját.
A Honda gyári tuningcége, a Mugen időről-időre félelmetes teljesítményre képes, korlátozott példányszámú erőgépeket készít. Így volt ez 10 évvel ezelőtt is, akkor húsz darab Mugen Type R-t dobtak piacra, melyek közül az utolsó legyártott példányt ismét eladásra kínálják Kínában - nagyjából 26 millió forintnak megfelelő hongkongi dollárért.
Gondolnád, hogy a bolygó messze legnagyobb autópiacán kevesen tudnák, mire gondolsz, ha azt mondod: Volkswagen, BMW vagy mondjuk Toyota? Sőt, a nálunk is ismert autómárkáknak kábé a felét számunkra és az anyaországuk számára felismerhetetlenül ejtik vagy nevezik Kínában. Hogy mégis hogyan, azt alaposan végigvette ez a videó.
Az elemzők által várt veszteséggel szemben nyereséggel zárta az idei második negyedévet a Tesla.
Huszonhat éve látták utoljára, így még az is lehet, hogy 1994 óta ázott abban az amszterdami csatornában ez a Ferrari Mondial, ahonnan végül kiemelték a napokban. Nem kizárt, hogy múzeumi darab lesz belőle.
Októberig még előfordulhat, hogy tényleg zöld papíron adják ki a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) meglétét igazoló zöldkártyát, de szeptember 30 után már fekete-fehérben küldik az igazolást a biztosítók a MABISZ közleménye szerint. Így egyszerűbb lesz kinyomtatni akár otthonról is.
Aki látott már friss 2008-ast, annak nem különösebben lesz új a látvány: kiszivárogtak az őszre várható frissített 3008-as képei. A kompakt crossover is megkapja a ledes kardfogakat.
Kijött a legújabb, tizennegyedik résszel az ORFK a friss civil rendőrautós (ebbe motoros is jutott pár) felvételekből készülő Pofátlan(tan)ítás nevű sorozatból. Elég vegyes lett a videó, a mindenen áttekerő bringástól a gyerekével az úton szabálytalanul átkelő anyukán át a telefonáló kamionosig sok minden jutott az új epizódba.