A Volkswagennél az idén indul a nagy villanyautó-hadjárat, és ez nyilván nem csak a cégcsoport névadó márkájára igaz.
Talán a Tesla legerősebb ígérete válik most valóra: 35 ezer dollárért adnak teljes értékű villanyautót. De meglepetés is van, készül egy kicsit drágább alapváltozat is, kicsivel nagyobb hatótávval – alighanem ez a szoftveres butítás nélküli alapkivitelű Model 3-as.
Az efféle latin elnevezéseket száz, meg ezeréves évfordulókra – centenáriumokra, milleniumokra – szokás tartogatni. Így A Decennium szó használata túlzásnak érződik, még ha ezúttal duplán is indokolt, hisz a tízhengeres motor tizedik évét jelzi az Audi sportkocsijában.
Három terepjáró-jellegű modell teszteredményeit hozta nyilvánosságra az EuroNCAP. A Mercedes új G-osztálya (W464), az új Honda CR-V és a Seat Tarraco egyaránt öt csillagos eredménnyel végzett.
A háttérben komoly váltás zajlik a Jaguarnál és a Land Rovernél motor-fronton – ennek a jelei látszanak most az XE felújítása kapcsán is.
Amióta már nem a középmotoros, V8-as típus a Ferrarinál a belépőmodell, egy kicsit elszálltak a lóerők. Tavaly muatták be a 720 lóerős 488 Pista változatot, amely egy kicsit gyorsabb a LaFerrarinál is, most pedig már ugyanekkora teljesítményű lesz a középmotoros alap-Ferrari is.
Az Opel 1999 óta nem volt nyereséges, a Peugeot csoport irányítása alatt azonban alig két év elegendő volt, hogy a német gyártó működése profitot hozzon. Nem is keveset: a 2018-as év mérlege 859 millió euró nyereség.
A Ginetta egészen apró brit sportkocsigyár, de most olyan autót mutattak be, amely sok szempontból lepipálja az Aston Martin, a Ferrari vagy a Lamborghini bármelyik modelljét. Többek közt árban is.
A Polestar az 1-es számú modellt, az erős és elegáns kupét bevallottan csak beetetésnek szánta. Valójában a Polestar 2 a cég első, nagyobb sorozatú gyártásra szánt típusa.
Az IMQ nevet már tavaly levédették az EU területén, amiből az I és az M betűkről sejthető, hogy micsoda: az Nissan Intelligent Mobility almárkája. A Q jelentését viszont csak találgatni lehet.
Úgy látszik, nem lehetséges, hogy amit az egyik német luxusautó-gyártó elkezd, azt a másik kettő előbb-utóbb ne próbálja utánacsinálni. Ezúttal az Audi indított az üvöltő ábrázat egyre radikálisabb formáival, mire a BMW az X7-esre, majd a 7-esre szerelt varacskos orrlyukakat. A Mercedes válasza, úgy tűnik, egy gonosz vicsor lett, az eredetileg sportkocsikról ismert Panamericana hűtőrács erősen túlméretezett változata.
Korábban Urban EV néven emlegettük a hófehér elektromos Hondát a 2017-es tanulmányautó után, most viszont E Prototype néven mutatják be az ötajtós változatot. Ez még mindig nem a gyártásra kész autó, de egy nagy lépéssel közelebb áll hozzá.
Úgy néz ki, a Porschénél nem vacakolnak az átmenettel: a márka legnépszerűbb modelljét váltják le egy villanyautóval, nyilván azzal a reménnyel, hogy az eladások a váltás ellenére tovább szárnyalnak majd. Bátor húzás, az egyszer biztos.
A korábbi pletykát most hivatalosan is megerősítették: érkeznek az első autók Jetta márkajelzéssel, kifejezetten a fiatalabb kínai vevők kedvéért.
Ez most a csúcsok csúcsa a Volkswagennél: a Touareg négyliteres, 421 lóerős és 900 Nm csúcsnyomatékú V8-as TDI motorral is bemutatkozik Genfben.
A Peugeot 28 éve nem forgalmaz autókat Észak-Amerikában, de ez néhány éven belül változhat a cégcsoport legutóbbi bejelentése szerint.
A Škoda az elmúlt években példátlan kínálatbővítést nyomott le, de így a végére a kiégés jeleit mutatja a kreatív csapat. Terepjáróik legkisebbjén nemigen akad eddig még nem látott megoldás. Ami mégis eladhatja, az a tény, hogy a testvérmodelleknél – a Seat Aronánál és a VW T-Crossnál – valamivel nagyobb lett.
A világ villanyautós megváltásába a Seat is bekapcsolódni látszik, legalábbis erre utal, hogy bemutatták a Minimo nevű szerzetet. Ha nagyon röviden szeretnénk jellemezni, akkor ez nem más, mint egy Renault Twizy korszerűbb formatervvel, és oldalablakokkal.
A négy modell ugyanazt a hajtást kapja meg, és ugyanazt a nem túlzottan fantáziadús nevet. Az összes a TFSI e jelzést kapja, ami minden esetben 40 km-es, tisztán elektromos hatótávolságú hibrid hajtásláncot fed.
A T-Roc viszonylag hamar kifejezetten népszerű lett. Ha nem is vette még át a Golf szerepét, ahogy annak idején beharangozták, tavaly, az első teljes évében már 140 ezer példány talált gazdára. Nyilván így merült fel, hogy kellene egy sportos változat, amellyel újabb híveket lehet szerezni a típusnak.
Néhány képen már a múlt héten láthattuk a Peugeot új városi modelljét, az elsőt, amely az új CMP padlólemezre épül. Most azonban hivatalosan is bemutatták a típust, amely már a Peugeot legújabb márkaarculatát viseli.
A Porsche Lipcsében fogja gyártani kisebbik SUV-je, a Macan elektromos hajtású változatát - számolt be a német Der Spiegel lap a sportkocsikat gyártó vállalat felügyelő bizottságának egy 2018 végi döntését idézve.
Az amerikai IIHS híres kegyetlen biztonsági tesztjeiről, de ezúttal nem kértek túl sokat a kipróbált SUV-któl, csak annyit, hogy működjön bennük az automata vészfék. Ketten csúnyán elbuktak.
Ha nagyüzemi Transporter-felújító volnál, talán az év üzletét kínálja neked Rob, egy kanadai gyűjtő/rohasztó, aki a napokban 55 darab fűben álló kisbuszt hirdetett meg egyben a neten.
Minden eddiginél nehezebb lesz az Európai Unió és az Egyesült Államok soron következő kereskedelempolitikai tárgyalása - mondta a német kormány gazdasági minisztere egy interjúban. A német autóiparnak különösen nagy a tét.